Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma dec 09, 2013 12:18 pm 

Jaartje of 10 dacht ik.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma dec 09, 2013 8:39 pm 

Citaat:
De verplichte regel van een MD-demper voor 100cc motoren en bv promo's bestaat al veel langer.

Ja en, stel dat je hem vorige maand gekocht heb? Ik vind dat ze zoiets wel ruim van te voren mogen aankondigen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di dec 10, 2013 12:40 am 

Citaat:
Wat misschien wel kan is samen met de buurtbewoners naar een oplossing zoeken die voor beide leefbaar is

Even wat extra info voor wellicht een wat beter beeld van de situatie. Deze geluidskwestie speelt al zeker 20 jaar. Er is in die 20 jaar zeker wel geprobeerd om met de buurtbewoners tot een oplossing te komen. Natuurlijk betekent het feit dat het niet gelukt is, niet dat het niet alsnog een keer geprobeerd kan worden, maar de hoop op kans van slagen is bij verre niet meer zo groot als tig jaar geleden, en ik vermoed dat men liever energie stopt in de verstandhouding met de mensen die de vergunningen uitdelen dan met de buurtbewoners.

Dat er nu geen 100cc en promo's meer toegestaan zijn op Berghem is trouwens ook niet nieuw. In het verleden (ik schat 18 jaar geleden ofzo) is dat al een keer eerder voor gekomen, je kon toen alleen nog met een schakelkart of viertakt op Berghem terecht. Rotax Maxxen, KF's enz. bestonden toen nog niet, en 100cc en promo's waren toen nog volop actueel!
Pas toen die grote geluidswal die tegenwoordig rond het circuit ligt aangelegd was mocht er weer met de 100cc's en promo's gereden worden, ik sluit niet uit dat toen ook de MD-demper voor 100cc's verplicht werd trouwens.

Het is helaas gebleken dat je nooit genoeg kunt doen om de mensen met de vergunningen tevreden te houden, nog een keer een geluidswal aanleggen kan niet, dus men moest steeds weer iets anders verzinnen. Ik vermoed dat men voor de maatregelen die tot nogtoe genomen zijn gekozen heeft omdat men dacht die het beste te kunnen verkopen aan de mensen die de vergunningen uitdelen. Een geluidsmeter zal vast op de shortlist van oplossingen gestaan hebben, een relatief kleine investering waarschijnlijk, de reden dat daar niet voor gekozen is zal wellicht helemaal geen financiële geweest zijn.
Natuurlijk veel aannames in bovenstaand verhaal, maar kartbaan Berghem en Kombikart zijn geen volledig ontoegankelijke bedrijven, er kan gewoon met ze gebeld of gemaild worden om te vragen wat hun beweegredenen zijn.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di dec 10, 2013 9:22 am 

De manier waarop ze geluidsoverlast bepalen is ook zo krom als wat. Als je naast de baan gaat staan zal een 100cc meer lawaai maken dan een ICC of 4T. Maar ga je even wat verder op staan valt het geluid van de 100cc al weg tegenover de andere motoren. Ga je nog wat verder weg dan zal je op den duur alleen het gebrom van de 4T motoren horen. Het heeft n.l. niets met het aantal toeren te doen maar met geluidsgolven. Iedereen weet dat het geluid van een bass verder draagt dan die van een tweeter, maw de omwonende zullen blijven klagen omdat het geluidsoverlast nog niet is verminderd.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di dec 10, 2013 7:29 pm 

Toch ben ik van mening dat "wij" als karters te weinig doen , om onze zo geliefde sport/hobby te behouden in de toekomst.
Al met al verdwijnen er meer banen, en de toelatingseisen worden steeds strenger op de banen waar nog wel gereden mag worden.
Daarvoor zou een belangenvereniging ons een dienst kunnen bewijzen, en denk dat de inventarisatievraag van petrolhead door iederee die hart voor de sport heeft zou moeten beantwoord met een volmondig "JA"

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo dec 11, 2013 9:26 am 

Citaat:
Toch ben ik van mening dat "wij" als karters te weinig doen

"Wij" Nederlandser zijn geen volk wat demonstreert of ergens tegen in gaat. Dit zie je niet alleen hier in terug op kartforum, maar ook in bijvoorbeeld de oldtimer regeling. Neem een voorbeeld aan de Fransen! Die gaat 60 kilometer per uur op de snelweg rijden als ze ergens niet mee eens zijn. Wij beiden een petitie aan, die de desbetreffende minister weer 5 min later in de prullebak gooit. Laatst werd er voor gesteld op het oldtimerforum om met ze alle naar Den Haag te gaan rijden. Het antwoord van vele was : Nou, ik weet niet of dat verstandig is hoor....

Dus Maarten, het speelt zich niet alleen hier af hoor. Maar overal in Nederland!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo dec 11, 2013 9:54 am 

@tonnymontana,

Ook dat neemt niet weg dat het , het proberen waard is.
Maar als mensen liever langs de zijlijn staan, en ze dat een goed gevoel geeft, moeten ze dat maar doen.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3