Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr sep 27, 2013 10:59 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 13, 2013 5:42 pm
Berichten: 95
Woonplaats: Winschoten
Ik heb de olie van een motor speciaalzaak. wss ook niet de best plek om kart olie te halen.
Maar ik ben van menig dat je met elke 2 takt olie langer als 1.5 minuut hoort te rijden. al is het 1 op 50..

Wel denk ik dat ik meer op de toeren moet letten ik heb max iets van 10.000 gereden. Ik was me er niet van bewust hoeveel zo'n motor wel of niet kan draaien.

Maar het was best heftig om ineens van zo te slippen. ik maakte een 180 graden draai. en stond zo'n 15 meter verder pas stil.

:-p

_________________
First Kart + IAME K25


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 27, 2013 11:13 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 23, 2005 2:59 pm
Berichten: 709
Woonplaats: Bad Bentheim
ik zou de olie toch echt bij de kartshop halen in se toekomst,
en dus toeren en temperatuur in de gaten houden,
dan zou het goed moeten komen.
Ja je schrikt je een ongeluk met een vastloper, vind het niks aan haha.

_________________
MS Kart 08 ft. TM K9bspecial

BoBaArt Kartracing

Ik vertrouw iedereen, het is alleen de duivel in hen die ik niet vertrouw...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 27, 2013 11:33 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 13, 2013 5:42 pm
Berichten: 95
Woonplaats: Winschoten
ik zal het de volgende keer inderdaad wat rustig aan doen. maar is met 8000 rpm niet wat weinig op een circuit? niet dat het me wat boeit.

een vastloper krijgen is ook niet echt een hobby aan het worden. maar zal zeker de volgende keer meer opletten!

is het raadzaan om de cyclus van 8000/10000/12000 een keer te herhalen als je de 2e keer gaat rijden?

en helpt het afplakken van de radiator veel om sneller.op temperatuur te komen?

_________________
First Kart + IAME K25


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 27, 2013 11:38 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Hmmm de vorige eigenaar heeft hem laten reviseren?
Dat is iets wat je ook wel vaker hoor.. Ben benieuwd als jr hem opent.

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 27, 2013 11:53 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 13, 2013 5:42 pm
Berichten: 95
Woonplaats: Winschoten
heb hem net gevraagd, in 2011 is de cilinder gehoond en de zuiger en zuigerveren vervangen. motor heeft na revisie niet meer gelopen.

Ik geloof wel dat dit goed zit..

Ik heb de kart met pijn in het hart van de vorige eigenaar meegenomen. Ik zag dat hij het niet leuk vond, hij had er 2 van en beide waren zelfde karts.

_________________
First Kart + IAME K25


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 28, 2013 10:03 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 23, 2005 2:59 pm
Berichten: 709
Woonplaats: Bad Bentheim
Tot 8k is idd erg langzaam, het is gas geven tot dat toerental, en dan weer laten zakken,
en weer naar 8k accelereren. Dat doe je een kwartier lang, en de stints erna langzaam opbouwen.
IK probeer voor inrijden ook altijd een rustige dag cq baan te zoeken.
Ook heel belangrijk is dat je de motor warm hebt, dus graad of 55 dacht ik bij de promo. Na iedere stint motor laten afkoelen. Neem genoeg bougies mee, ze slaan regelmatig vet. Als je bovenstaande hebt gedaan met stints van 8k, 10k en 12k met op het eind richting 15k, en de volgende stint weer langzaam beginnen en dan opbouwen tot planken kan het eigenlijk niet misgaan als de motor goed is. Daarna is het gewoon rustig warm rijden en dan knallen.

_________________
MS Kart 08 ft. TM K9bspecial

BoBaArt Kartracing

Ik vertrouw iedereen, het is alleen de duivel in hen die ik niet vertrouw...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 28, 2013 3:16 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Eigenlijk heb je alles goed gedaan. Je mengverhouding is prima, de standaard instelling op de carburateur is oke, de olie is gewoon L-EGD dus de hoogste kwaliteit en dus prima te gebruiken. Manier van in rijden is ook oke. Inrijden kan op heel veel manieren. Dit is er een van. Denk dus niet dat je het daarin moet zoeken. Heb je de carburateur gereviseerd voor je ging rijden? Wij hebben ook wel eens een vastloper gehad na 1,5 uur rijden na revisie en dat lag aan een brakke carburateur. Daarbij waren de schroeven niet meer optimaal en daardoor gaf die teveel lucht en daardoor een te arm mengsel. Is het een Tillotson carburateur?

