Auteur |
Bericht |
Philipper
|
Geplaatst: za okt 20, 2012 6:10 am |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Ik denk dat als je van ICC naar DD2 gaat je echt een grote stap terug zet. De DD2 is toch wel aanzienlijk minder snel dan de ICC. Het schakelen is ook niet vergelijkbaar met een DD2. De ICC power weegt denk ik niet op tegen de DD2. De DD2 is dan wel weer aanzienlijk goedkoper!
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
|
bjornschuddings
|
Geplaatst: za okt 20, 2012 11:06 am |
|
Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm Berichten: 1754
|
Ik denk ook dat dd2 saai word. Het zijn maar 2 versnellingen. Ik zie het gewoon als click click meer niet
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9CFacebook.
|
|
Omhoog |
|
|
Joost
|
Geplaatst: za okt 20, 2012 11:58 am |
|
Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm Berichten: 1071 Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
|
Ik zou liever een dd2 hebben dan een icc. Onderhoud is minder en je hebt geen ketting wat ik ook een groot voordeel vindt.
_________________ Crg badboy 2009 - Rotax max senior
|
|
Omhoog |
|
|
bjornschuddings
|
Geplaatst: za okt 20, 2012 12:32 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm Berichten: 1754
|
@joost Nou toch liever een ketting. Want als ze bij een dd2 hard tegen je botsen. Vergeet het dan maar.
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9CFacebook.
|
|
Omhoog |
|
|
powerspayk
|
Geplaatst: za okt 20, 2012 3:56 pm |
|
Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm Berichten: 1008
|
@red_bull ik heb een leuk blokje staan voor je een KTM 200cc bij Boonstrakart is dat de Rolls Royce onder de Cross ( Kart Motoren) voordeel sneller als een ICC minder onkosten draait niet zo hoog als een 125cc dus minder verslijt, mijn blok heeft een nieuwe getunde Cilinder dus geen overmaat, Bigend, krukas lagers alles nieuw 41er carburateur Tuning uitlaat met een nieuwe ELTO 118 Alu demper dus echt een gemeen blokje op de baan!!!! Als je Interesse hebt dan hoor ik het wel Die laatste Chassis van MS Kart zit niet meer ver van CRG af met de kwaliteit, en op de baan ook zeer goed ben nu een 2011er aan het opbouwen daar past alles van CRG op!
|
|
Omhoog |
|
|
Ron88
|
Geplaatst: za okt 20, 2012 10:29 pm |
|
Geregistreerd: ma jan 24, 2005 7:03 pm Berichten: 1303 Woonplaats: Nuland
|
Ik rijd zelf DD2 en heb ook wat met ICC gereden. Een topper in DD2 kan aardig meekomen in de ICC hoor. Het scheelt inderdaad vooral een hoop in trekkracht, maar op sommige banen scheelt het niet heel veel door het vele schakelen wat je met een ICC zou moeten doen. Uiteraard, als je met een ICC ofwel KZ uit de voeten kunt dan is dat toch wel de 'topklasse'.. Wil je plezier en een soort van compromis tussen schakelen en automaat, dan is DD2 een ideale keuze en ook behoorlijk betaalbaar in vergelijking met competitief KZ rijden.
_________________ Koos Kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: zo okt 21, 2012 12:29 am |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Bjorn... Ik weet niet waar jij die wijsheid vandaan hebt... Als iemand tegen je botst dan.... Ik heb al veel achterassen krom zien staan bij een DD2 door een aanrijding van achteren etc... maar nog geen een die zn motor moest laten repareren omdat...
DD2 is gewoon een hele andere motor dan een ICC... Een Audi is nu eenmaal ook geen Ferrari... maar ga je voor betaalbaar, betrouwbaarheid e.d. dan heb je voor beide type's een optie.
Kijk als je ruzie hebt met je geld moet je direct een Wankel kopen....
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: zo okt 21, 2012 7:47 am |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Citaat: Ik weet niet waar jij die wijsheid vandaan hebt... Als iemand tegen je botst dan.... Ik heb al veel achterassen krom zien staan bij een DD2 door een aanrijding van achteren etc... maar nog geen een die zn motor moest laten repareren omdat. Helemaal correct! Dat van gescheurde motorblokken als je je as krom rijdt slaat nergens op.
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: zo okt 21, 2012 8:00 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
@Paulo, Bedoel je dat een wankel extreem duur is, of snel kapot gaat of dat....?
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: zo okt 21, 2012 10:22 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Extreem duur !!!
Maar wel bijna 50 pk onder je reet... pppfffff
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
Maxime
|
Geplaatst: ma okt 22, 2012 10:57 am |
|
Geregistreerd: zo nov 13, 2011 8:14 pm Berichten: 280 Woonplaats: Noorderwijk
|
@bjorn : had laatst mn achteras in twee met mn dd2 en heb niks van problemen met mn motor dus ..
_________________ FA kart DD2 2015 + rotax max dd2 BNL & BMC 2015 voor Vici motorsports
|
|
Omhoog |
|
|
tonnymontana
|
Geplaatst: ma okt 22, 2012 4:12 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
Kan de gedachten gang van Bjorn wel begrijpen. Zal het namelijk ook zo inschatten. Al lijkt me het risico wel hoger van een DD2 dat je blok eerder kapot kan rijden indien je een flikken klapper maakt.
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: ma okt 22, 2012 10:43 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
bij een echte flinke klapper is waarschijnlijk ook je hele frame krom.... dus kosten heb je dan toch en neem van mij aan dat een motor qua aanrijding schade veel meer aankan dan een frame.
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: wo okt 24, 2012 7:45 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Citaat: Kan de gedachten gang van Bjorn wel begrijpen. Zal het namelijk ook zo inschatten. Al lijkt me het risico wel hoger van een DD2 dat je blok eerder kapot kan rijden indien je een flikken klapper maakt. Zal niet opwegen tegen de extra kosten die je bij een kz/icc hebt
|
|
Omhoog |
|
|