hallo.
ik ben bjorn en vond het altijd leuk om te gaan karten.
en had besloten om zelf eentje aan te schafen. ik had me wel een beetje laten informeren maar dat bleek toch een beetje te weinig te zijn.
ik kon via een kennis een kartje kopen voor weinig. ( 100cc, direct aangedreven ) en hij had mij verzekerd dat ie goed was.
hij was in onderdelen. maar dat vond ik geen probleem.
uiteindelijk gekocht en helemaal schoongemaakt. vervangen wat vervangen moest worden.
bij het in elkaar zetten bleek er geen fusees bij te zitten en die los gekocht.
toen bleek het frame m10 te zijn en de fusees m8. via via nieuwe dopjes laten draaien op cncbank. en past perfect.
met het testen bleken de remen niet te werken. echt niet grappig als je met 60 op een haakse bocht afgaat. kart dwars gegooid en gelukkig gered. maar meteen gedemonteerd en de hoofdcycilder opnieuw laten hoonen. de achterklauwtjes gedemonteerd en opnieuw geschuurd met 2000wet papier. rubber helemaal schoongemaakt. en als het goed is werkt het weer. met druk op systeem lekt niks meer.
de eerste keer heb ik stiekum ff in de straat geprobeerd. maar er stond na 15 min een mooie auto voor de deur met die blauwe streepjes op. dus toen de remmen gemaakt waren heb ik maar niet meer geprobeerd.
was wel leuk. ik had de kart weer achterom gezet met zeil erover. dus die agent van, ik had klachten gekregen maar ik zie niks. dus het is goed zo. maare. laat eens kijken wat je onder het zeil hebt. bleek die vent zelf ook te karten. hij helemaal enthousiast. dat is een kanonnetje. wha wha was ik weer goed weggekomen. nog ff 15 min staan kletsen. daarna gingen ze weer.
er was mij verteld dat ik met mijn kart gewoon de baan op kon. maar.... en dit is een kleine maar...
het blijkt dat er nogal wat veranderd is... ik moet mijn kart dus aanpassen.
ik heb een oude luchtfilter ( nieuwe type is verplicht in genk )
ik moet een mileudemper hebben ( verplicht in genk en in eindhoven )
ik moet een achterbumper hebben ( verplicht in genk )
filtertje 70,- demper 130,- achterbumper 170,-
de bumper is het grootste probleem ik heb een direct aangedreven dus moet hem aan mijn beugel optillen.
als je een goedkope bumper haalt dan kan je hem er niet aan optillen omdat ie breekt..
dus of een dure en klaar. of een goedkope en een extra beugel maken om te duwen.
maarja alles bij elkaar kom ik dan toch weer op 1000,- uit. had beter in een keer een watergekoelde 125cc kunnen halen die vind je al voor rond de 1000,- ( ik weet met geluk )
ik vind het wel vreemd op internet als je gaat kijken 9 van de 10 zijn allemaal zonder mileudemper en met oude luchtfilter. en overal staat bij rijklaar kan de zo de baan op.
terwijl je op geen enkele baan mag zonder bumper of demper. dat was echt balen.
hij had bijna 2 jaar stil gelegen. dus ik heb een beetje olie in het blok gedaan en hem een paar keer door de compresie geduwd.
zodat er een olielaag op de cylinderwand zit. hij starte een beetje moeilijk. heb hem de eerste keer achter een auto aangetroken. had bijna 200meter nodig. voor ie starte.
( er is mij inmiddels verteld dat je eerst op de ontluchting van de tank moet blazen om benzine in de cabarateur te krijgen. )
maar toe ie aansprong liep ie dan ook als een trein. het is gewoon waanzinnig hoe snel dat ding is.
de 2de keer starte hij al meteen binnen 20meter. dus motories ben ik er niet zo bang voor.
een plaatje bij het praatje.
![Afbeelding](http://www.bjornrichelle.nl/pics/kart/IMG_6946a.JPG)
![Afbeelding](http://www.bjornrichelle.nl/pics/kart/IMG_6953a.JPG)
![Afbeelding](http://www.bjornrichelle.nl/pics/kart/IMG_6955a.JPG)
nu opzoek naar de onderdelen zodat ik ook echt kan gaan rijden met dat ding.
ik heb der zin in. maar op de openbare weg ga ik echt niet doen. ben geen 18 meer en heb die flauwekul afgeleerd.
gtz bjorn