Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Xander
BerichtGeplaatst: zo jan 04, 2015 1:49 pm 

Hallo allemaal,

Bij deze wil ik me even voorstellen.

Onderwerp zegt het al, mijn naam is Xander van Gent en kom uit Hendrik Ido Ambacht.
32 jaartje jong en getrouwd. 2 hele lieve kinderen al zeg ik het zelf :wink:

Onze oudste is 5 jaar (jongen en de jongste 4 jaar (meisje)

In april wordt de oudste 6 jaar en dan wil ik eigenlijk beginnen om te gaan karten met hem. Hij rijd eigenlijk al vanaf 1,5 oud.
Eerst met zo'n electrische hummer. Daarna 50cc quadtjes en nu rijd hij in zo'n strandbuggy 50cc. Hij heeft het rijden al aardig onder de knie.

Probeer hier op het forum een beetje uit te zoeken wat goed en niet goed is wat betreft karts en andere zaken.
Ik denk zelf dat we in Strijen uit zullen gaan komen wat betreft het rijden.
Mocht iemand nog tips hebben voor een beginnen als ik en mijn zoon dan heel graag.
Zodra onze dochter ook 6 en ze vind rijden nog steeds zo leuk als nu dan willen we met haar ook gaan karten

Groetjes,
Xander van Gent

Offline Profiel  

Berichttitel: Re: Xander
BerichtGeplaatst: zo jan 04, 2015 1:57 pm 

Je komt dus niet uit Gent? :lol:

Welkom op het forum Xander! Ga je zelf ook rijden, of word het enkel een kart voor de kleinste?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jan 04, 2015 2:49 pm 

Nee ben een echte nederlander ;)
Dank je wel.
Als de kids het echt leuk vinden en ze hebben het onder de knie dan denk ik dat ik zelf ook wel wil gaan rijden.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jan 04, 2015 3:27 pm 

Welkom op het forum.
Succes met het maken van de keuzes!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jan 04, 2015 3:44 pm 

Op Strijen heb je ook een minicursus voor de kleine karters!!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jan 04, 2015 9:01 pm 

Hi Xander, welkom!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jan 05, 2015 12:16 pm 

Welkom hier!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jan 05, 2015 3:10 pm 

