Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Just 4 fun Racing
BerichtGeplaatst: zo jul 03, 2005 7:23 pm 

Hoi iedereen ,

Ik ben Kevin Van Dooren, of anders Just 4 Fun Racing
Ik ben 17 jaar en woon in Antwerpen (België). Ik rijd al een jaar of 6 met een kart, 4 jaar met een huurkart en 2 jaar met mijn eigen kart (MS kart met een loncin 4takt motor).
Het eerste jaar heb ik competitie gereden samen met mijn vader in dezelfde kart, en nu rijd ik, samen met een piloot die ook BK rijdt rotax-max, onder de begeleiding van Jef Koopmans onder de naam koopmans racing. Mijn eigen kart is dus een MS RA25, waar ik momenteel geen competitie mee rijd en het frame waar we de wilton cup mee meerijden is een bestkart frame :LL

Ik rijd al 2 jaar met mijn loncin in de wilton kartcup, en val af en rijd nu als ik de kans heb mee met de TKM 4-stroke in de euro TKM freedom challenge, eerste deelname was een eerste plaats dus zeker voor herhaling vatbaar :D ! Veel kans dat ik volgend jaar de overstap zal maken van loncin naar TKM, en dat dan om de 2 weken mee te rijden in competitieverband

Beiden klassen zijn endurance wedstrijden van 3 uur, met voorafgaand een uur chrono's, en met de TKM nog een klein half uur trainingen.

Heb ook al met allerlei karts gereden zoals: loncin 200cc, prokart, TKM, rotax-max

Ik ben ook al voor de derde keer geselecteerd voor de finale van de formula renault academy in Spa (Francorchamps)

info over wilton kartcup en freedom challenge: hier

ben dol op kartfoto's dus heb er ook een paar van mezelf:

ikzelf met men helmpie:
Afbeelding
ik met mijn eigen kartje op training in Marche en Famenne
Afbeelding
slechte foto van mij in de TKM
Afbeelding
een foto van mij met onze wedstrijdkart
Afbeelding

zo, dat was in het kort even iets over mezelf, ben waarschijnlijk nog wel het één en ander vergeten te vermelden, maar dat schiet mij dan later wel te binnen :lol: ,
snelle groeten, Kevin

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 03, 2005 8:08 pm 

Hoi Kevin, van harte welkom op het Kartforum. Leuk dat je meteen een paar fotootjes gepost hebt. Van de 3 karts vind ik je eigen MS er toch wel het mooist uitzien overigens :D
Aangezien de Loncin in Nederland niet echt bekend is kun je er misschien wat meer over vertellen?

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 03, 2005 9:20 pm 

Dank u wel ! Zal hier veel plezier beleven, ben ik van overtuigd :LL

Wel kijk, Dhr. Koopmans, de man die ons team eigenlijk draaiende houdt en die de mechanische kant van zaken onderhoudt, de monteur eigenlijk, is invoerder van de loncin motoren in België samen met JPR Belgium indoorkarting. De loncin motoren zijn in België ook nog maar een jaar of 2 'in the running', in beperkte maten dan. De loncin motoren zijn eigenlijk chinese 'clones' van de honda motoren, ze zijn eigenlijk qua opbouw exact hetzelfde, enkel kan men ze in China goedkoper op de markt brengen en goedkoper importeren naar Europa. Waarschijnlijk zal dit wel te maken hebben met de misschien iets lager liggende lonen van werknemers en de economische toestand ginder, weet daar de juiste draad van het verhaal eigenlijk ook niet meteen van :oops: . Ze zijn in ieder geval goedkoper en bieden een even degelijk product dan de honda's, verder kunnen er ook alle honda onderdelen in gebruikt worden bij geval van brokken :? . Ze zijn op vlak prestaties dan ook zeker gelijkwaardig aan elkaar, zeker nu de kinderziektes verholpen zijn zoals vernieuwde krukassen en dergelijken.

Loncin biedt een gelijkaardig gamma aan dan honda ook trouwens. Nu rijden we in de wilton kartcup, een competitie die geörganiseerd voor deze motoren met Honda 200cc en loncin 200cc tegen elkaar, die normaal gezien allemaal zo goed en zo kwaad mogelijk gelijkgesteld worden op dezelfde pk's en worden verzegeld. Binnenkort starten we binnen ons bescheiden team met de tests van de loncin 270 en 390 (wss met elek. starter) en kunnen we al iets meer zeggen over de eventuele (kart)toekomst die deze motoren zouden kunnen hebben, verder maken ze ook stroomgeneratoren en quads net als honda.

Zo, het enige dat ik er nog over kan zeggen is dat ik mij er al een jaar of 2 ongelooflijk mee vermaakt heb en dat he altijd draait. Het gaat natuurlijk ook niet zo snel, maar het is ook maar een 4takt 200cc weet je. Die dingen zijn oerdegelijk, en de wedstrijden zijn ook altijd zeer leuk, altijd weer met dezelfde teams en dezelfde mensen, echt top :LL ! Ik hoop volgend jaar in competitie te kunnen overstappen naar iets snellers, maar dan zal ik recreatief nog altijd wel af en toe te vinden zijn met mijn loncin hoor :) . Zo, ik hoop dat je er iets mee bent,

grtz, Kevin

Dit is nog een foto waarbij het blok net iets beter te zien is op de kart :
Afbeelding
Hier nog eentje van het blok op zich :
Afbeelding

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 03, 2005 9:22 pm 

welkom!

Mooie helm heb je zeg!
mooi design!

Die loncin blokken zijn honda imitatie blokken toch?
Ik heb er een paar negatiefe dingen over gehoord, maar in belgie is er dus een heuze raceklasse voor? (met de 200cc motoren als ik mij niet vergis?) Hoe zit het daar met de betrouwbaarheid, en de revisies van die motoren?

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 03, 2005 9:32 pm 

Hee Kevin,

Ook vanuit het westen van Nederland wens ik jou van harte welkom op
ons gelzelige Kartforum.

Hoop dat ook jij heel veel leesplezier mag beleven hier.

Mooie kart die MS-kart... en je HELM.... een plaatje.

Suc6

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 03, 2005 10:37 pm 

Dank u wel iedereen !

De revisies daar heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord bij een loncin :) eerlijk gezegd. Ik rijd er al 2.5 jaar mee in totaal, en in het begin bijna elke week, en ik moet zeggen, er is nog geen enkele keer geweest dat hij niet wou starten, dat hij sputterde, dat hij stilviel, ... noem maar op.

Ik doe er om de 7-8 uur nieuwe olie op, kwestie van hem overdreven goed te verzorgen want die olie ziet er meestal nog perfect uit :) , ik vet de ketting, ik leg mijn tandwiel ,ik gooi er benzine in en ik kan mij een hele dag perfect vermaken. Wel moet je erbij rekening houden dat die blokjes vooral reuze zijn om indoor mee te rijden. De enige circuits waar wij met onze wedstrijden komen in Nederland dat zijn Eindhoven en Strijen. Strijen is echt leuk met onze motoren, lekker kort en een beetje technisch, Eindhoven ook, maar de rechte lijnen zijn al wat lang dan om goed te zijn .

Nu kijk, de invoerder heeft, alvorens de raceklasse op te starten een hele zomer aan het testen geweest met de motoren om alle zwakke punten er te kunnen uitfilteren en de blokjes zodanig aan te passen dat ze oerdegelijk zijn, net als de honda's. Toen we juist begonnen met de klasse was er een probleem opgetreden met bepaalde krukassen, er waren er enkelen die het durfden te begeven.
Nuja, dan is de invoerder aan het overleggen geweest met de mensen uit China ook, en dan zijn alle motoren teruggenomen in samenspraak met de mede organiserende indoorkarting en zijn de originele krukassen teruggenomen en geupdate krukassen erin gestoken. Nu hebben we geen echte problemen meer. Als er iets aan de motoren scheelt zijn het gewoonlijk maar kleine dingen of tekenen van slijtage waar je zeker weet dat het is gebeurd door foutjes van de eigenaar of zo. Bv. je kart onbelast op het bokje laten 'warmdraaien' door hem tot over zijn maximum van toeren te laten gaan, die niet genoeg warmgedraaid zijn, die soms al eens een beetje mismeesterd zijn op een testbank hier of daar, die slecht gerodeerd zijn,... Maar ik zeg het, dat komen wij heel weinig tegen, het zijn stuk voor stuk leuke mensen en de meesten zijn in voldoende maten gediciplineerd om daar allemaal een beetje rekening mee te houden.

