Auteur |
Bericht |
David
|
Geplaatst: za jul 27, 2013 1:43 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Welkom op het Kartforum!
Ik denk dat als je op Lelystad, Driebergen, Oldenzaal wilt rijden, een 390 of iets dat daarop lijkt de betere keuze is. Wil je voornamelijk op banen rijden waar over het algemeen snellere karts rondrijden (Veldhoven, Berghem, Genk enz.) zou ik zelf voor een snellere kart kiezen.
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: za jul 27, 2013 3:18 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Een Rk1 zou ook nog kunnen, is net weer even sneller als een 390. Het is al eerder gezegd maar ga eens op een kartbaan kijken en een praatje maken.
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
Bask
|
Geplaatst: za jul 27, 2013 4:23 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 23, 2005 2:59 pm Berichten: 709 Woonplaats: Bad Bentheim
|
Het budget is niet direct het probleem lees ik, enige kennis heb je van motoren. Dan is het mijn inziens echt de vraag wat vind je Leuker en waar wil je hoofdzakelijk rijden. Oldenzaal, driebergen ed zijn leuk met een 390 oid, maar dan moet je niet op berghem of genk willen gaan rijden. Dan raad ik je wel een Rotax Max of iets vergelijkbaars aan.
_________________ MS Kart 08 ft. TM K9bspecial
BoBaArt Kartracing
Ik vertrouw iedereen, het is alleen de duivel in hen die ik niet vertrouw...
|
|
Omhoog |
|
|
Adnan82
|
Geplaatst: za jul 27, 2013 7:15 pm |
|
Geregistreerd: wo jul 24, 2013 3:13 pm Berichten: 10 Woonplaats: Almere
|
Het hangt er allemaal dus van af wat en waar ik met de kart wil rijden. Gent is net iets te ver weg dus dat zal niet regelmatig gebeuren. Lelystad en Driebergen zijn dichterbij en kunnen "even snel" op en neer gereden worden. Veldhoven en Bergem wil ik ook met enige regelmaat ook bezoeken.
Dus het wordt waarschijnlijk een 4takt om meer flexibiliteit te geven, maar een Rotax heb ik nog niet geheel uitgesloten. Voorlopig lijkt een Honda 390 voor mij meer voordelen te bieden.
Begin augustus ben in in Eindhoven en zal dan Landsard en Berghem bezoeken om zelf verschillende types in actie te zien. Waar heb ik het meest kans om zo veel mogelijk verschillende kartjes in actie te zien?
_________________ “If you have everything under control, you're not moving fast enough.” ― Mario Andretti
Laatst bijgewerkt door Adnan82 op za jul 27, 2013 7:47 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
Bask
|
Geplaatst: za jul 27, 2013 7:47 pm |
|
|
Berghem was altijd voornamelijk schakels, Op de Landsard vindt je meer van alles wat. Ook vind ik de mensen hier toegankelijker. Als je met enige regelmaat op deze circuits wil rijden adviseer ik je toch een snellere 4 takt, met een 390 of vergelijkbaar vliegen ze je links en rechts om de oren.
BoBaArt Kartracing
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: za jul 27, 2013 7:52 pm |
|
|
Landsard en Berghem ben ik ook (nog) niet bekend mee, in Lelystad of Driebergen zie je alleen 4takt. Op Driebergen is de variatie denk ik iets groter dan in lelystad. (gx160/200/390/prokart/rk1) Mijn ervaring in lelystad is dat er meer gx160/200 rondrijd. (kan ook toeval zijn hoor) Je kan ook even het topic trainen in de gaten houden. Dan kan je zien wie er waar gaan rijden van het forum.
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
Bask
|
Geplaatst: za jul 27, 2013 8:05 pm |
|
|
Het lijkt me dat het aantal senioren met een gx160 en of 200 nog al beperkt is. Die motoren hebben 5,5 en 6,5 pk dacht ik? En mijn ervaring is ook dat als je boven de 75 kg weegt je ook weinig hebt aan een RK1, iig aan het oude type, en ik verwacht niet dat de latere spec 5 pk meer heeft.
BoBaArt Kartracing
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: za jul 27, 2013 8:23 pm |
|
|
Citaat: Het lijkt me dat het aantal senioren met een gx160 en of 200 nog al beperkt is. Die motoren hebben 5,5 en 6,5 pk dacht ik? En mijn ervaring is ook dat als je boven de 75 kg weegt je ook weinig hebt aan een RK1, iig aan het oude type, en ik verwacht niet dat de latere spec 5 pk meer heeft. Heb je helemaal gelijk in. Rk1 15pk, Big bore zal iets meer hebben maar mag al weer niet rijden in driebergen. Ik heb twee jongens die nu met een gx160 en een gx200 rijden (beide behoorlijk getuned) De iame k25 staat nog rustig te wachten in de stalling Voor mij was het vooral de afstand naar de kartbaan die in eerste instantie de doorslag gaf en ik hoop nog steeds op Almere. Een kart kopen om op alle banen te rijden gaat het denk ik ook niet worden. Eerst hier en daar gaan kijken wat hij leuk vind is denk ik het slimste.
|
|
Omhoog |
|
|
Bask
|
Geplaatst: za jul 27, 2013 8:30 pm |
|
|
Niet alleen die 15pk, maar de karakteristiek van het blok, Ze hebben onderin nul komma helemaal niks. Een 390 heeft minder pk's, maar veel meer koppel. Bekijk gewoon wat je leuker vindt, of wat je leuker lijkt, en of je dat de eventuele extra reistijd waard is.
BoBaArt Kartracing
|
|
Omhoog |
|
|
bjornschuddings
|
Geplaatst: za jul 27, 2013 9:18 pm |
|
|
Eindhoven heb je wel wat verschillende motoren. En rotax maxxen zeker ! Ik rijd er ook altijd. Vorig jaar met de Rotax max en nu met de Schakel.
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9CFacebook.
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: zo jul 28, 2013 9:30 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Citaat: Gent is net iets te ver weg dus dat zal niet regelmatig gebeuren. Er is een groot verschil tussen Gent en Genk. Als je met een 390 regelmatig op Eindhoven en Berghem wilt gaan rijden moet je er rekening mee houden dat de andere je om de oren zullen vliegen.
|
|
Omhoog |
|
|
Adnan82
|
Geplaatst: zo jul 28, 2013 10:59 pm |
|
Geregistreerd: wo jul 24, 2013 3:13 pm Berichten: 10 Woonplaats: Almere
|
Thx Basjuh, ik bedoelde uiteraard Genk. Bedankt voor jullie tips. Ik heb weer een hoop informatie gekregen. Aankomende paar weken ga ik enkele banen bezoeken en diverse karts aan het werk zien. Ook zal ik deze forum doorspitten om nog wat wijzer te worden. In november hoop ik mijn nieuwe kart te kunnen presenteren
_________________ “If you have everything under control, you're not moving fast enough.” ― Mario Andretti
|
|
Omhoog |
|
|
tonnymontana
|
Geplaatst: ma jul 29, 2013 8:10 am |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
Welkom op het forum, en succes met het maken van je keuze! ( ik zal voor een rotax max gaan, een 390 op bergehem/landsard......nee)
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
|
JorritRallye
|
Geplaatst: ma jul 29, 2013 1:46 pm |
|
|
Wat betreft motor kan ik je amper advies geven. Heb 1x een rk1 gereden, en dat was niet wat ik zocht. Rotax max senior was meer een uitdaging voor mij.
Dingen die ik mee heb genomen bij de aanschaf van mij kart+motor waren o.a.
-Is de kart nog wel courant;Zijn de onderdelen er nog van te bestellen,of moet je zelf steeds op zoek(wil je niet), en is het een merk wat altijd wel op voorraad ligt. Het is vervelend als je steeds moet wachten door levertijden. -Is de kart voorzien van imitatie onderdelen, of is alles nog origineel. Dat maakt voor de aanschaf nogal een verschil in prijs. -Welke leverancier zit bij je in de buurt, en waar is hij hoofdleverancier van. -Op welke baan ga je waarschijnlijk het meeste rijden, en wat rijd daar zoal.(vergelijkings materiaal)
Dit waren voor mij punten waarop ik mijn keuze heb aangepast. Wellicht heb je er wat aan.
Gr Jorrit
_________________ Crg Road-rebel met Rotax max senior http://img109.imageshack.us/img109/343/hbcf.jpghttp://www.dutchpowertrading.nl/ Alles voor de autosport. Ook assortiment voor de kartsport op gebied van kleding en veiligheid.
|
|
Omhoog |
|
|