Welkom op het forum

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di jan 06, 2015 2:48 am 

Leuke intro.
Ik zou zeggen, als ie het leuk vind, zoek passend en goed materiaal (hoeft zeker niet nieuw te zijn) en ga ervoor!
HI Ambacht is idd verreweg het dichts bij kartbaan Strijen en als ze ergens ingericht zijn op kids (zonder dat dat ten koste gaat van de volwassen rijders) dan is het daar wel.
Misschien was onze dochter met 3 nog wat jong bij de eerste cursus maar nu net 6 is ze inmiddels met haar derde cursus op Strijen bezig en ze vind het prachtig. Zelfs een klasgenootje rijdt sinds kort ook kart en doet mee met cursus.
Het leuke is dat afgezien van het heerlijke rijden het ook daar een heel sociaal gebeuren is tussen de vele kids (en ouders) onderling naast de baan en in de gezellige kantine.
Als je nog niet op Strijen bent geweest om te kijken, komende zondagochtend is het weer cursus. De weervoorspelling is niet super en mooi weer helpt maar minder weer heeft nauwelijks invloed op de goede sfeer.
Vanaf ca 6 kan je je afhankelijk van de grootte van de kleine oriënteren op een zgn minikart. Persoonlijk vind ik een 60cc uitvoering (merken als Parilla, Comer, LKE) nog steeds het leukst (en betaalbaar) maar er zijn ook enige Micromaxen en een aantal viertakt Honda's. Strijen heeft een echte tweetaktcultuur maar staan bij de mini's viertakten toe, minder snel en racy en een stuk zwaarder maar zuinig en betrouwbaar, het is maar wat je kan besteden en wil en wat je mogelijk in de toekomst zou gaan doen.
Het altijd wel de vraag of de kleintjes het ook echt leuk vinden en doorzetten want er haken er ook wel af. Het gaat om lekker actief bezig zijn en dan met een hobby die maar weinigen beoefenen, de happy few. Maar een enkeling heeft echt talent maar dat mag de pret niet drukken. Niet pushen maar ze zonder enige druk hun rondjes laten maken werkt vaak het beste, zeker als ze nog zo jong zijn hebben ze nog alle tijd om zich lekker rustig te ontwikkelen. De prima wintercursussen op Strijen kunnen daar bij helpen, dit jaar zijn er uit alle windestreken en tot van heel veraf maar liefst 47 deelnemers ingeschreven.
Overigens is het je eigen keuze en inschatting of en wanneer ze eraan toe zijn, 6 jaar oud is prachtig als instapleeftijd maar op een zogenaamd babykartje vanaf een jaar of 4 a 5 gaat doorgaans ook al prima dus ook je dochter zou evt al kunnen instappen. Ik heb me er iig over verbaasd hoe volwassen het gros met de veiligheid en het materiaal om kunnen gaan. Inmiddels zijn onze babykarts juist verkocht maar als je tips over kartmateriaal voor kids wil hebben pb je maar. Ook hier heb je de keuze uit verschillende tweetakt en viertakt motoren maar gezien het vergelijk van ervaringen en de mogelijkheden is een babykart met een Comer C50 een zuinige betrouwbare maar ook uiterst kwieke aanrader, ook hier rijden er een paar van tijdens de cursus.
Lekker rondkijken en kletsen daar dus. Bezoek evt ook wat andere banen en lees erover, alles is meegenomen.
Mocht je ergens willen proberen om te rijden (en da's best aan te raden), op Strijen zal je vergeefs naar huurkarts zoeken (wat voor de reguliere rijders op de baan een zegen is), op alle banen op 1 na zal je voor de geschetste leeftijden vergeefs zoeken. Op Lelystad hebben ze viertakt huurkarts voor de allerkleinsten en ook onze dochter is daarmee binnen no-time over haar "koudwatervrees" heen gekomen. Hoe leuk ook, we zijn blij dat we toen al een kart met een Comer hadden want op zo'n -overigens spotgoedkope- Parolin met Honda GX35 zou ze echt zo uitgekeken zijn geweest.
Ook is de baan in Strijen vanwege z'n lay-out uiterst geschikt voor het opdoen van veel rijderservaring voor jong en oud, bovendien zijn de kleine rijdertjes altijd in het zicht van de ouders -en niet onbelangrijk voor de kleintjes- ook anderom.
Overigens is het reuze vertederend om je pupil geheel in vol ornaat te zien staan en rondrijden, ook andere bezoekers aan de baan zullen je dat maar o zo vaak vragen hoe oud ze zijn als ze lekker hun rondjes draaien en met een smile uitstappen.
Prachtig dat je er voor open staat om evt zelf ook te gaan rijden. Op Strijen heb je aparte minitijd dus het veilig laten rijden van de kids en zelf daarna is prima te combineren.
Welkom!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di jan 06, 2015 5:49 pm 

Heel erg bedankt voor de duidelijk en vele info die je geschreven hebt. Ik ga zeker voor april eens kijken in Strijen wat voor mogelijkheden ze daar voor ons kunnen bieden, maar zoals je al schreef zit dat daar volgens mij wel helemaal goed.
Hebben ze daar ook een plekje voor het stallen van de kart of moeten we hem altijd weer mee nemen?

Ook zal ik nu rond gaan kijken voor een goede 2e hands kart met als voorkeur merken als Parilla, Comer, LKE die je aangaf.
waar verkopen ze karts van dat soort merken en staan goed aangeschreven?

Nogmaal bedankt voor alle info. Ik kan weer verder met mijn onderzoek ;)
Mocht ik nog bepaalde vragen hebben zal ik zeker je aanbod aan nemen om je een PB te sturen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jan 09, 2015 11:26 am 

Welkom en succes xander met de kids, ik kan enorm genieten als ik die hummels zie rijden laat staan wanneer het je eigen kids zijn.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za jan 10, 2015 9:32 am 

Dank je wel spacedeee. We hebben er ook erg veel zin in.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za feb 07, 2015 8:54 pm 

Nou morgen is het zover. We gaan morgen in Strijen kijken hoe of wat. Heb een mevrouw aan de telefoon gehad van het bestuur en melde ook dat er 1 of 2 bedrijven komen voor eventuele verkoop aan matriaal en karts. Ik hoop dat we proef mogen rijden in een kart en misschien schaffen we er dan ook 1 aan. Ben er benieuwd. Mijn zoontje is al een aardig tijdje aan het aftellen wanneer het zover is. Mocht iemand zijn kart willen verkopen of een gelosten aanhanger die minimaal 2 kart mee kan nemen, bied ik me bij deze aan.

