Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do aug 19, 2010 5:47 pm 

Ik heb een gesloten aanhanger met 2 karts erin en die staat ergens gratis gestald. Opzich is het daar redelijk veilig, maar ben toch altijd een beetje bang dat de boel gestolen wordt. Nu heb ik bij mijn verzekeringsagent een offerte aangevraagd om dit geheel (waarde €5.000 ,-) te verzekeren en dat kost €250,- per jaar.

Ik was benieuwd of jullie jouw aanhanger + kart ergens verzekerd hebben en die prijs een beetje gelijk is?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do aug 19, 2010 8:34 pm 

opzich is 250,- per jaar niet duur en zeker niet wanneer je geen stalling geld betaald. 20,33 euro per jaar lijkt me wel op te hoesten en het geeft je in zo'n geval wel een stukje zekerheid. Ik zou in iedergeval zorgen voor een disselslot zodat ze niet zomaar de aanhanger achter hun auto kunnen hangen en weg rijden. ook met de laadklep tegen de wand parkeren verminderd de kans op inbraak.

ik heb de mijne niet verzekerd. hij staat gewoon bij mij in de hal van mijn apartement. mocht er dus brand op diefstal zijn dan valt dit als het goed is onder de inboedel. nou is het ook niet zo dat de mijne zo duur is dat een verzekering nut heeft. mocht je hem ergens gestald hebben waar je ook huur betaald dan is al het goed is de verhuurder aansprakelijk. informeer dus voordat je ergens gaat huren of dit alles wel gedekt is.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do aug 19, 2010 9:32 pm 

Citaat:
Ik zou in iedergeval zorgen voor een disselslot

Zou ik zeker doen, kunnen ze er in principe niets mee doen. Alleen de kart kunnen ze eruit halen maar met de aanhanger wegrijden lukt niet.
€250 euro vind ik niet abnormaal veel geld, wat erin zit heeft toch heel wat meer waarde !

Philippe

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo aug 22, 2010 9:48 am 

tja 250 valt opzich best mee.. 21 eurie per maand is te doen.

Je moet je alleen afvragen of het je geld waard is. wat het risico is dat het materiaal word gesnaaid.
Voor 250 euries heb je ook een goed slot op je wagen (Wel meerdere).. alle vertraging doet helpen.

Je zou er 20 jaar over doen voordat je de totaal waarde heb betaald aan de verzekering.... klinkt als een goede deal!
Bespreek alleen de kleine lettertjes goed, als er aangetoond word dat jij te weinig aan beveiliging zou gedaan hebben loop je kans alsnog je uitkering te missen.

http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo aug 22, 2010 6:37 pm 

helemaal met incinedinges eens, helaas zie je dan dat door de voorwaarden die er gesteld worden, het bijna onmogelijk is om je geld te innen als er iets gebeurd.
laat maar eens horen of het dan interesant blijft.

is het trouwens misschien iets om een collektieve verzekering af te sluiten met meerdere personen hier op het forum, en misschien kan de ankv hier iets in betekenen.
bij voldoende interesse hier wil ik wel eens informeren.
gr rudi

ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was!!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 23, 2010 8:59 am 

Bedankt jongens voor jullie input!

Er worden strenge eisen gesteld, maar ik denk dat ik nog strengere eisen aan mijzelf ga stellen. Ondanks je dan 5000 in je hand krijgt, word je niet blij van al het gezeur. Een disselslot heb ik al, maar er komt een slot op de deur van de aanhanger en zelfs een wielklem.

Dus de prijs is volgens jullie wel redelijk? Al heb ik nog geen vergelijkingsmateriaal, zo veel mensen verzekeren hun kart + aanhanger dan ws niet?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 23, 2010 9:01 am 

De voorwaarden zijn voor zover ik het nu weet dat er alleen braakschade moet zijn aan de aanhanger als er iets uit gehaald is. Maar ik moet de echte kleine letters nog ontvangen.

Ik heb niet het idee dat het echt leeft om de boel te verzekeren... al ben ik zeker wel geinteresseerd!

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ]