Auteur |
Bericht |
BeNeDu-Racing
|
Geplaatst: za jan 18, 2014 11:13 pm |
|
Geregistreerd: di maart 20, 2007 4:17 pm Berichten: 367 Woonplaats: Emlichheim
|
De prijzen die ik vandaag heb gehoord vallen mij zwaar tegen! Jaarlijks een bedrag voor de licentie, volgens mij €185,- met een maximaal aantal aanpassingen van 10a15 per jaar. De aanschafprijs ongeveer € 800,- tot €1000,-
Het voordeel ervan is dat je niet meer hoeft te zoeken naar de goede sproeier, en je ten opzichte van andere SA250 rijders met injectie gelijkwaardig bent. Nadeel, voor de wedstrijd rijders die een carburateur goed kunnen afstellen zal hun voordeel weg vallen.
Verder levert de injectie ongeveer 2pk op, en dat is toch wel weer veel.
Gr Stephan
_________________ Met vriendelijke groet, BeNeDu-Racing Stephan Osinga 0031-619822458 0049-59439853003 www.beneduracing.comCheck us on Facebook, Twitter or Instagram and like us!
|
|
Omhoog |
|
 |
Wilfred
|
Geplaatst: za jan 18, 2014 11:57 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Ik heb hele andere prijzen gehoord....
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
 |
gewoon maarten
|
Geplaatst: zo jan 19, 2014 9:47 am |
|
Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm Berichten: 657
|
@wilfred , hierbij de vraag waarvan je al wist dat die zou gaan komen.
Welke prijzen heb jij gehoord dan ?
|
|
Omhoog |
|
 |
tonnymontana
|
Geplaatst: ma jan 20, 2014 11:14 am |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
Citaat: Het voordeel ervan is dat je niet meer hoeft te zoeken naar de goede sproeier, en je ten opzichte van andere SA250 rijders met injectie gelijkwaardig bent. Nadeel, voor de wedstrijd rijders die een carburateur goed kunnen afstellen zal hun voordeel weg vallen. Vind het sowieso apart dat de injectie nu pas zijn intrede aan doen is bij karten. Mijn enduro Husqvarna TE 510 uit 2010, heeft ook injectie. Het grote voordeel ten opzichte van een carburateur is echt de gasreactie! En natuurlijk ook het niet meer afstellen met sproeiers. Maar waar injectie bij enduro's zich onderscheid is mapping, denk hierbij aan ondergrond.... Is dit ook iets wat bij karten gaat gebeuren zoals regenrijden? Maar ik ben benieuwd naar de foto's Sjoerd!
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
 |
Wilfred
|
Geplaatst: ma jan 20, 2014 12:48 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Mapping voor de Swiss kan inderdaad betrekking hebben op regen/droog, maar ook op de layout van de baan waar je wilt rijden (veel bochten of juist meer rechte stukken etc.). Schijnt veel uit te maken, ik heb vorig jaar gehoord dat er op bijv. Genk bij gebruik van het injectiesysteem met een veel kleiner achter tandwiel gereden kan worden ( lees circa 4-5 tanden kleiner ! ) en dat de motor dan nog steeds goed oppakt uit de langzame bochten...