Voor de gene die morgen naar Strijen gaan, tot morgen :))

http://www.marktplaats.nl/a/sport-en-fi ... ousPage=lr

Is dit eventueel wat?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo feb 08, 2015 1:02 am 

Geweldig leuk , dat is al snel dan.
Zorg dat je er op tijd bent want dan kan je zien wat het voor de kids is en wat ze er zelf van vinden, bovendien welk materiaal ze het best zou kunnen passen. Meteen proefrijden zal wellicht lastig zijn omdat zowat iedere beschikbare kart zowat bij cursusaanvang gekaapt leek om te rijden, er veel mooiweerrijders zijn (al valt dat gelukkig bij de kids wel mee) en veel dus in de schuur staat en iemand ook maar net iets passends te koop moet hebben staan. Op Strijen zal je vergeefs naar huurkarts zoeken en er is maar 1baan in NL waar die hele kleintjes kunnen proberen tijdens huur, nl Lelystad. Ga morgen lekker relecco op Strijen kijken tussen ca 11 en 13 uur en reis bij gelegenheid een keer naar Lelystad en als het wat is koop je een outfit en passend kartmateriaal om weer lekker in de buurt op Strijen uit te gaan proberen. Helaas heb ik pas alle kleine materiaal verkocht maar ik kan je via pb wel wat tips aan de hand doen. Over de link: absoluut 2 leuke en net ogende viertakt mini karts en mooie aanpassingen. Strijen heeft een echte tweetaktcultuur maar bij de mini's mogen gewoon viertakts rijden. Deze zijn vrij probleemloos maar ook wat logger en tammer. Op Strijen wordt er dan ook wel gezegd dat ze vanzelf een tweetakt willen als ze een paar keer op het rechte eind hard voorbij gereden zijn. Onze dochter is ook niet meer in een viertakt kart te krijgen sinds haar huurrondjes op Lelystad. Voor kids tot ca 6 jaar is een minikart gewoon te groot, ook als ie zo mooi aangepast is, ze passen daarvoor qua fysiek en daarbij passende afmetingen en bijbehorende geometrie met hun kleine lijfje en pollekes en gelimiteerde energie en kracht alleen maar fatsoenlijk op een zgn babykart, wij hebben er 2 gehad en hebben daar zeer goede ervaringen mee. Het mooist is het als daar een oerdegelijke kwieke Comer 50 op staat. Nadeel is dat die vrij zeldzaam zijn, er staaaat er maar 1 op MP, nl een blauwe MS als je als zoekterm baby kart, kinderkart en of Bambino invult moet het lukken die te vinden. Niet onoverkomelijk maar goed om te weten dat deze kart naast een beetje TLC ook een paar andere voorvelgjes en bandjes nodig heeft. Afijn steek eerst morgen jullie licht op. Wellicht kriebelt het maar 1 stapje tegelijk. Suc6!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo feb 08, 2015 2:05 pm 

Hoi Petrolhead,

Nou we zijn vandaag in Strijen geweest. Was een leuke ervaring.
Net zoals je al schreef konden we niet echt proef rijden. Maar ons zoontje vond het allemaal prachtig om te zien.
Heb een tijdje met iemand gesproken en hij heeft voor de hobby erbij een kart winkel.
Ben er overuit dat het een top-kart gaat worden met een comer 160cc 4 takt motor erop. Hij vertelde me dat dat de beste karts zijn om lekker mee te beginnen. Weinig onderhoud en lekker rijden. Dat is ook mijn insteek voor het begin. Beetje knutselen ben ik niet vies van maar ook ik moet dingen leren.
Hij kon iemand die er misschien nog 1 had dus van de week even bellen of het nog actueel is. Op marktplaats zie ik er ook 1 staan die me wel aanspreekt maar vind het fijn om terug te vallen op iemand waar ik hem dan ook gekocht heb.

Wel even een linkje van de Top-kart die ik op marktplaats heb gezien.

http://www.marktplaats.nl/a/sport-en-fi ... ousPage=lr

De beste man zit trouwens in Vinkenveen en dat is opzich ook nog wel aan te rijden. Zijn winkel heet kart-winkel.

Nou zal einde van de week eens een update plaatsen of het wat geworden is.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende