Auteur |
Bericht |
StenODHaar
|
Geplaatst: do aug 15, 2013 7:24 pm |
|
Geregistreerd: ma aug 12, 2013 10:42 am Berichten: 17 Woonplaats: Hengelo (OV)
|
"Iedere gx390 is te gebruiken als kartblok" ik heb gehoord dat je toch zeker 700 euro er tegen aan moest gooien om van een gx390 van een aggregaat, een kartblok te maken? of is dit onzin?
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
svv
|
Geplaatst: do aug 15, 2013 7:43 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Citaat: ik heb gehoord dat je toch zeker 700 euro er tegen aan moest gooien om van een gx390 van een aggregaat, een kartblok te maken? of is dit onzin?
Ja en nee. Het maakt groot verschil of je het zelf kan of dat je het moet laten doen. Als we er vanuit gaan dat de onderdelen van jouw defecte blok nog te gebruiken zijn vallen de kosten mee denk ik. Wat pakkingen en als je het goed doet een setje zuigerveren. Je moet dan wel zelf de boel overbouwen. Een nieuw blok laten opbouwen zoals die van jou was kost idd. een pak geld.
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines! ![Afbeelding](http://i57.tinypic.com/2e210k8.jpg)
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
StenODHaar
|
Geplaatst: do aug 15, 2013 8:03 pm |
|
|
daar heb ik inderdaad al overnagedacht. maar toen ik hoorde dat de krukas gestabiliseerd moest worden. wist ik sowieso niet hoe het moest, en of het overbouwen mij ging lukken. ik heb het natuurlijk nog nooit eerder gedaan. of gezien hoe het moet. ![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Dominique
|
Geplaatst: do aug 15, 2013 8:17 pm |
|
Geregistreerd: do sep 30, 2010 7:39 pm Berichten: 119 Woonplaats: Nieuw-Namen (zeeland)
|
Beste , kijk gewoon eens op halvewerk.nl daar kosten ze rond de 450 nieuw, drijfstang overzetten, je suco erop en je bent vertrokken, trouwens er moet 1,1 liter olie in. Dan klap ik niet over 23pk maar over gewoon 13 a 14 pk. Mvg
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
VWimpie
|
Geplaatst: do aug 15, 2013 8:24 pm |
|
Geregistreerd: do dec 31, 2009 12:04 pm Berichten: 215 Woonplaats: Haarlem
|
Je krukas hoeft niet gebalanceerd te worden, dat is hij van zich zelf al binnen een bepaalde marche. Je kan hem wel helemaal naar nul balanceren dan loopt de motor mooier en rustiger. Maar het hoeft niet ik heb het zelf ook gewoon standaard.
_________________ ´02 Tonykart, G390F
Turquoise Golf III GTI 16v ´95 R.I.P. Golf III GTI Edition ´94
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
svv
|
Geplaatst: do aug 15, 2013 8:26 pm |
|
|
Citaat: maar toen ik hoorde dat de krukas gestabiliseerd moest worden. Ik denk dat hij gebalanceerd bedoeld. Hmmmm...... Als dat echt nodig zou zijn zou ik een andere krukas nemen want dan heeft deze al schade opgelopen. Bij de prijs die je hebt opgekregen voor een nieuw imitatie carter heb ik ook zo mijn bedenkingen. Je kan een nieuw compleet imitatie blok kopen voor €300,- ![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines! ![Afbeelding](http://i57.tinypic.com/2e210k8.jpg)
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
StenODHaar
|
Geplaatst: do aug 15, 2013 9:06 pm |
|
|
sorry je hebt gelijk, ik bedoel gebalanceerd. maar hij zij nieuwe carter kost 180 euro + 5 uur monteren = 150 euro. pakkingset 20 euro en misschien nieuwe zuiger of cilinder uitboren +/- 400 euro. maar dat hij nu al kan weten dar de krukas schade heeft opgelopen, vind ik dan best wel raar. want ik heb alleen foto's van de scheur in het blok laten zien. en hij zij als je het blok los maakt, dat alles dan opnieuw gebalanceerd moest worden.
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
svv
|
Geplaatst: do aug 15, 2013 9:39 pm |
|
|
Citaat: en hij zij als je het blok los maakt, dat alles dan opnieuw gebalanceerd moest worden Kletskoek En geloof me ik heb al veel motoren open gehad. En dan heb ik het niet alleen over een simpel honda gx blokje. Een krukas word normaal alleen opnieuw gebalanceerd als je hem laat slijpen enz. (word een technisch verhaal)
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
StenODHaar
|
Geplaatst: do aug 15, 2013 9:53 pm |
|
|
weer een vieze liegen uit de wereld! of misschien elkaar verkeerd begrepen. dan ga ik maar eens op zoek naar een andere carter. de advertentie die je mij vanmiddag stuurde leek mij wel wat. Bedankt voor alle informatie!
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
svv
|
Geplaatst: do aug 15, 2013 10:07 pm |
|
|
Citaat: of misschien elkaar verkeerd begrepen. Laten we het daar maar op houden dan Je kan ook eens je licht opsteken bij de lokale Tuin/grasmaaierboer. Wie weet hebben ze iets gebruikt liggen voor weinig. Succes!
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
StenODHaar
|
Geplaatst: do aug 15, 2013 10:41 pm |
|
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
bamacrew
|
Geplaatst: vr aug 16, 2013 6:48 am |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
dat is een flinke scheur zeg pfoe.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
svv
|
Geplaatst: vr aug 16, 2013 9:45 am |
|
|
Citaat: dat is een flinke scheur zeg pfoe. Beetje secondenlijm......... @Sten Graag gedaan zover. Laat maar weten wat je er mee doet.
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
StenODHaar
|
Geplaatst: vr aug 16, 2013 9:56 am |
|
|
Haha secondelijm Was wel makkelijk geweest dan ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Dominique
|
Geplaatst: vr aug 16, 2013 10:01 am |
|
Geregistreerd: do sep 30, 2010 7:39 pm Berichten: 119 Woonplaats: Nieuw-Namen (zeeland)
|
Ga je ook meedoen aan de rkr in Eefde? Als ik me niet vergis is de volgende 22 September.
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |