Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: snelle jelle
BerichtGeplaatst: za nov 02, 2013 4:52 pm 

hallo,

ook ik zal me even voorstellen

Ik ben Jelle

woonachtig in Siddeburen

2 kinderen

en een lieve vrouw. :^o

reeds de keus gemaakt om te stoppen met de cross en me te gaan richten op de karting.

Offline Profiel  

Berichttitel: Re: snelle jelle
BerichtGeplaatst: za nov 02, 2013 7:19 pm 

Welkom op dit forum, Jelle!
Wat voor kart ben je op zoek naar? En wat is zoal je budget dat je ongeveer wilt besteden aan het karten? :)

Veeeel plezier!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za nov 02, 2013 8:14 pm 

dank u.

Naja een budget is er niet echt in de zin van dat de oude autosport hobby te koop staat,en aan de hand daarvan zal ik een kart kopen.
De vrouw wil eerst de garage leeg voor een nieuwe hobby in komt,dat is meer omdat ze dan zeker weet dat ik er geen 2 hobbys aan over houd :)

aangezien de prijzen zo uit 1 lopen zal ik maar zeggen dat ik iets tussen de 750 en 1500 zoek,dit ligt er natuurlijk aan wat er zoal bij zit aan onderdelen evt aanhanger oid...

wat ik zoek is zowieso 4 takt,motor en merk maken me niet heel erg veel uit,liefst een van de betrouwbare machines,ik betaal hiervoor ook liever iets meer.En wil 1 die niet ouder is dan 5/6 jaar.

Mijn maat gaat morgen naar emmen om daar info in te winnen en te gaan kijken,ik kan zelf niet ivm werk helaas.
Dus we zijn weldegelijk serieus en willen niet over 1 nacht ijs gaan.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo nov 03, 2013 12:38 pm 

Welkom hier op het forum Jelle,

Maar vraagjes aan de hand van je verhaal:

- waar ben je van plan om te gaan rijden? >>> het helaas niet op ieder circuit mogelijk om met zowel 2 takt als 4 takt te mogen rijden.
Hou er ook tevens rekening mee dat op bepaalde circuit eisen worden gesteld aan bv luchtfilters/uitlaatdemper/achterbumpers.

Citaat:
aangezien de prijzen zo uit 1 lopen zal ik maar zeggen dat ik iets tussen de 750 en 1500 zoek,dit ligt er natuurlijk aan wat er zoal bij zit aan onderdelen evt aanhanger oid...
wat ik zoek is zowieso 4 takt,motor en merk maken me niet heel erg veel uit,liefst een van de betrouwbare machines,ik betaal hiervoor ook liever iets meer.En wil 1 die niet ouder is dan 5/6 jaar.

Gezien je uit de cross wereld kom zul je waarschijnlijk wel wat 'snelheid' willen krijgen.
Voor het budget wat je suggereert kun je geen snellere 4 takt kopen.
Voor dat geld kom je waarschijnlijk uit bij een GX390/RK1.
Daar in tegen kun je voor dat budget wel een aardig snelle 2 takt kopen (bv Rotax Max).

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo nov 03, 2013 1:15 pm 

ik denk dat ik beter inderdaad kan zoeken naar een snelle 2 takt rotax max iinderdaad.
dan ben je voor 1250 klaar en heb je een startklare kart,dealer af,dat gevoel is toch wat beter dan een beun kart via een particulier.

al blijft het een mechanische sport en kan je er nooit in kijken.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma nov 04, 2013 8:32 am 

Citaat:
dan ben je voor 1250 klaar en heb je een startklare kart,dealer af,dat gevoel is toch wat beter dan een beun kart via een particulier.

Ben ik niet volkomen met je eens.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma nov 04, 2013 9:23 am 

naja wat er zoal word aangeboden hangt zo rond die prijs met een frisse motor,waar je wel ff mee vooruit kan.
Ik snap ook wel dat je er rekening mee moet houden dat het altijd tegen valt,voor dat geld heb ik een aanhanger en reserve delen niet mee gerekend natuurlijk.

die kart parts dealer spreekt me erg aan.
nette karts voor een,vind ik nette prijs.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma nov 04, 2013 9:42 am 

Hou er wel rekening mee dat de karts die je noemde bij kart parts wat oudere chassis/motoren hebben.
Voor de recreatieve, beginnende rijder is dat natuurlijk prima - echter las ik dat je ook zo af een toe een wedstrijdje mee wilt pakken en niet gelijk achteraan wilt rijden. Zeker bij de nationale kampioenschappen zul je hiermee een uitdaging hebben, nog los van het feit of je als rijder wel snel genoeg bent om de wedstrijdrijders bij te houden. Beter zou je eerst aan een clubkampioenschap mee kunnen doen, dan speelt de ouderdom van je materiaal een minder grote rol en kun je op gelijk zien of je qua rijtalent mee kan komen.

In ieder geval veel plezier in de toekomst met je nieuwe hobby.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma nov 04, 2013 10:24 am 

Ja dat is ook de insteek van het verhaal,enkel recreatief rijden en daarbij recreanten wedstrijdjes rijden...

dan kan ik altijd verder kijken,in elke tak van autosport is het zo dat hoe sneller en competatiever je wilt zijn des te beter zal je materiaal moeten zijn.

Daar ben ik mij heel erg goed van bewust,daar bestaan geen misverstanden over.
:mrgreen:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma nov 04, 2013 7:05 pm 

Als je gaat rijden op Ulrum , ben je met een Honda 390 het beste uit, prijs/kwaliteit.
Ga je naar Stadskanaal, Hahn of Emmen , is een twee takt weer het geen dat je moet hebben.
Probeer eens een 125cc cross, lage onderhoudskosten, ook snel, en je bent druk bezig. Op een automaat ben je denk ik, gezien je cross-ervaring, te snel uitgekeken.
Je koopt ze voor relatief weinig, en mocht je de overstap naar ICC willen maken, is het enkel het blok vervangen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma nov 04, 2013 7:15 pm 

mijn mening ook

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]