Auteur |
Bericht |
peter
|
Geplaatst: za aug 21, 2004 3:30 pm |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
hoi allemaal
ik ben peter
29 jaar en kom uit brabant
nou heb ik een vraagje
wat kost het ongeveer om lekker als recreant zo af en toe te gaan karten
nou wil ik niet in een indoor baantje voor 12 minuten gaan rijden maar gewoon een leuke eigen kart op een buitenbaan
zelf rij ik alweer bijna 5 jaar motor en gaat mijn voorkeur meer u it naar circuit rijden dan op de openbare weg
maaaar om er nou een circuit motor bij te nemen is vrij duur
nou kreeg ik het idee om dan misshcine te gaan karten (nee is geen tweede keus )
ikzelf weeg 60 kilo dus een pk beest hoeft het niet te zijn om vooruit te komen
wie kan mij op weg helpen ?
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: zo aug 22, 2004 8:05 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Hoi Peter
Welkom op het forum!
Tja wat kost het om als recreant te gaan karten. Dat ligt helemaal aan jezelf eigenlijk. Het hangt er vooral vanaf hoe hard je wil gaan.
Als je die indoorkarts op een buitenbaan hard genoeg vind gaan, dan is het niet zo verschrikkelijk duur. Dit zijn namelijk viertaktkarts, en die zijn nogal onderhoudsarm. In principe is het tanken en zo nu en dan olie verwisselen en een nieuw setje bandjes monteren.
Wil je echter harder gaan dan moet je toch al gaan denken aan tweetaktkarts. Deze zijn echt een heel stuk sneller, maar helaas ook behoorlijk onderhoudsintensief. Er zijn heel veel verschillende soorten tweetaktkarts, allemaal met hun eigen voor en nadelen, ook hier is weer bepalend hoe snel je wil zijn, en wat je ervoor wil uitgeven.
Tenslotte heb je nog de snelle viertakts. Deze zijn echter nog vrij nieuw, en er is nog niet vele bekend over de duurzaamheid. Feit is wel dat deze karts vrij prijzig zijn, en dat het ingewikkelder is om eraan te sleutelen dan de vrij simpele tweetakts. Theoretisch zouden deze viertakts langer mee moeten gaan dan de snelle tweetakts, maar dat moet de praktijk nog uitwijzen.
Ik zou je aanraden om geen nieuwe kart te gaan kopen (dat kan altijd later nog), maar koop een goede gebruikte.
Aan wat voor prijzen moet je dan denken, nou das heel moeilijk te zeggen, aangezien er een heleboel dingen een rol spelen bij het bepalen van de prijs. Zal proberen toch een prijsindicatie te geven voor een niet al te oude kart
-Indoor/viertakt: vanaf ongeveel 700 euro
-tweetakt: vanaf 700 euro
-snelle viertakt: vanaf 1500 euro
Dit is echt alleen maar om een beetje een indicatie te geven (er zijn mensen die denken dat je voor 150 euro een rijdende kart kan kopen).
Kan het je echt aanraden hoor dat karten, het is echt verslavend. Mocht je nog meer willen weten, vraag het dan gerust.
|
|
Omhoog |
|
|
peter
|
Geplaatst: zo aug 22, 2004 8:11 pm |
|
|
dank je wel voor je reactie
1500 euro voor een snellere 4 takt vind ik nog wel acceptabel eigenlijk
ik zie af en toe prijzen op internet waar ik van schrik
elke hobby is heel duur te maken maar dat werd even te gek (550 euro voor een nieuwe)
dus een nieuw is inderdaad geen optie
en dat karten verslavend is dat weet ik
ik heb in het verleden heel veel indoor gekart
een vriend van mij werkt bij een indoor kartbaan en dat maakt het allemaal ook wat makkelijker
ik heb vrijdag met hem afgesproken om het een en ander op en rijtje te zetten
ik ben vandaag ook nog even wezen kijken op de baan in strijen
moet zeggen klein maar fijn baantje
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: zo aug 22, 2004 8:19 pm |
|
|
Moet eerlijk zeggen dat je voor een snelle viertakt voor 1500 euro heeeeel erg goed moet zoeken, maar tis niet onmogelijk
Strijen is idd een klein maar fijn baantje, alleen mag je er volgens mij niet met een viertakt op
|
|
Omhoog |
|
|
peter
|
Geplaatst: zo aug 22, 2004 8:22 pm |
|
|
David schreef: Moet eerlijk zeggen dat je voor een snelle viertakt voor 1500 euro heeeeel erg goed moet zoeken, maar tis niet onmogelijk Strijen is idd een klein maar fijn baantje, alleen mag je er volgens mij niet met een viertakt op
waarom mag een 4 takt niet ???
die maken toch juist minder lawaai dan een 2 takt
ik dacht juist dat het geluid meestal het probleem is
dit is in iedergeval met motoren op circuits wel zo
en de baan in eindhoven/veldhoven mag het daar wel ?
|
|
Omhoog |
|
|
Gast
|
Geplaatst: zo aug 22, 2004 9:18 pm |
|
|
Ik weet niet precies waarom de viertakts daar niet toegelaten worden. Zeker de snelle viertakts zouden daar niemand in de weg rijden denk ik.
Verder mag je inderdaad overal rijden met een viertakt, dus ook in Veldhoven.
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: zo aug 22, 2004 9:21 pm |
|
|
Oeps, was vergeten in te loggen
|
|
Omhoog |
|
|
Phoenix
|
Geplaatst: zo aug 22, 2004 9:39 pm |
|
Geregistreerd: za jul 03, 2004 12:44 pm Berichten: 34 Woonplaats: Almere
|
Hoi Peter, welkom op het forum...
hebbie wel eens op het circuit met je motor gereden?
Veel rondkijken op de verschillende banen kan op zich een goed uitgangs punt zijn in het zoeken van een leuke kart. Je ziet gewoon wat er rijdt, wat snel is en zo. Maar vaak hebben ze ook een prikbord hangen met soms best leuke aanbiedingen...
Succes met je zoektoch... En scroom niet om te vragen wat je eventueel nog te vragen hebt...
_________________ Sometimes, all you need is just that little bit of luck that makes all the difference...
|
|
Omhoog |
|
|
peter
|
Geplaatst: ma aug 23, 2004 4:39 am |
|
|
Phoenix schreef: Hoi Peter, welkom op het forum... hebbie wel eens op het circuit met je motor gereden? Veel rondkijken op de verschillende banen kan op zich een goed uitgangs punt zijn in het zoeken van een leuke kart. Je ziet gewoon wat er rijdt, wat snel is en zo. Maar vaak hebben ze ook een prikbord hangen met soms best leuke aanbiedingen... Succes met je zoektoch... En scroom niet om te vragen wat je eventueel nog te vragen hebt...
ja ik heb wel eens met de motor op het circuit gereden
ik ga zelfs vandaag (23ste) voor een TOMS cursus
als ik deze haal mag ik zomeravondcompetitie gaan rijden
alleen heb ik dat idee een beetje laten varen om verschillende redenen
het liefst heb ik dan ook een circuitmotor nodig
de circuits liggen niet naast de deur
de kosten van het racen
daarom wil ik lekker recreatief gaan karten
het karten heb ik altijd al waanzinnig gevonden en nu moet het er gewoon maar van komen vind ik
|
|
Omhoog |
|
|
Remko
|
Geplaatst: ma aug 23, 2004 4:15 pm |
|
|
Hee Peter
Ook van mijn kant van harte welkom.
En wat dat karten betreft, gewoon doen joh
Al lijkt me circuitracen met een motor ook wel heeeeel erg gaaf
Wat de kosten betreft denk ik alleen dat David misschien een beetje optimistisch was, kan me niet voorstellen dat je een snelle viertakt voor 1500 euro vindt, maar wie weet heb ik wel helemaal ongelijk.
En anders zijn sommige tweetakts ook weer niet zo verschrikkelijk duur hoor, en hard gaan ze zeker wel
|
|
Omhoog |
|
|
Phoenix
|
Geplaatst: ma aug 23, 2004 4:44 pm |
|
Geregistreerd: za jul 03, 2004 12:44 pm Berichten: 34 Woonplaats: Almere
|
Om eerlijk te zijn denk ik dat circuit rijden op een kart leuker is als op een motor...
- de kosten zijn lager dus je kan vaker gaan rijden voor hetzelfde geld
- de risico's zijn lager. Als je met een motor uit de bocht vlieg dan is de kans op letsel/grote schades aanzienlijk hoger.
- je kan onbezorgder rijden, juist omdat de risico's kleiner zijn.
- doordat je vaker kan rijden, ga je ook steeds beter rijden. Dus wordt het steeds een beetje leuker...
Maar ik heb nog nooit met een motor op het cicuit gereden, dus please correct me if i'm wrong
Toms cursus? Niet verkeerd. Zandvoort? Met wat voor motor heb je mee gedaan?
_________________ Sometimes, all you need is just that little bit of luck that makes all the difference...
|
|
Omhoog |
|
|
peter
|
Geplaatst: ma aug 23, 2004 8:41 pm |
|
|
Phoenix schreef: Toms cursus? Niet verkeerd. Zandvoort? Met wat voor motor heb je mee gedaan?
ik heb een suzuki tl 1000
en inderdaad zandvoort
het begon met een aardige bak regen
maar rond een uur of twee kwam eht zonnetje door
nog wel een angstig momentje gehad maar dat liep goed af
met twee motoren kan je niet op het zelfde stukje asfalt rijden(net als met karten)
dus gingen we allebij het gras in met ongeveer 100 km/u
en daarna had ik maar een meter of 6 asfalt om tot stilstand te komen
al en met al maar goed dat er ook een bermvlucht bij de cursus hoort
gelukkig heb ik het geleerde in de praktijk goed kunnen uitvoeren
|
|
Omhoog |
|
|
rotaxmax11
|
Geplaatst: do aug 26, 2004 1:17 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 11, 2004 8:40 am Berichten: 897 Woonplaats: Wijchen
|
Een Rotax Max is ook vet!
heb je niet al te veel onderhoud mee, hoeft maar 1x per 50 uur een revisie, is een 2 takt en gaat dus lekker hard!
Voor 1900 Euro heb je een hele nieuwe max, maar een gebruikte vind je voor een stuk minder!
Ik rijd zelf ook max en ik vind het echt te gek!
|
|
peter
|
Geplaatst: do aug 26, 2004 1:30 pm |
|
|
dat wordt er eentje voor erbij
mijn vriendin wil ook af en toe rijden dus is het zelfs handig als we er twee zouden hebben
maar dat is nog maar een idee
|
|
Omhoog |
|
|