Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 09, 2008 10:20 am 

Hallo Frans-wa,

Met race ervaring en mentaliteit maar vooral know how bedoel ik dat je als relatieve buitenstaander niets in te brengen hebt bij dit soort personen. Dat heeft er niets mee te maken dat je leuk aan het trainen bent geweest maar alles met het feit dat die gasten eigen monteurs hebben en constant de afstellingen aan het veranderen zijn met nieuwe materialen die een vermogen kosten. Wat je dan ziet is dat sommige (particulieren) toch mee doen om vervolgens per race van 12 minuten 2 keer gelapt te worden. Ik weet niet of dat nu de bedoeling is. Ik zou dan ook persoonlijk nooit gaan racen maar gewoon lekker hobbyrijden. Wij rijden hier op de kartforummeeting regelmatig met en tegen elkaar en dat is misschien nog wel leuker.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 09, 2008 10:41 am 

Hoi frans-wa
Wij rijden wedstrijden op een redelijk amateurniveau, en ons budget verschilt niet zo heel veel van dat van Force India !!!! :wink:
Houd er rekening mee dat met wedstrijden de kans op schade veel groter is, en dat je met een klapper(tje) makkelijk een compleet frame afschrijft.
is jouw budget daar op voorbereid, en wil je je (naar eigen zeggen) nog meer leuke dingen ontzeggen om dit op te vangen ?
Begrijp me goed, ik wil je zeker niet ontmoedigen, want karten is de mooiste sport die er is, maar zorg er wel voor dat je niet al je geld in een kart stopt, en na de eerste race naar een hoopje ijzer zit te kijken, en dus de rest van het seizoen klaar bent met racen.

Succes,
Lex.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 09, 2008 1:57 pm 

Je moet inderdaad een budget achter de hand ehbben voor schade, banden enz. Zoals Alex64 al zei, moet je niet alles in de kart steken maar rekening houden met de dingen erom heen.

Ik rij zelf ook 4takt en vind wel meevallen hoe amateuristisch het daar is ;). Natuurlijk is het minder proffesioneel dan 2takt. Dus ik denk als je direct wilt beginnen met racen je beter 4takt kan doen. Besluit je echter eerst een jaartje hof twee hobby te rijden kan je 2takt doen.

Maar hou er rekening mee: er komt veeeeeeeel meer bij kijken dan alleen de kart!

Succes,

Seb

2007: Kampioen KBO KCT
2008: NK RK1 Junior
2009: NK RK1 Senior 4e
2010: Rotax rec

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 09, 2008 10:32 pm 

ik heb al gemerkt dat races rijden niet gaat lukke door men budjet :( helaas maar is ni anders..
Ik ga toch de 30ste kijke op landsard want ik denk dak nu gwn recreatief ga rijden.

Of weten jullie nog competities waar de kosten beperkt zijn ?

Groetjes,,

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 10, 2008 12:02 am 

Heeeeel verstandig Frans-wa.

Neem van mij maar aan dat je daar veel meer plezier van gaat hebben. Nu ga je tenminste ook geld overhouden om nog even gas te geven in de kantine. Het plezier zal er absoluut niet minder om zijn. Als je dan toch een wedstrijdje wilt rijden schrijf je je gewoon in voor de 100 rondes van Berghem. Daar kun je met maximaal 4 rijders (team)aan meedoen en kost je 175 euro (voor 4 man dat is ca. 45 euro per persoon). Het mooiste is dat je dan met volledig gelijkwaardige karts zal rijden. Het komt dan echt op sturen aan.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4