Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Thumper
BerichtGeplaatst: di sep 20, 2005 7:16 pm 
Even voorstellen.

Ik ben Rene Dingeldein, 40 jaar, heb vanwege een langdurige blessure vorige maand besloten om te stoppen met motorcrossen.

Omdat ik toch op iets wil blijven rijden met een motor eraan of erop, heb ik besloten om te gaan karten. (Het grote voordeel aan het karten is volgens mijn vriendin vooral het feit dat je van een kart veel minder hoog valt).

De laatste maand heb ik al veel op internet gekeken op allerlei kartsites en op dit forum natuurlijk. Zoals zovelen heb ik mijzelf ook de vraag gesteld wat voor kart en wat voor motor moet erop. Om mijn gedachten hierover iets te verduidelijken probeer ik tevens een foto van mijn crossbrommer te plaatsen.

:evil: :evil: :evil: ??? Hoe werkt dit? tips graag over hoe dit werkt dan post ik de foto later wel

Even een uitleg over de foto die hierboven eigenlijk zou moeten staan. Het is een KTM SX520, 4-takt, ca, 58 PK bij ca. 9.500 omw/min, 4 versnellingen. (Nothing beats the power of cubic inches)

Nu gelijk mijn dilemma. Mijn plan is om deze motor op de kart te gaan bouwen. Mag ik uberhaupt wel met een kart met deze motor op een kartbaan komen. Op welke wel? Op welke niet? Waarom niet?
Mocht er een limiet op cilinderinhoud zijn dan kan ik hem wel ombouwen naar 400 cc. Bestaan er wedstrijdklasses voor deze karts?

De komende tijd (over een paar weken) ga ik op zoek naar een schakelchassis. Wie heeft er een. Tips?

Rene


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 20, 2005 7:18 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 07, 2005 8:59 pm
Berichten: 116
Woonplaats: apeldoorn
Welkom op het forum Thumper :) helaas ben ik ook nog geen kartgenie dus op je vragen kan ik je geen antwoord geven sorry, maar ik denk velen hier wel een antwoord op hebben


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 20, 2005 7:25 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Zwolle
ik meende dat 400cc het maximum is
maar zeker weten doe ik het niet

_________________
je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 20, 2005 8:22 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Hoi Thumper,

Welkom op ons gezellig Kartforum.....

Op zich geen slechte keus... van Crossen naar de Kart, ik kan je verzekeren dat je bijna nooit valt, maar mocht je vallen is het maar 3 cm van de grond af. OK,OK.. je wordt wel is gelanceerd, maar dat gebeurt alleen bij diegene die haast hebben en een ander niet even voor willen laten.

JvD, zei het al, 400cc is ook volgens mij het maximum aan inhoud, daar zijn geen klasses voor op dit moment mbt races.
Waar wel in geraced wordt is de Honda 390cc klasse (4-takt), daar zijn er genoeg van.

Een tip van mij zou zijn.... verkoop je motor voor een leuke prijs en dan
kan je met dat geld en evt. bijleggen een goede Kart kopen met de inhoud die jij graag zou willen en dan ook direct meedoen aan diverse races.
Gelet op het feit datook jouw vriendin karten geweldig vindt t.o.v. crossen, zal ze je wellicht ook nog sponsoren bij het kopen van een kart.

Kortom: heel veel mogelijkheden, maar je zal zoveel aanpassingen moeten doen aan jou Crosblok om deze op een kart te krijgen, dat het bijna de moeite niet waard is.
Gewoon verkopen en een leuke 2e hands (of nieuw) Kart kopen helemaal naar jou smaak.

Bv. een 125cc ICC of Cross (6-bak) zou voor jou wellicht een idee zijn ???
Veel leesplezier hier op het forum.

Suc6

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 20, 2005 8:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Zwolle
sluit ik me volledig bij aan

_________________
je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 20, 2005 8:41 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Hoi Thumper, welkom op het Kartforum!

Lees dit topic eens door voor het plaatsen van fotootjes.

Mocht je geen races gaan rijden, en het blok is niet zo heel erg overduidelijk meer dan 400cc dan zou ik het gewoon zo proberen :P Bij vragen zeg je gewoon dat ie 250cc is, niemand die em op zo'n dagje gaat uitliteren hoor.
De enige kartbaan waar je niet mag komen met een viertakt is Strijen.

Het idee van Paulo is ook niet zo gek, als je een goede prijs kan krijgen voor de motor gewoon een complete kart kopen, heeft het voor en het nadeel dat je geen pionierswerk hoeft te verrichten wat betreft het overzetten van het blok ;)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 20, 2005 9:25 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 13, 2005 11:30 am
Berichten: 769
Woonplaats: Utrecht
aan thumper -> Als ik het zo hoor heb je een leuke crosser.
maar ook ik sluit me aan bij het idee van paulo. beter je crosser verkopen en dan een mooie 2ehands of nieuwe kart kopen. waar ben je eigelijk naar op zoek? wil je perse schakelen? of wil je wedstrijden rijden?
vertel ons een beetje welke richting je op wilt. Gr. Rv :wink:

_________________
Afbeelding
ICC Kartracing*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 22, 2005 8:03 am 
Dank voor de reacties.

Even iets verduidelijken. Ik woon net over de grens in Uelsen (Duitsland). Kartbanen in de buurt zijn Oldenzaal (ca. 30 min), Emsbure BRD (ca. 45 min), en Emmen (ca. 45 min).

Ik ben in Itterbeck (ligt op 4 km van Uelsen) lid van de MSC Niedergrafschaft. Deze club heeft een Motorcross en een kartafdeling. De kartafdeling geeft op nagenoeg elke zaterdag een zogenoemde slalom training op het industrieterrein in Itterbeck. Dit slalom rijden is in Duitsland voor de jeugdrijders tot 18 jaar een wedstrijdsport. Op een industrieterrein of een grote parkeerplaats wordt mbv een groot aantal pionnen een parcours uitgezet dat in een zo kort mogelijke tijd moet worden afgelegd zonder dat de pionnen worden geraakt (dit levert straf seconden op). Op 2 oktober wordt in Itterbeck weer zo'n slalomwedstrijd georganiseerd. Let op!! De karts voor de trainingen en de wedstrijden worden ter beschikking gesteld door de club en het rijden hierop kost buiten het lidmaatschap helemaal niets. Animo van de kids is bijna nihil.

Tesamen met een paar clubgenoten hebben wij besloten om een 4-takt kart aan te schaffen en in de regio aan een clubcompetitie deel te gaan nemen. De voorkeur van de meesten gaat uit voor een 390 kart. Afgelopen zondag ben ik in Oldenzaal naar de training wezen kijken om te zien wat er zoal rondrijdt. De eerste gedachte die ik zoal had was "karten is racen (Formule 1, DTM daar moet het op lijken), dus er moet geschakeld worden". Nu zag ik daar maar 1 schakelkart met een Honda 250cc motorfiets blok erop gemonteerd en verder een hele hoop Honda 390, een TKM (vervelend klinkend motorblok) en een RK1.

Mijn maten willen 390 rijden maar ik ben bang dat ik na een tijdje wil gaan schakelen. Voordat ik mij over geef aan een 390 wil ik eerst de andere mogelijkheden onderzoeken. ICC of Cross is fantastisch maar dat zou betekenen dat ik altijd alleen op pad moet. Mijn maten willen ook allemaal 4-takt dus het wordt 4-takt

Ervan uit gaande dat ik mijn 4-takt schakel-blok op een kart ga bouwen en eventueel aanpas naar 400cc. Pualo zei dat ik een hele hoop aan het blok moet aanpassen. Hoezo?? Het blok loopt goed. Ik hoef het toch alleen maar op het chassis te bouwen? Kijk er gaat ergens een competitie gereden worden, maar kan dit wel? Heeft Oldenzaal, Emmen of Emsburen hiervoor een klasse? Of ben ik vogelvrij verklaard met zo'n ding.

Gr. Rene


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 22, 2005 2:51 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Thumper,

Met het aanpassen bedoel ik dusdanig dat je blok niet in de knoei komt
met je stoelsteunen (rechts) wat meestal wel zo is bij 4-takt motoren, en
dat je een goede uitlijning moet hebben voor je overbrenging (lees: ketting - tandwielen)

Ik weet dat er speciale (4-takt) motorsteunen te koop zijn, waardoor het
probleem van je stoelsteunen omzeild wordt, maar het moet wel allemaal
passen. 450cc is nog geen Honda 390cc die echt voor de Kart ontworpen is.

