Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za maart 12, 2016 10:41 am 

de kartsport.......
ooit begonnen met mensen die zelf hun spullen in orde maakte zelf vieze handen hadden,zelf wisten wat gereedschap was de lol er in hadden om iets te bouwen en er vervolgens mee te gaan rijden....ja echt ook zelf!!
zoals het nu gaat is het niet de rijder die het allemaal doet maar veelal papa s met te veel geld en/of dromen!
monteur mee 100-150 euro per dag
vrachtwagen voor de kart[anders past t niet ..
Porsche als taxi....
een teamchef/trainer mee....
een mental coach...
een fotograaf....om alles goed op Facebook te krijgen....
elke 2-3 races een nieuwe buis...scheelt 0,1-0,2 sec...
duur?
3 jaar verder.....
toko leeg gezogen
Porsche op de veiling
zoon/dochter geen zin meer door de druk

dure sport? nee dat hoeft niet als we er weer een leuke hobby van maken.

en ja ik weet waar ik over praat, mijn zoon rijdt ook en zelfs die ziet t gebeuren.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 12, 2016 11:30 am 

Gelukkig heb ik zelf de handen vies.
Gelukkig heb ik een aanhangwagen waar de kart in past.
Gelukkig geen taxi nodig omdat ik toch een oude auto heb om de aanhanger te trekken.
Mental coach.....was da?
Gelukkig is mijn buis goed genoeg.
Gelukkig beleef ik zeer veel plezier met mijn maatjes op de kartbaan en hou ik ook nog geld over om andere leuke dingen te doen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 15, 2016 11:28 am 

@ Willie:
Mmm, opdelen in een eredivisie, 1e divisie en hobby divisie is eigenlijk best een goed plan! Toch zit m daar overkoepelend meteen ook weer de kneep want de beoogde organisatoren en of toezichthouders moeten zich in die rol kunnen en willen schikken en ook de banen en de rijders zal het moeten worden toegestaan om zich zonder weerstand van klasse naast klasse te begeven, zelfs binnen een seizoen. En dat is dan ook denk ik meteen het probleem want iedere organisator wil eredivisie zijn en de andere organisator afspiegelen als outcast. In het kader van het oppikken van de ontwikkeling van kartsport (en autosport), ipv het afbreken, tijd om wat geweest is overboord te zetten en samen een nwe verdraagzame koers te gaan varen.
Voorheen zag ik je op Pottendijk maar van mij uit acht ik dat dus niet waarschijnlijk meer.

Dan het emotionele betoog van Bas en de reactie daarop. Ik snap denk ik maar al te goed wat Bas hiermee bedoelt en ik ken ook zijn verhaal daarbij.
Het is niet gezond wat je met geld kan kopen in de kartwereld. Ik zie bij club wedstrijden van het jongste grut in het beginnersjaar budgetten tot 30 mille voorbij komen, zwaar ongewenst, zou ingedamd ipv gestimuleerd moeten worden, daarna wordt het alleen maar groter en erger. De belangen die voor de al dan niet krom liggende ouders op het spel staan zijn torenhoog evenals de druk op de pupil. Daardoor ontstaan er gevaarlijke en ongewenste situaties op en om de baan en is het meegaan of verzuipen voor alle ingezetenen. Al bulk je van het talent, Zonder geld en kruiwagen en een bepaalde mentaliteit bereik je dat hoogste plaatsje bijna nooit. Denk je daar mee om te kunnen gaan dan wordt zelfs een plaats naast het podium je niet gegund. Money rules en idd zie mensen daar volledig op leeglopen binnen een paar jaar, door de heersende cultuur worden er steeds weer nwe individuen onder getrokken en degenen die het voor de lol doen wordt die lol veel ontnomen.
Rijd je hobbymatig en volg je het allemaal niet zo of leg je het naast je neer dan is het best mogelijk dat je er op sommige plekken nog lol aan kan beleven in de basic vorm. Dat het betoog gechacheerd lijkt en dat Raver zich niet herkent in de beschrijving kan inkomen maar ik kan Bas die al heel wat jaartjes meegaat in de kart wereld en die dus weet hoe het was en nu is ook prima begrijpen. Dít schept geen saamhorigheid maar verdeeldheid en zeker geen benodigde continuïteit. Nu nog kijken wie dat goed en netjes kan veranderen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 15, 2016 12:49 pm 

