Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr okt 16, 2015 4:43 pm 

Volgend jaar gaan de NAB en Kart4Fun samen, voor meer info zie http://www.nab.nu

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za okt 17, 2015 8:54 pm 

Spijtig :cry:
Wordt nu waarschijnlijk even duur als de rest, kan je evengoed BMC/Chrono rijden #-o

#81-Tony kart!-Dfk

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo okt 18, 2015 5:58 am 

Wat betaalde je aan inschrijfgeld bij Kart4Fun ? Volgens de website €99,- , bij de NAB was dat afgelopen seizoen inderdaad duurder. € 100,-
En ook wij mochten de banden vrij regelen.
De insteek is en blijft, betaalbaar en sportief racen. En volgens mij stonden de NAB en Kart4Fun daar afgelopen jaar allebei voor. :wink:

Zelf denk ik dat het goed is, aangezien de markt redelijk versnipperd is geraakt. Waardoor de startvelden kleiner zijn geworden.
Maar aan het einde van de dag moet de baan ( en de rest )wel betaald worden

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo okt 18, 2015 7:56 am 

Ik ken er een aantal die best willen maar dergelijke startgelden zijn gewoon niet op te brengen voor veel mensen.
Persoonlijk denk ik dat ze kids tarieven zouden moeten halveren of op z'n minst moeten differentiëren tov de 12 plussers om eea laagdrempelige te maken om talentjes van minder vermogende ouders een kans te geven. De mini s zijn tenslotte de rijders van later en de PR en het draagvlak van de kartbanen en de handel eromheen is veel groter met enthousiaste grote competitieve startvelden. Het spierinkje voor een kabeljauw idee. We zullen het bij onze baan ook eens voorstellen, vorig jaar werd er bij de jaarvergadering van nb een ouder van een miniklasse verlater (ivm leeftijd dus zonder eigen belang) al gesteld dat het steeds verhogen van lidmaatschap (maar dus ook startgeld) voor de mini s na jaren van kleine verhogingen onderhand z n max bereikt heeft. Om te voorkomen dat de enorme groepen soms goed opgeleide en veeal zeer gemotiveerde kids en ouders stoppen of hun heil ergens anders gaan zoeken moeten andere zaken misschien eens heroverwogen of tegen t licht gehouden worden. Ook de door Maarten genoemde versnippering is daarbij een een grote zorg evenals het hokjesdenken.
Uiteindelijk is het enige dat telt dat karten een leuke hobby en sport is en evt een prima basis en opstap voor andere takken van autosport. Nu is Max hot maar aan de verbreding verdieping en opvolging zal hard moeten worden blijven gewerkt.
Zolang dat eerlijk, zonder klontering, clustervorming en eliteclubjes kan plaatsvinden denk ik dat het samenvoegen van verschillende stromingen lastig is maar zeker een goede kans moet krijgen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo okt 18, 2015 9:37 am 

gewoon maarten schreef:
Wat betaalde je aan inschrijfgeld bij Kart4Fun ? Volgens de website €99,- , bij de NAB was dat afgelopen seizoen inderdaad duurder. € 100,-
En ook wij mochten de banden vrij regelen.
De insteek is en blijft, betaalbaar en sportief racen. En volgens mij stonden de NAB en Kart4Fun daar afgelopen jaar allebei voor. :wink:

Zelf denk ik dat het goed is, aangezien de markt redelijk versnipperd is geraakt. Waardoor de startvelden kleiner zijn geworden.
Maar aan het einde van de dag moet de baan ( en de rest )wel betaald worden

Nu heb je maar 1 dag met daarbij de trainingen quali en races , bij de Nab heb je 2 dagen hiervoor nodig dus de kosten gaan omhoog , Hotel,eten, 2dagen karten....

Ook zal je waarschijnlijk regenbanden nodig hebben bij de max klasse ...

#81-Tony kart!-Dfk

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo okt 18, 2015 10:48 am 

Het wedstrijdprogramma is ook op 1 dag, evenals het keuren.
Tuurlijk kan de dag ervoor trainen geen kwaad, maar daar ben je vrij in.
Slapen kan in een hotel, maar ook op een veldbed in de sleuteltent( zo heb ik afgelopen jaar de nachten doorgebracht) , je kan het zo duur maken als je zelf wilt( of kan) 8)
regenbanden zijn wel toegestaan, gelukkig heb ik ze dit seizoen niet hoeven te gebruiken.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ]