Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 23, 2008 9:28 pm 

Als die kerel op net dezelfde plek dezelfde actie deed ging ie zo hoog dat hij me nog niet eens zou geraakt hebben. Het is eerder als je minder snelheid hebt dat ze in je nek kruipen.

Ik heb +- 10 jaar competitie achter de rug ZONDER zo'n bumper en geloof me vrij, heb wel wat dingen meegemaakt en ook al eens de (on)nodige piloot/kart overlangs voorbij gekregen en dat allemaal zonder erg.
Hét probleem met zo'n bumper is dat er nu veel piloten gewoon de moeite niet meer doen om in te schatten wat de piloot voor hen doet (zoals inschatten waar die gaat remmen en dergelijke) en er gewoon op rekent dat de achterbumper van zijn voorganger het houdt. Dit terwijl je vroeger hele rondes niks voorhad omdat iedereen goed besefte waar ie mee bezig was. En dan heb ik het zelfs over streetraces waarbij de ICA's bijna de volle stint lang treintjesgewijs door de straten scheurden en dit zonder dat er wat ergs gebeurde.

Misschien komt dit bij sommigen verkeerd over maar ik zou eerder de recreatieve rijders zo'n bumper verplichten dan de competitiepiloten. Dit net omdat er tussen de recreanten toch wel wat zitten die geen rekening houden met een ander of soms zelfs gewoonweg niet beseffen waar ze mee bezig zijn. Maar van die recreatieve piloten komen ook competitiepiloten door en je merkt soms gewoon direkt wie er nog zonder en wie altijd met die CIK brede bumpers rondgereden heeft.

Trouwens, ik geef je op een blaadje dat het volgende verplichte nummer de Leatt brace zal zijn. Dan komen de knie- en elleboogbeschermers en tegen dat we 10 jaar verder zijn moet er een heuse rolkooi op je kart gemonteerd... ](*,)

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 24, 2008 6:08 am 

Nieuws van Kerpen

Die Info auf der homepage wurde jetzt erweitert:

Sicherheitsbestimmungen ab 25.10.2008

Nachdem nicht alle Kartfahrer - insbesondere unsere Hobbfahrer - mit den Sicherheitsbestimmungen des DMSB vertraut sind, haben wir nachfolgend das Wichtigste zusammengefasst:

Bambini:
werden ausschließlich nach den Sicherheitsbestimmungen des DMSB auf die Kartstrecke gelassen, d.h. mit Frontspoiler, Heckspoiler, Seitenkästen und hohem Bambini-Sicherheitssitz bzw. Carbon-Neckprotektor (wie er in Holland und Belgien zugelassen ist).

- ab 8 Jahre:
dürfen nur mit Bambini-Karts auf die Strecke

- ab 11 Jahre:
dürfen mit einem Junior-Kart fahren

Senioren:
werden ausschließlich mit Frontspoiler, Seitenkästen und Heckauffahrschutz (mit und ohne Homologation) auf die Kartstrecke gelassen.

- Kart:
freigestellt, jedoch in Serie produziert oder produziert worden

- Motor:
kartübliche Motoren mit und ohne Homologation bis 45 PS (gemäß Herstellerangaben) sind erlaubt.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 24, 2008 6:16 am 

kan iemand het vertalen? mijn duits is nog niet zo goed :$

www.senseofspeed.nl | www.stickerland.nl | www.active-parts.nl | www.teambrabo.nl |

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 24, 2008 9:03 am 

ik heb speciaal een oude bumper zodat men als ze mij gaan inhalen dit fatsoenlijk doen :P zo moeten ze voorzichter doen willen ze hun materieel heel houden.

het nadeel ervan is dat als je afslaat ofzo je de kart aan moet lopen. ipv dat andere je ff aanduwen.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 24, 2008 10:07 am 

En hoe willen ze gaan meten of een kartmotor meer dan 45pk levert? Dit zou trouwens ook betekenen dat die wankels de baan niet meer opkomen, daar die meer dan 45 pk hebben volgens de fabrieksopgave....

Lees ik nu goed dat de achterbumper niet gehomologeerd hoeft te zijn trouwens?

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 24, 2008 1:43 pm 

marlon_ruchtie schreef:
Lees ik nu goed dat de achterbumper niet gehomologeerd hoeft te zijn trouwens?

Inderdaad, dat betekent dat je eigenlijk met een gewone oude metalen bumper of een aangepast type de baan op zou mogen als ik het goed begrepen heb.
Alhoewel: "Heckauffahrschutz" betekent volgens mij nog altijd gewoon een bescherming tegen aanrijdingen achteraan. Niet expliciet dat de achterwielen volledig afgeschermd moeten zijn.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3