On topic: kom maar op met die foto's Sjoerd ( en iedereen die er nog meer heeft )
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
 |
Deksel
|
Geplaatst: ma jan 20, 2014 12:53 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm Berichten: 1223 Woonplaats: Terborg
|
Gisteren hebben we een hele leuke dag gehad. De beurs leek weer voller dan vorig jaar. Op veel stands praatjes kunnen maken. Onder andere bij HAT, de maker van Panther kettingen. Zij hadden een nieuwe Lightweight versie speciaal voor op de beurs. Als trouwe HAT rijders hebben wij er uiteraard eentje mee genomen om eens te proberen. Vergelijkbaar aan de kwaliteit van de bekende Classic maar dan met kleinere schakels en daardoor 11% minder gewicht. De Blueline ketting is uit het assortiment verdwenen, Superlight komt daar voor in de plaats. Verder op de stand van IG100 geweest, waar we magic en ex_250 van het Duitse kartforum troffen. Leuk gepraat daar over de goeie oude 100cc tijd en de nog steeds populaire 100cc races die de IG100 organiseert. Daarna bij Nees Karting, dealer van Maranello, op de stand geweest. Zij hadden de CRG kopie van het succesvolle Tony Kart bij zich. In Maranello kleurstelling uiteraard. Ze konden hier mee rijden omdat CRG het chassis heeft gehomologeerd. CRG in disguise dus. Ook de nieuwe PRD gezien, helaas was dat niet meer dan een tafel waar de motor op gepresenteerd stond zonder vertegenwoordiger. Dus over de nieuwe PRD geen informatie kunnen krijgen. Zijn nieuwe naam: Galaxy. Waren er dan nog koopjes? Nee. De prijzen waren niet schokkend. BeBa had een set nieuwe medium banden voor 99,-. Kuka was uiteraard weer vertegenwoordigd met al zijn spullen en goedkope Kosmos karts. De grote Duitse shops stonden er met veel kleding, ook geen super kortingen daar. Tevens is de beurs (gelukkig) door heel veel verschillende merken vertegenwoordigd. De gemiddelde standhouder vind het maar vreemd dat men in Nederland zo Rotax minded is. Dat zie je dan ook terug op de stands. X30, KF3, Rotax, de diversiteit is nog erg groot in Duitsland en dat vind ik mooi om te zien. Op de stand van IAME stond zelfs de Sudam gepresenteerd. In koor riepen wij dan ook: "The best kart engine you've never heard of!". Verder qua vernieuwingen? Eigenlijk geen. Electro en huur karts waren ruim vertegenwoordigd maar daar ben ik langs heen gelopen. Ook te verschillende nieuwe vormen van tijdwaarneming en dan met name op de huurkartbanen heb ik overgeslagen. Ongetwijfeld waren daar nieuwe ontwikkelingen te zien. Ik wacht nog steeds op de eerste tweetakt met injectie. Dat zou een vernieuwing zijn!  Het blijft een groot luilekkerland! Ben je nog nooit daar geweest dan is het zeker de moeite! Heb maar weinig foto's gemaakt omdat je met de foto's van Joost en vorig jaar een prima beeld van de beurs krijgt.
_________________ ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.
|
|
Omhoog |
|
 |
Wilfred
|
Geplaatst: ma jan 20, 2014 1:08 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Ha Sjoerd, Leuk verslagje ! Ben ook trouwe HAT gebruiker, maar dan de laatste tijd de Racing. Ben benieuwd naar jouw ervaringen met de nieuwe Lightweight. Ze staan trouwens nog niet vermeld op hun site; echt een beursnieuwtje dus.
CRG maakt een kopie van Tony ???? Is dat een chassis in licentie of gewoon jatwerk? Kan me het laatste niet voorstellen i.v.m. copyright etc. En ik dacht dat Maranello alleen CRG in licentie bouwde (al dan niet licht aangepast) ? Ik weet dat Maranello/Zanardi een omgedoopte CRG is, maar Tony ook dan ?
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
 |
Deksel
|
Geplaatst: ma jan 20, 2014 1:13 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm Berichten: 1223 Woonplaats: Terborg
|
Ik zal je de ervaring laten horen Wilfred! Absoluut een nieuwtje, ze gingen dan ook als warme broodjes. En ze zien er weer oer degelijk uit, net als de classic. Ze zijn binnenkort te bestellen via de website. CRG heeft blijkbaar gevonden wat Tony zo snel maakt en heeft dat heel goed nagemaakt om het zo maar te zeggen. Die buis is nu dus ook gehomologeerd. Maranello heeft eigen ontwerp chassis, geproduceerd in de fabriek van CRG met eigen homologatie. Maar voor de beurs stond er dus het CRG chassis met een Maranello plaatje. Vermomming  (net als bij Zanardi, toen ze CRG chassis blauw spoten).
