Auteur |
Bericht |
hvb83
|
Geplaatst: di mei 05, 2009 2:31 pm |
|
|
Ik zal de organisatie eens mailen of dat mag zonder gebruik van een borgpin. Een inzetstoeltje moet namelijk een borgpin hebben ivm crashes (logisch), maar zo'n stukje schuim zal echt niks wegen en is ook lang niet zo groot als een volwaardige stoel, dus misschien dat ze daar soepeler mee om kunnen gaan. Een extra borgpin betekent namelijk bij de wissel ook weer langer stilstaan, en dat is allemaal onnodig verlies...
_________________ #4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: di mei 05, 2009 3:45 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
hvb83,
ja dit wordt moeilijk.... 2 verschillende rijders van lichaamsstructuur laten passen in een dezelfde stoeltje.... Als ik jouw verhaal goed intreperteer dan blijft er m.i. maar weinigs opties over...
- of je gaat naar een iets smallere stoel (wellicht dat je maat er dan niet inpast) - of je zoek een ander merk/type stoel waarbij jullie beide passen, maar onderin een betere pasvorm heeft - of je laat het toch schuimen, maar dan afwerken als inzetstoel en deze verwijder je wanneer hij gaat rijden - je kan zelf ook trachten om met een niergordel (motor) te rijden.... je hebt niets aan je nieren, maar de dikte van de gordel vult wellicht net dat stuk op waar de stoel bij jou te wijd is.
Bij karten komen er enorme krachten vrij in je lichaam zonder dat je er erg in hebt. Een goed passende stoel is toch wel een must om blauwe plekken en zelfs rib kneuzingen te voorkomen. Maar ja, 1 stoel voor 2 rijders die ook nog is een ander postuur hebben.... ja, dat wordt echt moeilijk, zoals ik al melde.
Suc6
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: do mei 07, 2009 3:17 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Ik en smrph hadden hier ook last van.. smrph is wat smaller als ik, dus ik moest maar half in het stoeltje gaan liggen.. Dat rijd niet fijn maar het was even niet anders. Wij hebben het opgelost door mijzelf een nieuwe kart bij aan te schaffen
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
hvb83
|
Geplaatst: do mei 07, 2009 3:30 pm |
|
|
Bedankt voor de tips Paulo. Ik ga er wel eens mee spelen, in eerste instantie de zitpositie iets proberen te veranderen, en anders een andere stoel en evt met een inzetstuk werken. Want goed is het in ieder geval niet, dat moge duidelijk zijn.
_________________ #4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: do mei 07, 2009 3:32 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
probeers anders eens met een stuk schuim (rubber) tussen jou en de stoel in.. ziet er stom uit maar als het voorkomt dat je rondstuiterd.. Ouwe matras van de center parks doet wonderen
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
Sander
|
Geplaatst: do mei 07, 2009 8:22 pm |
|
Geregistreerd: vr dec 05, 2008 10:53 am Berichten: 63 Woonplaats: De Lutte
|
je moet altijd een compromis maken denk ik als je 2 mensen met verschillende maten in 1 stoeltje wil zetten. De beste oplossing is die wat incinerator heeft gedaan denk ik andere kart erbij kopen..
|
|
Omhoog |
|
|
Matthijs
|
Geplaatst: do mei 07, 2009 8:45 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 09, 2008 12:04 pm Berichten: 411 Woonplaats: Amersfoort
|
Citaat: probeers anders eens met een stuk schuim (rubber) tussen jou en de stoel in.. Heb ik wel eens geprobeerd (indoor), maar dat stuk ging schuiven en vliegt vervolgens alle kanten op. Niet echt veilig tijdens een wedstrijd en de organisatie zal het dan ook niet toestaan. Je zult altijd iets moeten maken waar je op zit of wat vast zit aan je lijf, zodat het geen kant op kan als je rijdt!
Laatst bijgewerkt door Matthijs op vr mei 08, 2009 10:26 am, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
tony kart racer
|
Geplaatst: do mei 07, 2009 9:18 pm |
|
|
ik werk bij een bedrijf wat ook tevens (sport)braces verkoopt. kijk eens op : http://www.push-brace.comwant we hebben ook rug braces die tevens een ondersteunende functie hebben.
|
|
laura
|
Geplaatst: do mei 14, 2009 7:38 pm |
|
|
hallo ik heb zelf ook rugklachten en gekneusde ribben door een te groot stoeltje ik heb hem nu op maat laten maken bij ben de paauw en ik merk het verschil heel erg het is echt belangrijk om een goed zittend stoeltje te hebben! en de juiste protectie ik heb nu een leatt brace (van de motorcross) maar kan gewoon gebruikt worden voor het karten en ik heb nu amper last van onder het rijden. en het stoeltje moet gewoon perfect zitten! succes ermee!
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: zo mei 17, 2009 6:13 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
ik krijg al jaren fysio, en sesar therapie. mijn ruggewervel loopt krom. ( skoliose ) , ze weten alleen nog steeds nie hoe t komt. ook al heb ik n keer frontaal n auto gekopt met me scooter.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|