Kortom: alles is te maken/aan te passen, echter weegt dat op tegen de
voordelen die je daarmee haalt ??? en kan/mag je daarmee dan wedstrijden
rijden ???

Zoek dat eerst even uit voordat je een beslissing neemt.. (zou ik doen)

Suc6

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 22, 2005 3:49 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 07, 2005 5:46 pm
Berichten: 209
Woonplaats: Genemuiden
He welkom op het forum namens mij.

Ik zou je motor ook gewoon verkopen en naar een mooie 4takt schakelkart gaan zoeken dan weetje zeker als je neit in de knoei komt te zitten.

meer info Yamaha power rijd schakel(4-takt)
die kan je dus wijzer maken

greetz ronald

_________________
Een echte man zorgt als ie karten kan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
http://www.beneluxracing.com


Laatst bijgewerkt door little_thumb op do sep 22, 2005 4:04 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 22, 2005 4:02 pm 

Geregistreerd: di sep 06, 2005 11:56 am
Berichten: 13
Woonplaats: Ekeren/Leuven
little_thumb schreef:
He welkom op het forum namens mij.

Ik zou je motor ook gewoon verkopen en naar een mooie 4takt schakelkart gaan zoeken dan weetje zeker als je neit in de knoei komt te zitten.

meer info we hebben hier nog ergens op het forum iemand die schakel(4-takt rijd)


Yamaha power heeft bv. een schakel-4takt.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 22, 2005 4:03 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 07, 2005 5:46 pm
Berichten: 209
Woonplaats: Genemuiden
Aja die was het

_________________
Een echte man zorgt als ie karten kan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
http://www.beneluxracing.com


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 22, 2005 6:00 pm 
Ik heb op dit forum even gezocht naar foto's van de kart van Yamaha Power. Hij rijd met een YZF250 crossblok. Hetzelfde blok is er ook in 400, 426 en 450 cc.

Heeft Yamaha Power dit blok zelf op de kart gebouwd of hebben ze dit bij Heide-Mulder voor hem gedaan (Ik las dat hij dit blok daar gekocht heeft). Hij heeft volgens mij niet meer of minder problemen met het ombouwen gehad dan ik zal tegenkomen.

Yamaha Power heb je nog tips?

Trouwens voor de geintereseerden die met iets dergelijks als Yamaha Power willen rijden. Inmiddels zijn er hoogtoerige 250 cc blokken met veel pk's van Suzuki, Kawasaki en Honda enz.

Ik heb ook geprobeerd een beetje huiswerk te doen en heb de reglementen van Oldenzaal en Emsburen gedownload. Die van Eefde heb ik ook gezocht maar op hun site niet gevonden.

Volgens mij mag ik in Oldenzaal wel met een 400cc schakel 4-takt rijden. Ik denk zelfs ook met een 520 cc want ik lees niets over een maximale cilinderinhoud

Het reglement van Emsburen is niet helemaal duidelijk voor mij. Ze hebben een open 4-takt klasse met een max cilinderinhoud van 400cc. Ik vind alleen niet of deze geschakeld mag zijn.

Van Eefde vind ik niets en weet ik dus ook niets.

Zijn er mensen op het forum die regelmatig op een van deze circuits rondbollen en precies weten hoe en wat?? Ik ben gelukkig met alle info.

Vergeef mij dat ik zo blijf doordrammen over dat blok van mij. Ik als onervaren onwetende aanstaande karter probeer alleen maar de in mijn ogen voor mij ideale kart neer te zetten. Lukt dit niet dan wordt het 100% zeker een 390.

ps het valt mij zelf al op dat mijn posts onbenullig lang zijn. Ik heb nog even geen controle over mijn eigen enthousiasme. Het wordt vanzelf wel korter


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 22, 2005 6:03 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Zwolle
eefde heeft het zelfde regelement als oldenzaal

alleen is daar dacht ik geen schakel klasse

_________________
je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 22, 2005 6:13 pm 
Je bedoelt dus dat er in de 4-takt open klasse op zowel Oldenzaal als op Eefde niet geschakeld mag worden?


Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David