Auteur |
Bericht |
BMW M5
|
Geplaatst: ma mei 25, 2009 3:58 pm |
|
|
Beste mensen,
Wilde mezelf bij deze voorstellen op dit forum. Ik ben dus Junior en afkomstig uit Hellevoetsluis dat is dus in Zuid-Holland dat is 30minuten rijden naar de kartbaan in Strijen. Heb sinds kort een eigen kart gekocht. Het is een kombikart met een 100cc DAP motor. Heb hem gekocht om te proeven van de kartsport en om later misschien wedstrijden te gaan rijden, maar deze kart is gewoon een probeer kart om te kijken of ik het wat vind. Over het algemeen ben ik gek op de motorsport. Ik heb al veel ervaring met karten, maar ben nog nooit in het bezit geweest van een eigen kart en het is er nu dus eindelijk van gekomen. Helaas is de kart die ik heb gekocht nogal een probleem ding opzich maar als je weet wat ik er voor betaald heb dan is dat ergens ook wel logisch. De kart heeft 2 jaar lang stil gestaan en er moesten wat kleine dingen aan gedaan worden zoals een nieuwe bougie en de rem moest weer terug op druk worden gebracht. Nou de rem is dus op druk en de bougie is vernieuwd daarbij moet ik er ook bij vermelden dat de vorige eigenaar een motor revisie heeft gepleegd bij de kart en daarna maar één keer nog gebruik heeft gemaakt van de kart. Nou merk ik bij het aanduwen dat de kart nogal een hoge compressie heeft en daarom bijna niet aan te duwen is nu heb ik hem achter een auto voor getrokken en hij liep wel maar bij het remmen sloeg die dus af en er moest naar mijn mening te hard gereden worden om hem aan de praat te krijgen. Wat zou ik moeten doen om hem dus gewoon aan te kunnen duwen? Nu weet ik dat die DAP motoren na verschillende verhalen gehoord te hebben nogal erg veel compressie hebben. Wat kan ik doen om ervoor te zorgen dat de kart op een normale manier aan te duwen is en gewoon netjes aan slaat? Ik zal deze vraag later ook wel nog onder Tech-Talk plaatsen. Maar ik hoop dat ik nog veel van jullie kennis van karten mag leren en hopelijk komen we elkaar snel tegen op een vrije trainingsdag bij één van de kartbanen in Nederland!
Groetjes van Junior
|
|
Omhoog |
|
|
DH-karting
|
Geplaatst: ma mei 25, 2009 4:09 pm |
|
Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm Berichten: 752 Woonplaats: Rijswijk
|
Welkom ! 100cc's blijven leuk vergeet niet dat je op strijen een md demper moet hebben ( voor het geval je die nog niet hebt ) Aanduwen is gewoon een kwestie van oefenen. Het beste is om met z'n 2en te duwen. En je hand voor de luchtfilter te houden zodat hij sneller benzine krijgt. Dit moet je ook op de baan doen aan het eind van het rechte stuk ( het zogenaamde ''choken'' ) Maar daarover is genoeg te vinden op dit forum. Succes,
|
|
vincenzo
|
Geplaatst: ma mei 25, 2009 4:09 pm |
|
Geregistreerd: di apr 08, 2008 5:21 pm Berichten: 869 Woonplaats: Almere-Buiten
|
nou voor die vragen kan ik je niet helpen (ben zelf ook net begonnen) maar ik zeg wel
WELKOM!
_________________ Een ongeluk zit in een klein hoekje, het geluk zit in de rest
Birel 2014 met Rotax Max Senior
|
|
Omhoog |
|
|
Washandje
|
Geplaatst: ma mei 25, 2009 4:30 pm |
|
|
Welkom! Zelf ben ik elk weekend op Strijen te vinden! Ik rij in een Maranello kart met een zwart pak en een gouden helm. Als je me ziet moet je me maar efkes aanspreken. Ik sta altijd bij de ingang van Parc Fermé. Ik kan je best helpen en wat tips geven.
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: ma mei 25, 2009 5:18 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Ha Junior Welkom en hoop dat je een beetje plezier aan je kart beleeft ik woon ook in de buurt van Strijen.
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: ma mei 25, 2009 5:27 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
|
Omhoog |
|
|
pieter
|
Geplaatst: ma mei 25, 2009 5:48 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 06, 2009 11:07 am Berichten: 228 Woonplaats: Wageningen-Zwolle
|
|
Omhoog |
|
|
Swiss 100cc iame Racer
|
Geplaatst: ma mei 25, 2009 7:51 pm |
|
Geregistreerd: ma aug 13, 2007 10:59 pm Berichten: 481 Woonplaats: geesbrug
|
Van Harte Welkom op dit forum !! M.V.G Swiss
_________________ ---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003--- Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: ma mei 25, 2009 10:09 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Junior,
Welkom hier.
Dat hij afslaat is logisch... ik ga er dan even vanuit dat de 100cc geen koppeling heeft, dus stationair draaien kent hij niet. Dat hij hele hoge compressie heeft is ook bekend, 100cc liepen vaak tegen de 17-18.000 toeren met veel compressie, dus even aanduwen als een brommer kan je vergeten... gewoon kart aan de achterbumper optillen , effe duwen tot je vaart hebt, daarna kart op de grond laten rollen en dat slaat hij wel aan.... (vergeet niet je carburateur op te pompen, anders durt het te lang dat hij benzine binnen krijgt en dan bek je al snel een rondje Strijen gelopen)
Suc6
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: di mei 26, 2009 10:16 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Welkom! oppompen --> op de bok zetten --> Bougie eruit --> draaien totdat er brandstof mengesel uit het bougie gat komt. Roel heeft ook een 100cc, het is pleuris werk om dat ding aan te krijgen. Wat vaak gebruikt word is een duw karretje. Deze tilt de achterkant op, zodat je vaart kan maken, je knijpt in een hendel en je kart valt op de grond. Door het moment (snelheid+gewicht) zal de kart na het pompen direct moeten starten. 100cc zijn leuke jankers schijnt dat je wat extra koppel hebt, bij direct aangedreven motoren. PS neem genoeg bougies mee warm en koud
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
igot
|
Geplaatst: di mei 26, 2009 12:03 pm |
|
|
|
Omhoog |
|
|
BMW M5
|
Geplaatst: di mei 26, 2009 12:40 pm |
|
|
Beste mensen! Hartelijk dank voor het warme welkom op het forum allemaal! En vooral niet te vergeten al die mooie tips die ik zojuist weer lees! Ik ga er ''als het snel weer lekker weer word buiten'' gelijk mee aan de slag! En ik hoop dat we elkaar snel een keer zien op de kartbaan . Groetjes Junior
|
|
Omhoog |
|
|