_________________ ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.
|
|
Omhoog |
|
 |
Wilfred
|
Geplaatst: ma jan 20, 2014 1:25 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Duidelijk Sjoerd, bedankt voor de info.
Wat was de prijs voor de HAT die je betaalde als ik vragen mag ? Gelijk aan de classic, of goedkoper ?
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
 |
sir
|
Geplaatst: ma jan 20, 2014 1:50 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 28, 2010 7:26 pm Berichten: 45 Woonplaats: Almelo
|
Ben er ook geweest, zelf vond ik het dit jaar minder interessant dan voorgaande jaren. Er was weinig innovatie en veel fabrikanten schitterden van afwezigheid. Zo waren er weinig motor fabrikanten en voor de 'koopjes' hoef je er ook niet echt te komen. (Tenzij je dol bent op vage banden merken en wappie wappie onderdelen.) Wel weer een aardig wat mensen gesproken en het was zeker gezellig. hieronder een foto van een wel heel opmerkelijke tilett stoel, gelukkig kan ik met een gerust hart dooreten want met die stoel zou ik nog wel even verder kunnen groeien  
_________________ ------------------------------------------ Motor: Biland SA250 2-cylinder 2010 Kart: Goldkart Viper 2013 Banden: Vega Nordam Banen: Emsbüren / Eefde / Berghem / Pottendijk ------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
 |
Deksel
|
Geplaatst: ma jan 20, 2014 2:09 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm Berichten: 1223 Woonplaats: Terborg
|
@ Wilfred, de Superlight is goedkoper dan de Classic. Wij betaalden 20 euro voor 110 schakels. Een koopje dus!
_________________ ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.
|
|
Omhoog |
|
 |
SkeurijzeR
|
Geplaatst: ma jan 20, 2014 2:12 pm |
|
Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm Berichten: 864
|
Citaat: Ik wacht nog steeds op de eerste tweetakt met injectie. Dat zou een vernieuwing zijn Die stond er ook;) 
_________________  To finish first, you first have to finish!
|
|
Omhoog |
|
 |
DJ_Ex
|
Geplaatst: ma jan 20, 2014 3:27 pm |
|
Geregistreerd: zo aug 08, 2010 9:37 am Berichten: 661 Woonplaats: Nieuw-Buinen (Drenthe)
|
144cc Rotax ? een Max of DD2 ?
_________________ Intrepid Cruiser, Modena MKZ 2016
|
|
Omhoog |
|
 |
Deksel
|
Geplaatst: ma jan 20, 2014 5:46 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm Berichten: 1223 Woonplaats: Terborg
|
Die hebben wij helaas niet aangetroffen op de modena stand Joost. Wel vet! Jammer dat ik deze gemist heb. Stukken nauwkeuriger af te stellen dan via carbu zo. Heel gaaf. Had hier zeker meer van willen weten. Jij toevallig nog gesproken net een van de modena vertegenwoordigers?
@ René, gewoon een cilindertje voor een Max. Net als die 160cc polini kit. Niks bijzonders.
_________________ ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.
|
|
Omhoog |
|
 |
Clercqske
|
Geplaatst: ma jan 20, 2014 6:18 pm |
|
Geregistreerd: do aug 10, 2006 5:40 pm Berichten: 1130 Woonplaats: Torhout
|
Ik was er zaterdag omstreeks 12u, om 15u30 was ik al buiten. Persoonlijk vond ik er niks aan. Niet veel nieuws en vond het best klein.
Misschien binnen 5jaar nog eens gaan
_________________ Webshop Vici Motorsports!Facebook Vici Motorsports Like! Verdeler van: FA Kart - OTK - Fuchs Silkolene - AIM Mychron - Freem - Alpinestar - Arai
|
|
Omhoog |
|
 |