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 28, 2013 4:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 23, 2005 2:59 pm
Berichten: 709
Woonplaats: Bad Bentheim
Hij heeft anderhalve minuut gelopen zoals ik lees,
dus manier van inrijden is nog niet eens van toepassing geweest.
Ik geef het op of de olie, of brakke sproeiers zoals Deksel aangeeft,
Of de revisie is niet goed uitgevoerd of helemaal niet uitgevoerd.

_________________
MS Kart 08 ft. TM K9bspecial

BoBaArt Kartracing

Ik vertrouw iedereen, het is alleen de duivel in hen die ik niet vertrouw...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 28, 2013 4:17 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 20, 2011 5:06 pm
Berichten: 164
Wij reden met de k25 inderdaad ook altijd 1:25 met Castrol A747 olie. Een van de duurdere merken maar het werkt wel echt perfect, je merkt echt wel verschil op je zuiger tussen die olie en de wat mindere olie uit de kartshop.
Volgens mij hadden wij altijd de hoge toeren sproeier 2 slagen open met inrijden.. 1,5 slag hadden wij vaak pas met lekker warm weer en een goed ingereden blok!

Heb ook één keer een vastlopert gehad op Pottendijk, eind rechte stuk.. Kan me herinneren dat ik dat niet fijn vond, die schakels die met een noodvaart op je af komen op max 2m afstand.. Dat doe ik liever niet nog een keer..

_________________
Energy 2009/VM icc 2009


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 28, 2013 4:53 pm 

Geregistreerd: do sep 13, 2007 7:41 pm
Berichten: 138
Hoi de vorige eigenaar heeft de revisie uit gevoerd
In 2011toch nou kan het voor komen dat er roest vorming in de motor ontstaat
Van het te lang steel staan met als gevolg dat het bic eind er uitloop
Heb dit namelijk ook gehad


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 28, 2013 6:09 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 13, 2013 5:42 pm
Berichten: 95
Woonplaats: Winschoten
Deksel,

Ik heb een Tryton Hobby 24 carburateur, ik heb er zelf niets mee gedaan. Alleen beide sproeiers helemaal dicht gedraaid en daarna beide 1.5 slag open.

Bask,
Ik denk dat het erg raar is dat met een olie als bell ray na 1.5 minuut de olie al een oorzaak kan zijn. want het merk is niet echt een b merk ofzo. Als je een vastloper op basis van de olie krijgt zou het in mijn beleving pas moeten gebeuren als de motor al een aantal uur oud is. Mijn mening..
Maar wil het ook zeker niet uitsluiten.
Wat ook kan is dat er een iets te grote zuiger in is gekomen die is gaan klemmen doordat de temperatuur omhoog is gegaan.

j.m,
Dit is natuurlijk ook een optie... Als je het zo na gaat.. Waarom niet. Maar zou de motor niet dan al nog sneller vastlopen? (1.5 minuut is ook al snel...) Maar het is niet raar wat je zegt, als ik de motor uitelkaar heb zal ik eens kijken naar roest sporen..

_________________
First Kart + IAME K25


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 29, 2013 10:16 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am
Berichten: 431
Woonplaats: Ter Apel
Motor heeft gewoon niet goed inelkaar gezeten. Er moet iets goed fout zijn geweest.
Als je hem los haald is de oorzaak vaak wel te achterhalen.

Of zoals eerder aangegeven te lang stil gestaan en ergens roestvorming.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 30, 2013 6:54 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 13, 2013 5:42 pm
Berichten: 95
Woonplaats: Winschoten
Er zat inderdaad roest in de motor!
Er zat een 54.10 zuiger in. Ik was van mening dat er een Nicasil laag op de wand zou zitten, maar dit is gewoon gietijzer...
Zijn er nog beperkingen aan de maat van de zuiger? Want zoals het lijkt kan er nog behoorlijk wat weg geboort en gehoond worden.

_________________
First Kart + IAME K25


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 03, 2013 5:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 24, 2013 10:49 pm
Berichten: 6
Woonplaats: Deurne
AfbeeldingAfbeelding

Had ik vorige week ook bijna in Genk na een rondje of 20
Door de lage temperaturen een te arm mengsel waardoor het porselein van de bougie eraan ging. :shock:
Meteen maar een complete revisie gedaan en meteen een race bougie gemonteerd

_________________
Danilo Rossi kart 2013


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 03, 2013 9:27 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 13, 2013 5:42 pm
Berichten: 95
Woonplaats: Winschoten
Ohw Damn wat kloten!!
Ja met kouder lucht zit er meer zuurstof in een liter lucht..
Een luchtmassa meter zou wel fijn zijn..

Maar je hebt nog 20 rondes kunnen rijden.
Voelt ook weer echt kloten om motor schade te krijgen.

was je cilinder ook beschadigd?

_________________
First Kart + IAME K25


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David