Auteur |
Bericht |
karter
|
Geplaatst: vr dec 04, 2015 3:46 pm |
|
|
Op dit moment ziet mijn uitlaat er zo uit : Donker en beroest.  Ik zou hem graag terug in zo goed als mogelijke nieuwstaat krijgen zoals bv de nieuwe uitlaat van Max hier op het forum (ik heb je foto geleend, als ik'm moet verwijderen, let me know.)  iemand hier die tips of tricks voor heeft?
|
|
Omhoog |
|
 |
spacedeee
|
Geplaatst: vr dec 04, 2015 5:01 pm |
|
|
Helaas is dat een lastig probleem en zal nooit meer als nieuw worden
_________________ Sodi Kart - Rotax DD2
|
|
Omhoog |
|
 |
petrolhead
|
Geplaatst: vr dec 04, 2015 5:40 pm |
|
|
Dat valt reuze mee hoor, zeker als de roest zo oppervlakkig is als de jouwe al zal idd nooit meer een nwe worden. Zelf haalde ik de roest er het liefst af met een roterende borstel op een haakse slijper maar ook 1 op een boormachine voldoet prima. Het loont om netjes met overal gelijke en voldoende druk en in een bepaalde richting te werken om ruwheid en of een vlammig effect door ongelijk, te diep of ondiep werken te voorkomen. Met veel geduld en ellebogenstoom kan je ook met pannenspons, staalwol of scotchbrite aan de slag. Helemaal goed ontroesten en nabewerken met bijv een polish als commandant oid. Om het blauwe effect van de warmteontwikkeling TGV de las na te bootsen kan je de lassen geheel nalopen met een mini hobbybrandertje. Hiervan zijn op het forum al eens mooie plaatjes voorbij gekomen. Om te voorkomen dat ie direkt weer gaat roesten kan je m rijke hijlijk inwrijven en of sprayen met vaseline of wd40 oid. Je moet dit na rijden voor nwe opslag wel herhalen. Je kan de uitlaat ook zorgvuldig ontvetten en hem spuiten met hittebestendige spuitverf van bijv Motip die je ook in kleurloos kan kopen. Succes!
|
|
Omhoog |
|
 |
Scarto
|
Geplaatst: za dec 05, 2015 4:58 pm |
|
|
Gaat super!
Stralen of schuren, daarna borstelen met SchotchBrite. Zoals Petrolhead zegt daarna met een mini-brander (Creme bruleebrander van de Action of via eBay) de lasnaden warm stoken. Aflakken met Motip hittebestendige blanke lak.
Wordt als nieuw, op m'n TM cross ook gedaan.
|
|
Omhoog |
|
 |
Wilfred
|
Geplaatst: za dec 05, 2015 9:51 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Wat ook wel gedaan wordt als je uitlaat geen roest meer heeft, is als hij nog warm is met wat olie op een doek insmeren. Dan komt de roest niet snel terug en blijft hij mooi.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
 |
Scarto
|
Geplaatst: za dec 05, 2015 9:57 pm |
|
|
Nog even snel een foto opgesnord:  Deze uitlaat was super diep verroest, vandaar de donkere pitjes. Met dezelfde methode is die van jou weer super strak te krijgen.
|
|
Omhoog |
|
 |
Nodroz
|
Geplaatst: za dec 05, 2015 11:23 pm |
|
Geregistreerd: zo apr 14, 2013 11:40 am Berichten: 545 Woonplaats: Gent
|
Amai! Dat ziet er netjes uit Matijs ! Prachtig werk 
_________________ Birel RY31 met Rotax Max SR.
|
|
Omhoog |
|
 |
Max
|
Geplaatst: wo dec 09, 2015 4:44 pm |
|
|
Zelfs als je zo'n mooie nieuwe koopt is ie na 1 a 2 dagen rijden weer donker.. 
|
 |
karter
|
Geplaatst: do dec 10, 2015 3:06 pm |
|
|
thx voor de info jongens, ik ga het zeker proberen !
|
|
Omhoog |
|
 |
Siebert
|
Geplaatst: wo dec 16, 2015 11:43 am |
|
Geregistreerd: di apr 11, 2006 4:43 pm Berichten: 23 Woonplaats: Belgium
|
Koker maken waar de uitlaat in past en volgieten met WC-NET. Volgende dag heb je een nieuwe uitlaat.
Siebert
|
|
Omhoog |
|
 |