Auteur |
Bericht |
David
|
Geplaatst: ma apr 06, 2009 6:56 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Je kan toch de kart van Nicole verkopen voor 1 euro  @Pieter, welkom op het Kartforum.
|
|
Omhoog |
|
 |
Kevin94
|
Geplaatst: ma apr 06, 2009 7:55 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 16, 2008 6:23 am Berichten: 291 Woonplaats: Helmond
|
Welkom en veel plezier op het leukste kartforum van NL! 
|
|
Omhoog |
|
 |
Nicole
|
Geplaatst: ma apr 06, 2009 8:09 pm |
|
Geregistreerd: zo maart 23, 2008 6:33 pm Berichten: 4 Woonplaats: Helmond
|
@David, Ik weet niet wat jij van plan bent maar dat is een erg slecht idee van je. Volgende keer geen hamburgers meer voor jou. 
|
|
Omhoog |
|
 |
pieter
|
Geplaatst: ma apr 06, 2009 8:20 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 06, 2009 11:07 am Berichten: 228 Woonplaats: Wageningen-Zwolle
|
IDD hamburger's eten bij mac idd niet zo gezond in de states krijgen ze dagelijks een boete rond de 5000 dollar omdat het bord wat aan de muur moet hangen met ingredienten wat er allemaal in zit o.a 40% meel worm bon apetie en in hoever mag je dit een hamburger noemem voor €1.00
_________________ Italcorse Italsistem 125cc http://www.depaauwkartracing.com
|
|
Omhoog |
|
 |
Kevin94
|
Geplaatst: di apr 07, 2009 6:40 am |
|
Geregistreerd: vr mei 16, 2008 6:23 am Berichten: 291 Woonplaats: Helmond
|
ontopic,
en hoe gaat het met de zoektocht? weet je al wat je wilt?
gr kevin
|
|
Omhoog |
|
 |
pieter
|
Geplaatst: di apr 07, 2009 7:21 am |
|
Geregistreerd: ma apr 06, 2009 11:07 am Berichten: 228 Woonplaats: Wageningen-Zwolle
|
Hallo, Kevin Weet wel wat ik wil , maar er is van alles tekoop,en wat ik wil,zoek past weer niet in mijn budget Maar ga eerst eens rustig kijken, anders maar even uitstellen en meer informatie zoeken. ben een beetje gehaast merk ik. Komt steeds meer bij op marktplaats, aan de andere kant twijfel ik nog een 2-takt of 4 -takt met voor en nadelen,driebergen dicht bij maar alleen 4-takt En meschien even door sparen zodat ik alles kompleet kan kopen of bij een dealer mvrg pieter
|
|
Omhoog |
|
 |
Samuel
|
Geplaatst: di apr 07, 2009 2:12 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 05, 2007 3:07 pm Berichten: 447 Woonplaats: Nijmegen
|
Hallo Pieter,
Ook namens mij Welkom op het forum. Weet je ook dat er in Berghem een kartbaan is waar je met 2-takt mag rijden? Vanuit wageningen maakt het haast geen verschil naar welke baan je rijd denk ik.
Succes met je zoektocht.
_________________ Frame: Tony kart Motor: TM Cross
|
|
Omhoog |
|
 |
pieter
|
Geplaatst: di apr 07, 2009 3:01 pm |
|
|
Samuel, idd niet veel verder 40 min, driebergen 38min maar lees net Woensdag - Vrijdag - Zaterdag - Zondag
12.00 - 18.00 uur dus kan je pas om 12.00 - 18.00 uur terecht en € 40.00 driebergen € 35.00 10.00 - 20.00 uur scheelt 4uur
heb even gekeken op de side van berghem, en zie dat er meerdere banen zijn,mogelijkheden als je daar op zaterdag heen gaat kan je dan gewoon de Grand Prix (1300 mtr) rijden ?? wel een mooie baan groter dan in driebergen als ik het zo zie, en ook nog voor 2-takt
pieter
|
|
Omhoog |
|
 |
Wilfred
|
Geplaatst: di apr 07, 2009 3:15 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
@Pieter,
Driebergen is de oudste baan van NL, helaas geldt dat ook een beetje voor het asfalt op dit moment. Er zijn wel plannen dit te vernieuwen, maar wanneer is nog even de vraag. Ook is het een korte baan, circa 630m. Veel andere banen zijn moderner en ook wordt daar 2takt toegestaan. Voordeel van Driebergen zijn de openingstijden, zeker in de zomer kun je tot zonsondergang rijden (wel even van te voren melden bij de baan), dus ook na het werk doordeweeks.
