Auteur |
Bericht |
YTCivic
|
Geplaatst: di mei 01, 2012 7:12 pm |
|
|
Hallo beste mensen, Nou, ik ben Yannick Taalman.. Ben 19 jaar en heb afgelopen zaterdag (29.04.2012) een CRG kart gekocht met Maxter ICA A 100cc motor. In dagelijks leven BBL'er elektromonteur via Goflex, bij Cofely, op de Yara.. (vat je um? ) Ben ook nog Jap liefhebber en versleutel regelmatig het een en ander aan diverse autos. Woonachtig in Axel en Terneuzen in Zeeland (gescheiden ouders). De kartHeeft nog wel wat werk nodig, maar heb ik weer een bezigheid. Motorisch (wat ervan bekend is tot nu toe) -PVL Binnenrotor ontsteking zullen regelmatig wel wat updates aan gebeuren haha. mij kennende met mijn scooters en autos kort verleden: -yamaha neos (custom neorox van gemaakt) -yamaha aerox (2x) -Beta ark -bmw 318tds -mazda 323 -honda civic EG4 1.5 dxi huidig vervoer: -honda civic EJ2 1.5 dxi (bezig met swappen naar een 1.6 ) Nou heb ik nog even een vraagje: weet iemand een site voor (of heeft iemand zelf) onderdelen voor mijn maxter motortje? zoek ook nog een fatsoenlijke starter en/of 1 of andere koppeling waarmee ik de kart mee zou kunnen aanduwen. mij is wijsgemaakt dat deze ook bestaan namelijk Grt. Yannick
Laatst bijgewerkt door YTCivic op za mei 12, 2012 11:09 am, in totaal 2 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
Vincent
|
Geplaatst: di mei 01, 2012 7:31 pm |
|
Geregistreerd: do maart 22, 2007 1:03 am Berichten: 706 Woonplaats: Eindhoven / Cadier en Keer
|
Welkom kerel!
_________________ Jungleboy no more
|
|
Omhoog |
|
|
The-Stig
|
Geplaatst: di mei 01, 2012 7:35 pm |
|
Geregistreerd: do okt 20, 2011 7:47 pm Berichten: 611 Woonplaats: Belgie
|
Welkom! Jouw kart is volgens mij nog 1 zonder koppeling dus aanduwen gaat gewoon.
_________________ http://kartinfo.webs.com/Birel 2008 - Gx390
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: di mei 01, 2012 7:36 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Hoi Yannick, welkom op het Kartforum.
Voor karts met koppeling bestaat er zoveel ik weet niets waarmee je hem aan kunt duwen. Enige wat wellicht kan is de koppeling blokkeren, of verwijderen (misschien reeds gedaan)
De ICA tijd is alweer een tijd geleden, jouw 100cc is een junior blokje volgens mij, alleen zo te zien zonder koppeling (beetje onduidelijke foto) Onderdelen zal je bij de meeste CRG dealers wel kunnen kopen denk ik.
|
|
Omhoog |
|
|
YTCivic
|
Geplaatst: di mei 01, 2012 7:48 pm |
|
|
haha thanks boys! Maar is er toch echt een met koppeling haha zal nog wel eens kijken voor zon starter. Iemand toevallig eentje liggen die weg mag? @david, is te merken inderdaad dat het een tijd geleden is.. onderdelen zijn er nauwelijks voor te vinden.. :S CRG site ligt er zelf uit, weet niet welke nog allemaal dealer daarvan zijn? Grtzz
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: di mei 01, 2012 8:09 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Welkom en op de site van Van der Spoel kun je wel onderdelen vinden!!!
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: di mei 01, 2012 8:18 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Ook namens mij welkom hier. Aan de foto te zien meen ik dat het je het nieuwe type horstman koppeling heb. Al is de foto een beetje onduidelijk.
De motor kun je, zoals je zelf ook al suggereert, starten met een externe starter. Deze kun je zowel kopen als zelf maken (heb je weer een project erbij)
|
|
Omhoog |
|
|
YTCivic
|
Geplaatst: di mei 01, 2012 8:45 pm |
|
|
haha ja ik weet dat je ze zelf kan maken. ga van t weekend beginnen eraan denk ik. oude startmotor van me civic wil ik gebruiken, maar weet niet precies hoe. :$ nog even kijken hoe en wat
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: di mei 01, 2012 8:49 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Als ik me niet vergist is die startmotor links draaiend? Moet je wel even er voor zorgen dat hij rechts draaiend wordt. Maar als mannetje van de Elektro moet je dat wel lukken denk ik.
Op welke banen ben je van plan om te gaan rijden?
|
|
Omhoog |
|
|
YTCivic
|
Geplaatst: di mei 01, 2012 9:35 pm |
|
|
zou goed kunnen.. haha en da moet indd wel goed komen evt ompolen en anders tandwielletje dertussen beunen planning is komende zomer vooral trainen enzo in Goes(indoor) en Antwerpen(outdoor) en misschien volgend jaar/seizoen race kart erbij kopen/opbouwen om competitie te gaan rijden (indoor of outdoor weet ik nog niet precies)
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: di mei 01, 2012 9:36 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Welkom op het forum! Citaat: haha ja ik weet dat je ze zelf kan maken. ga van t weekend beginnen eraan denk ik. oude startmotor van me civic wil ik gebruiken, maar weet niet precies hoe. :$ Leuk projectje om te volgen denk ik.
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
DJ_Ex
|
Geplaatst: di mei 01, 2012 10:18 pm |
|
Geregistreerd: zo aug 08, 2010 9:37 am Berichten: 661 Woonplaats: Nieuw-Buinen (Drenthe)
|
welkom op dit forum soms wil ik ook es weer rijden op een 100cc..blijft toch het mooiste suc6 er mee !
_________________ Intrepid Cruiser, Modena MKZ 2016
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: wo mei 02, 2012 7:11 am |
|
|
Citaat: trainen enzo in Goes(indoor) Vrees dat je niet met je eigen 100cc indoor mag rijden.
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: wo mei 02, 2012 8:49 am |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
welkom hier, er bestaan aanduw karren. die liften je achterwielen omhoog. persoon duwt aan drukt op hendel en klik hij loopt. of zelf achter optillen aanlopen laten zakken doorlope erin springen en gaan:). koppeling past niet altijd op 100cc, vaak makkelijker en goedkoper dan een blokje met koppeling te kopen. Maar 100cc direct aangedreven rijd erg appart.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|
DJ_Ex
|
Geplaatst: wo mei 02, 2012 10:27 am |
|
Geregistreerd: zo aug 08, 2010 9:37 am Berichten: 661 Woonplaats: Nieuw-Buinen (Drenthe)
|
heb ff gegoogled..als je bij de foto's kijkt krijg je een idee hoe zon apparaatje werkt. Is niet moeilijk zelf te maken. Wij hadden "vroegah" ook zon aanduwdinkie bij de 100cc's http://www.gear.ee/shop/index.php?route ... ct_id=6455
_________________ Intrepid Cruiser, Modena MKZ 2016
|
|
Omhoog |
|
|