de kartsport is ooit begonnen als de goedkope instap naar de autosport toe...sterker nog de eerste kart ooit gebouwd is gemaakt door deze man omdat hij de autosport niet meer kon/wilde betalen!
op dit moment is het zo dat de kartsport duurder is als bv lmv8[ned. nascar Venray]mensen word toch eens wakker!
de eerste kartjes waar in mijn beleving mee moeten beginnen zijn de honda cadetjes maar zelfs dit is al tot in het belachelijke getrokken...eerst door motoren uit het buitenland te gaan halen voor 3-4 duizend pond plus.
en nu weer doordat er 1 zegelpunt is die de motoren uitleverd aan de klant voor 1000 euro.
in mijn beleving kan de cadet veel en veel goedkoper,ga je hier mee aan de slag dan zul je zien dat er nieuwe aanwas komt en dat we dan over 5-10 jaar een veel grotere groep rijders hebben.
en zo kan ik nog wel 100 dingen verzinnen.
ook de baaneigenaren kunnen veel verbeteren[uitzonderingen daar gelaten]

is het dan allemaal slecht? nee het is en blijft nog steeds de mooiste sport die ik me kan voorstellen, en ik ga dan ook lekker mijn eigen weg en doe wat ik denk dat goed is voor de sport en de kids!
je hoeft geen 10-20-30 duizend euro uit te geven of te sjoemelen om kampioen te worden in de cadet klasse als je talent hebt, ze kunnen het je natuurlijk wel af en toe moeilijk maken!

in lelystad waait de nieuwe wind al en daar komen steeds meer rijders bij, de oude wijze van denken als op pottendijk zal uiteindelijk het onderspit delven en plaats moeten maken voor de nieuwe ondernemers die er hoop ik weer wat moois van maken met zijn alle.
ik hoop van harte dat assen doorzet en het voor elkaar krijgt, ook in lelystad gaat een nieuwe int. baan bij komen!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 17, 2016 8:23 am 

@ Bas =D) =D) =D)

BeNeDu-Racing
Stephan Osinga
0031-619822458
0049-59439853003

www.beneduracing.com
Check us on Facebook, Twitter or Instagram and like us!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo okt 05, 2016 7:13 pm 

Update vergunning karten junior-track Assen;
Het TT circuit heeft de rechtzaak verloren m.b.t. het karten op de op de junior-track en kan er dus voorlopig niet meer gekart worden en heeft circuit Pottendijk in deze zaak zijn zin gekregen =D) =D) =D) .
Wat willen wij karters nu het liefst....meer of minder kartbanen in Nederland!!!! :x :x :x

http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/113843/ ... de-rechter

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo okt 05, 2016 8:20 pm 

Citaat:
Update vergunning karten junior-track Assen;Het TT circuit heeft de rechtzaak verloren m.b.t. het karten op de op de junior-track en kan er dus voorlopig niet meer gekart worden en heeft circuit Pottendijk in deze zaak zijn zin gekregen .Wat willen wij karters nu het liefst....meer of minder kartbanen in Nederland

Jammer heel erg jammer...
Er zijn al zo weinig mogelijkheden in dit bekrompen landje

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo okt 05, 2016 8:28 pm 

Jammer inderdaad dat men elkaar het licht in de ogen niet gunt in deze kleine wereld/speelveld. Is niet goed voor de sport en de de karter in het algemeen en imago van Pottendijk in het bijzonder in mijn ogen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do okt 06, 2016 10:46 pm 

Jammer, wilde er graag nog een keer rijden.
Ironie van het verhaal is dat wij Pottendijk van de kalender hebben gehaald door deze actie en anders naar beide circuits waren afgereisd van uit Noord Holland.

Mike d.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr okt 07, 2016 8:45 am 

Het is uitgelopen op een kinderachtige maar smerig spel met de knaf er bij, anderzijds snap ik pottendijk ook wel.
Het tt circuit heeft nl zijn naam mee en zit ook redelijk in het vaarwater van pottendijk vrees alleen dat dit geintje pottendijk klanten zal kosten maar anders hadden ze misschien wel failliet gegaan en zagen zij geen andere oplossing.
Maar goed wij hebben er niets aan en net zoals Bergamo al aangaf....Meer meer meer banen is wat we willen en van dat andere nog steeds minder minder..
Persoonlijk ben ik blij dat pottendijk blijft want het is een leuk baantje.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do feb 16, 2017 8:21 pm 

Eindelijk weer wat positief nieuws van uit het noorden, nu afwachten hoe dit ingevuld wordt en wie de organisatie op zich gaat nemen.

http://www.dvhn.nl/drenthe/Gemeente-kar ... 03310.html

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2