Mocht je beginnen met een prokart, dan zou ik niet Berghem, Veldhoven en andere langere (2takt) banen aanraden, daar het dan lijkt alsof je stilstaat.... maar het kan wel natuurlijk.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
 |
Lex
|
Geplaatst: di apr 07, 2009 3:27 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Wilfred schreef: Mocht je beginnen met een prokart, dan zou ik niet Berghem, Veldhoven en andere langere (2takt) banen aanraden Vroeger, toen wij net begonnen met karten hebben we heel veel met onze Cadet (Honda GX160) gereden op Veldhoven, Berghem en indertijd Amsterdam. Onze ervaring is dat afgezien van het standaard percentage debielen op de baan iedereen goed rekening houdt met beginnende of tragere coureurs. En zo hoort het natuurlijk ook. Dus,........laat je niet afschrikken door de zogenaamde snelle jongens en dames  , en ga lekker rijden.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
 |
pieter
|
Geplaatst: di apr 07, 2009 3:31 pm |
|
|
Wilfred, Nu ik wat meer aan het rond kijken ben zie ik ook andere banen zoals berghem vroeger had ik zelf een 2-takt landia met een komet blok, en was ,en ben nog steeds een wilde brass (53 jaar) dus hoe harder hoe beter. idd driebergen kleine baan ,ken ik ook al ruim 20 jaar was er vroeger regelmatig en er is weinig tot niets veranderd op de koffie na € 1.80 voor een bekertje Maar na een auto ongeluk ben ik er +- 18 jaar tussen uit geweest, dus de markt van nu is me hellemaal onbekend!! dus nu ik zo verder aan het rond neuzen ben gaat mijn voorkeur denk ik toch uit naar een 2-takt ??. gezien dat berghem ook niet veel verder is dan drieb... en een grotere baan en ook 2-takt maar ja keuze maken tussen deze 2 of 4-takt Mvrg pieter
|
|
Omhoog |
|
 |
Wilfred
|
Geplaatst: di apr 07, 2009 4:09 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
@Pieter,
Het belangrijkste is dat je een weloverwogen keuze maakt : 1 daarvan is 2takt / 4takt. Dit moet je zelf goed afwegen, maar aangezien je al ervaringen in het verleden hebt gehad met de kartsport kun je die keus wel aardig beredeneren denk ik. Voor mij was het belangrijk dat ik niet na korte tijd moet reviseren, want daar heb ik geen akas van gegeten. Dus viel voor mij de 2takt af.
En wat Alex zegt is zeker waar, je kunt ook met een pro goed op de snellere banen rijden (samen met 2takt), heb ik ook gedaan. Maar ook het feit dat daar de zogenaamde "debielen" vaker voorkomen is voor een reden om er voorzichtig mee om te gaan.
Succes verder en we horen wel wat het geworden is... enne beter iets doorsparen en iets beters kopen dan een overhaaste beslissing.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
 |
pieter
|
Geplaatst: di apr 07, 2009 4:41 pm |
|
|
Hallo, Ik weet het onderhand niet meer veel nieuwe informatie, ja 2 of 4 takt pro met dubbel block zie ik niet zo zitten Of een snelle 4takt die een beejte gaat. Maar zoals ik al zij ruim 18 jaar niets meer mee gedaan andere hobbys gehad. Maar eerst eens goed rond kijken en horen en sparen .IDD een overhaaste beslissing zie dat er van alles tekoop is of alle leden moeten, mogen € 1.00 overmaken pieter kartfonds zijn er 1200 zag ik mvrg pieter
|
|
Omhoog |
|
 |
-Nick-
|
Geplaatst: di apr 07, 2009 4:48 pm |
|
|
Voor jouw budget krijg je helaas geen snelle 4t, een vt250/biland en ook de TKM zijn toch wel prijzig(hebben ook weer minder onderhoud nodig dat wel) 100cctjes zijn er wel voor 500euro, maar 1 die dingen zijn (meestal) niet in redelijke staat, en om de paar uur een revisie. Dan heb je nog 125cc, zoals ik bv. heb, deze zijn opzich niet duur, en een zuiger gaat 20uur mee. En natuurlijk is er een rotax max, deze gaat heel lang mee (40 uur voor een revisie), maar valt ook buiten je budget.(als je een fatsoenlijke wilt)
_________________ Merlin - Rotax Max sr.
|
|
Omhoog |
|
 |
pieter
|
Geplaatst: di apr 07, 2009 5:00 pm |
|
|
Hallo Nick Was ook niet van plan om 123 een kart tekopen of er moet iets goedkoop en goed tekoop staan maar dat is er niet dus even door sparen, verder kijken pieter
|
|
Omhoog |
|
 |