Wij kennen heel weinig problemen met onze blokjes en dat zal nog wel een tijdje zo blijven denk ik. Met zo'n loncin (net zoals met een honda) kan je jaren rijden zonder drastische kosten he bij wijzen van spreken, maar dan moet je er ook rekening mee houden dat het eigenlijk grasmaaier motoren zijn he, die op een kart zijn gezet en een beetje aangepast, dus je moet ook niet gaan verwachten dat ze monsterprestaties gaan neerzetten ook he :wink:

Ik vind het heel leuke blokjes, heeeeeeeel weinig onderhoud, zeer betrouwbaar, extreem hoge fun factor: rekening houdend dat je op de geschikte circuits gaat rijden, ...

Het is trouwens niet echt leuk voor mij, maar ook niet leuk voor max'en of schakels als ik naar een grote baan zou gaan, dat is normaal. Het snelheidsverschil is gewoon te groot, zeker op de rechte lijn. Dat zou tot gevaarlijke situaties kunnen leiden, zeker als iemand met een snelle kart mss niet door heeft dat je met een trage kart bezig bent zou dat gevaarlijk kunnen zijn soms.

Maar er is dus een echte klasse voor bij ons hier in België met de 200 cc, we hebben een 10-tal wedstrijden op een jaar en hebben toch altijd een deelnemersveld van 15-20 karts, net zoals we bij de TKM trouwens ook een mooi startveld hebben + de klasse vrij (getunede briggs en honda) maar ik weet niet of de vrije klasse daar nog bestaat omdat iedereen ermee gestopt is en overgeschakeld is naar TKM

grtz, Kevin

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 03, 2005 10:45 pm 

Denk dat Lelystad ook wel een leuk baantje voor je zou zijn, wel jammer dat dat een beetje ver weg is wellicht.
Wanneer gaat Loncin de GX360 copieren? :P

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 04, 2005 7:38 am 
Volgens mij is die er al. Wij doen op het werk (naast motorenrevisie) ook onderhoud aan bouwmachines, en deze motoren zetten we altijd op trilplaten, omdat deze stukken goedkoper zijn dan de echte honda. Zal wel es kijken op het werk, we hebben ergens een prijslijst van die dingen.

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 04, 2005 9:31 am 

Dergelijke karts kunnen ook bij de 4-takt Kartclub Twente terecht.

De junioren klasse rijd bij deze wedstrijden met de B&S, Honda, en eventueel ook loncin 200cc motoren. En wij hebben natuurlijk ook de formula TKM en open 4-takt klasse. Laat eens horen of er geintereseerden zijn!
www.kartclubtwente.nl

Groeten!
Maarten Jansen

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 04, 2005 9:34 am 

hey, welkom op het forum. En MS Kart, natuurlijk goede keuze :P

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 04, 2005 10:52 am 

HEEJ welkom , weer een MS rijder erbij!

Afbeelding

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 04, 2005 11:05 am 

@ maarten,
kevin is 17 jaar, en dan kom jij aan met junioren klasse haha.........verkeerd berichtje?

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 04, 2005 11:57 am 

Hij rijdt sporadisch ook TKM....

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 04, 2005 12:28 pm 

welkom, ik ben hier ook nog een klein belgske op dit forum, een van de weinige denk ik.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 04, 2005 2:20 pm 

Uiteraard bedoel ik niet dat hij daar aan mee kan doen...

Ik bedoelde de opmerking in zijn algemeenheid. Deze motoren worden bij de 4-takt Kartclub Twente gebruikt in de junioren klasse. Wellicht zijn er in belgie veel van dergelijke karts, waarvan de eigenaren, mits ze junior zijn, interesse hebben.

Groeten!
Maarten Jansen

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende