Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Gerben Visser
BerichtGeplaatst: wo apr 18, 2012 7:15 pm 

Hey welkom! Is 21pk niet zo'n 10x meer als standaard? :shock:
Mooie kart en brommer trouwens!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 18, 2012 7:48 pm 

Citaat:

Ik zit niet op het brommerforum, maar wel op het scooterforum. Eigenlijk hoort hij daar niet thuis (geen scooter), maar het niveau op het gebied van techniek ligt daar iets hoger.

het niveau op het brommerforum ligt erg laag inderdaad! zat er wel veel op, veel geleerd.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma okt 15, 2012 8:10 pm 

Update November 2012:

Beste Leden,

Het heeft wat langer geduurd dan gedacht, maar hij is klaar om de eerste meters te gaan maken (mits het weer nog een beetje mee wil werken). Vooral motorisch is er een hoop tijd in gaan zitten, want hier is een hoop aan gedaan.

Allereerst waren de krukastappen van de krukas versleten, zat namelijk radiale speling op de krukaslagers. Ik heb de krukas dus in de draaibank gezet en heb de krukastappen afgedraaid. Vervolgens heb ik hier nieuwe bussen opgeperst en is de krukas dus weer als nieuw. Ook de lagerschalen welke bij een Pavesi in het carter zitten heb ik eruit geperst en nieuwe schalen voor gedraaid. Uiteindelijk heb ik het krukasje opgestuurd naar VHM om er een nieuwe drijfstang in te laten persen.

Ook was het zuigertje aan vernieuwing toe, dus is het geheel opgebouwd met een vers zuigertje. Cilinder heb ik netjes op hoogte gezet, cilinderkopje netjes gemonteerd (squish en dergelijke) enzovoorts. Het blokje loopt op het eerste gehoor goed, alleen begint de versnellingsbak stationair een beetje te klapperen. Wanneer de motor belast wordt is dit weg, dus ik vermoed dat er speling op een van de tandwielen/assen zit. We gaan hier dus gewoon mee rijden en kijken wat het op de baan doet. Ik ben geen kenner, maar volgens mij hebben alle kart blokken wel wat speling op de versnellingsbak? Ik kan mijn achterwiel een kwart slag draaien voordat hij het voortandwiel/de versnellingsbak pas meeneemt?

Er waren plannen om het motorblok nog aan te pakken (timingen, cilinderkop etc.), maar toch besloten om eerst maar eens plezier te gaan maken met deze combinatie. Zoals te lezen ben ik zeer actief binnen het brommersprint gebeuren en hier wordt deze winter ook weer een nieuw motorblok voor opgebouwd. Uiteindelijk moet je keuzes maken, dus het aanpassen van dit blokje moet nog even op zich laten wachten.

Het eindresultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als het komende zaterdag droog blijft wil ik richting Strijen (is bijna in mijn achtertuin) gaan om een dagje te spelen. Uiteraard wel op het gemakkie, want alles is nieuw.

Groeten,

Gerben Visser

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo okt 17, 2012 6:43 am 

Hou er rekening mee (afhankelijk van de baan waar je gaat rijden, bv Genk) dat je, je kart moet voorzien van een gekeurd na demper en brede achterbumper

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo okt 17, 2012 10:57 am 

@ Basjuh:

Toevallig heb ik gisteren een kunststof achterbumper aangeschaft, deze verwacht ik dus eind deze week (moet nog opgestuurd worden).

Het luchtfilter beschikt ook over goedkeuring volgens mij? Staat een CIK nummer in?

Overigens zijn ze op Strijen niet zo heel moeilijk, ik zie daar vaker karts rijden met stalen achterbumpers en ongekeurde filters. Het meerendeel rijdt ik op Strijen, maar het is wel de bedoeling om ook af en toe is richting Berghem te gaan (waar ze wel strenger zijn).

Gerben

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo okt 17, 2012 4:20 pm 

Gerben na 1 januari moet je op Strijen ook een andere gekeurde uitlaatdemper hebben!!!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo okt 17, 2012 5:09 pm 

@ kartje (Edwin):

Dat heb ik gelezen ja, dus die zal ik van de winter regelen.

Geeft dit luchtfilter nog problemen? Ik meen gelezen te hebben dat je iets in de organisatie van kartbaan Strijen doet, dus misschien weet jij er iets van? Heeft een CIK nummer (RR NOX), maar ik meen me wel te herinneren dat de homologatie opgedoekt is omdat ze toch niet aan de eisen voldeden?

Groetjes,

Gerben

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo okt 17, 2012 6:29 pm 

Die moet normaal goed zijn!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo okt 17, 2012 8:05 pm 

Ha Gerben ik doe niets in de organisatie hoor heb het al druk met m'n 3 kinderen!! :D Je luchtfilter is goed die heb ik ook.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2