Auteur |
Bericht |
Nodroz
|
Geplaatst: di okt 27, 2015 8:10 pm |
|
Geregistreerd: zo apr 14, 2013 11:40 am Berichten: 545 Woonplaats: Gent
|
_________________ Birel RY31 met Rotax Max SR.
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: di okt 27, 2015 9:40 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Geinig ding 
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
Peppie
|
Geplaatst: wo okt 28, 2015 9:00 am |
|
|
Wat leuk! ik en Nicovanduin (forumlid) zijn ook met een soort zelfbouwkart/ quad bezig. Het ding dat wij maken is zo'n soort grote versie van een bierkrat racer. Met een gx390 er in. Wij hebben online staal bestelt, en hebben dat aan elkaar ge-puntlast. We hebben kartlagers en een verkortte kartachteras aan de achterkant gedaan. de vooras bestaat uit 2 uniballs per kant, zodat je daar de fusees in kunt doen. Het handige is dat de fusees ook nog een beetje verstelbaar zijn dan. Om alleen het blok (met een gat voor krukas, pullstart en uitlaat) zetten wij een bierkratje van Grolsch beugel flesjes. De uitlaat is nu een " straght pipe" zonder demper, het geeft een mooi geluid, maar wel heel hard. Dit zijn wat foto's van ons projec:      er moet nog een stuur op met ingekorte en getapte spoortstangen. we hebben een fiets stuur om een stuurstang van een kart geschoven, nu moet dat nog gelast worden. De rem moet nog vast worden gemaakt, die zit achter het motorblok. hiervoor is een verwaarloosd frame gebruikt, zo zijn de stuurstang, achteras , remschijf, lagers, achteras, fusees en banden van de oude kart. de spoorstangen en rem hadden we nog over, die konden dus mooi hier op. We willen nog een mini luchtfiler maken, weten jullie toevallig of een stukje hele dunne stof als luchtfilter " the job" kan doen? of hebben jullie een idee wat gebruikt kan worden als klein luchtfilter? Hebben jullie nog verdere meningen, tips of opmerkingen?
|
|
Omhoog |
|
 |
Wilfred
|
Geplaatst: wo okt 28, 2015 12:39 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Grappig. Wel een erg kleine wielbasis zo te zien. Kan redelijk nerveus worden...
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
 |
Jomito
|
Geplaatst: wo okt 28, 2015 5:30 pm |
|
Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm Berichten: 890 Woonplaats: Nuland
|
Volgens mij veel te veel pk,s voor die wielbasis,zoals Wilfred ook Al aangeeft,ik had persoonlijk de buizen waar het blok nu op rust Meer richting de de fusee,s geplaatst twee andere buizen voor het Blok gemaakt rechts achter gemaakt,ik hoop ook dat de constructie Voor een 390 niet te licht is ivm kromtrekken van de buizen,in ieder Geval zo lekker aan het hobbijen ga zo door,en zeker foto,s
Succes
|
|
Omhoog |
|
 |
Wilfred
|
Geplaatst: wo okt 28, 2015 7:06 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Wellicht ook nog een dwarsbuis halverwege het chassis erin lassen; anders trekken de motorsteunen misschien het chassis uit elkaar.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
 |
Jomito
|
Geplaatst: wo okt 28, 2015 7:51 pm |
|
|
Is ook mijn idee
Dat was ik vergeten,die trek je idd naar elkaar,om nog Maar niet over koppeling en tandwiel te praten,evt een Bestaand frame kopen en veel ellende minder,staat Toch 13 pk op,of een huurkartchassis is toch net ff Iets stevendiger voor een 390,in ieder geval een mooi Project.
Nogmaals succes,het is allemaal goede raad.
|
|
Omhoog |
|
 |
Asten98
|
Geplaatst: wo okt 28, 2015 8:29 pm |
|
|
@the-Stig waar woon je want heb wel interesse in de fusee's en rempomp + klauw.
Ben nog in Turkije op vakantie dus de bouw is nog niet verder.
|
|
Omhoog |
|
 |
Jomito
|
Geplaatst: wo okt 28, 2015 9:06 pm |
|
|
Volgens mij is dit een filter die normaal toch Voldoen,evt open maar wat wil je er mee Bereiken.
|
|
Omhoog |
|
 |
Jomito
|
Geplaatst: wo okt 28, 2015 9:10 pm |
|
|
Ff naar de filter gekeken,lijkt me toch goed,zitten Nog geen muizen in 
|
|
Omhoog |
|
 |
Peppie
|
Geplaatst: do okt 29, 2015 10:00 am |
|
|
Er komen in totaal 5 dwarsbalken. Dus dat is wel stevig volgens mij. Het luchtfilter voldoet idd, maar ik zou graag een zo klein mogelijk alternatief willen.
|
|
Omhoog |
|
 |