Auteur |
Bericht |
harryke
|
Geplaatst: wo jul 16, 2014 10:26 pm |
|
Geregistreerd: wo jul 16, 2014 8:56 pm Berichten: 24 Woonplaats: Tilburg
|
Hallo Allemaal,
Net als jullie ben ook ik besmet geraakt met het kart virus. Ik ben Harry, een 40 jarige Tilburger die werkzaam is offshore, op een boorplatform. Een maand of twee geleden kocht ik voor mijn zoontje van 8 een comer kinder kart met 60cc motor erop. Nadat we samen naar circuit de Landsard waren geweest om zijn eerste meters te maken begon het bij mij ook te kriebelen en na wat nachtdiensten te zitten surfen op marktplaats had ik een goeie gegadigde kart gevonden. Een PCR Advance uit 2009, met laptimer, pitskar en extra banden en met een aantoonbaar volledig gereviseerde Vortex Rok motor zouden het gaan worden.... De verkoper was een bekende in de kart wereld en zijn woorden waren inderdaad waar...de kart zag er echt als nieuw uit en het blokje ook. De recente rekening van de revisie was het bewijs dat het blokje echt nagenoeg nieuw was en al snel was de koop rond. Na een week slecht weer te hebben gehad was het eindelijk op vrijdag de 14e juli droog en zonnig, dus hup...meteen naar Berhem. Nadat ik het het eerste half uur wat rustig aan had gedaan en mezelf aan de power van de kart kon laten wennen begon ik het tempo steeds verder op te voeren en kreeg ik de baan steeds beter door. Tuurlijk waren er veel snellere dan ik op de baan en mijn ronde tijden gingen van 56 seconden naar 52. Doel was om vooral lol te hebben en om een hoop te leren. Beide doelen behaald en het mooiste van alles was dat k ook nog eens constant was, zeker de laatste stint, continu 52-52.3. Ik moet zeggen dat dit naar zoveel meer smaakt. De ervaren karters op de baan gaven me enorm veel gouden tips en waren uiterst vriendelijk dus ik sta te popelen om olgende week weer te gaan rijden.
_________________ PCR Advance, Vortex Rok
|
|
Omhoog |
|
|
Maxime
|
Geplaatst: do jul 17, 2014 6:55 am |
|
Geregistreerd: zo nov 13, 2011 8:14 pm Berichten: 280 Woonplaats: Noorderwijk
|
welkom!
heb je een foto van het kartje?
_________________ FA kart DD2 2015 + rotax max dd2 BNL & BMC 2015 voor Vici motorsports
|
|
Omhoog |
|
|
Matthijs
|
Geplaatst: do jul 17, 2014 7:47 am |
|
Geregistreerd: vr mei 09, 2008 12:04 pm Berichten: 411 Woonplaats: Amersfoort
|
Citaat: Doel was om vooral lol te hebben en om een hoop te leren. Beide doelen behaald en het mooiste van alles was dat k ook nog eens constant was, zeker de laatste stint, continu 52-52.3. Ik moet zeggen dat dit naar zoveel meer smaakt. De ervaren karters op de baan gaven me enorm veel gouden tips en waren uiterst vriendelijk dus ik sta te popelen om volgende week weer te gaan rijden. Kijk, dit is heel goed om te horen! Geniet ervan!
|
|
Omhoog |
|
|
gewoon maarten
|
Geplaatst: do jul 17, 2014 8:06 am |
|
|
Harry, welkom.
Je zoontje vindt het ook nog steeds leuk?
|
|
Omhoog |
|
|
tonnymontana
|
Geplaatst: do jul 17, 2014 8:58 am |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
Hey Harry, Welkom op het kartforum, zal ik dan maar een foto uploaden ? Binnenkort maar eens samen rijden!
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
|
petrolhead
|
Geplaatst: do jul 17, 2014 11:48 am |
|
|
Pracht verhaal, mooie volgorde! Welkom! Ps Veldhoven is een mooie baan waar ik vroeger veel kwam, nu met onze dochter (na een 2tal seizoenen 50cc Comer op een Topkart babykart nu ook een zelfde merk 60cc minikart) richten we ons vnl op Strijen die naast veel aandacht voor de kids en 60cc een goede cursus en ook apart (veiliger en prettiger voor de kids) minitijd hebben, misschien ook iets voor je zoon (en tzt jezelf?) Pb me evt maar voor info.
|
|
Omhoog |
|
|
harryke
|
Geplaatst: do jul 17, 2014 6:59 pm |
|
|
@ gewoon Maarten,
Lukas, mijn zoontje gaf aan wat bang te zijn aangezien de "grote" jongens, op volle snelheid aan hem voorbij gingen. Ik moet Petrolhead ook gelijk geven met zijn verhaal over strijen maar nadeel is dat mijn zoontje op woensdag tot half 3 op school zit en voor we dan op het circuit zijn we haast weer naar huis kunnen gaan. Zowel Berghem als de Landsard zijn op een doordeweekse dag toegankelijk voor mini's als voor senior's en zijn er momenten genoeg dat er weinig man op de baan is.
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: do jul 17, 2014 9:50 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
|
Omhoog |
|
|
gewoon maarten
|
Geplaatst: do jul 17, 2014 10:35 pm |
|
|
En als er genoeg mini's zijn krijgen ze ook hun eigen tijd op de baan. Zolang de stuurbewegingen voor anderen voorspelbaar zijn(lees , rij de ideale lijn ) , gebeuren de minste ongelukken. ( helemaal uitsluiten kan helaas niet )
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: ma jul 21, 2014 2:08 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Welkom. Ruig beroep beoefend je!
|
|
Omhoog |
|
|
harryke
|
Geplaatst: ma jul 21, 2014 7:09 pm |
|
|
@ Basjuh, hahaha, hoor dat wel vaker. En nee....ik heb geen lang haar, ben geen kleerkast, heb geen strafblad en sta niet vol tattoos zoals men vaak denkt over jongns die offshore werken.
|
|
Omhoog |
|
|