Auteur |
Bericht |
jerdunk
|
Geplaatst: ma dec 12, 2011 12:57 pm |
|
|
Hoi ik zoek een communicatie systeem dat ik naast de baan met 2 rijders (het liefst tegelijk) kan praten en (terwijl zij aan het karten zijn). Echter wil ik ook dat ze terug kunnen praten door een knop op het stuur in te drukken. Bestaat zo'n soort systeem en zo ja? Waar is het verkrijgbaar
|
|
Omhoog |
|
|
mikeracing
|
Geplaatst: za dec 17, 2011 3:34 pm |
|
|
_________________ zoon: topkart micromax papa intrepid rotaxmax
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: ma dec 19, 2011 2:33 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
je kunt voix gebruiken, op je headset met een porto. Dan gaat ie vanzelf zenden als je praat. Je kunt ook de PTT knop gebruiken, deze zou je dan even moeten verlengen naar je stuur. Let wel goedkope setjes hebben slecht geluid/microfoons.. waardoor je doof wordt van de piepjes en blipjes.. Ook heb ik gemerkt dat IN EAR koptelefoons beter verstaanbaar zijn dan losse speakertjes die je op de motor kunt gebruiken (in je helm).
Schrik niet goed spul is duur!
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
DJ Denny
|
Geplaatst: do jan 05, 2012 9:11 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 25, 2011 4:51 pm Berichten: 417 Woonplaats: TT circuit Assen
|
Ik heb beide systemen gehad voor op de motor. Werken met een knop is in praktijk onhandig. Viox werkt ook niet echt omdat de rijwind het systeem doorlopend activeert. Misschien werkt het op een krt wel om dat het iets minder hard gaat....
_________________ Karten is zo laag bij de grond!
Birel RY 31 2009 /Rotax Max sr 2012
|
|
Omhoog |
|
|
leonzuid
|
Geplaatst: zo jan 15, 2012 3:22 pm |
|
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 7:54 pm Berichten: 262 Woonplaats: Nijverdal
|
Ik kwam gister tijdens de zolder opruiming mijn oude setje tegen van de motor. Mag voor 25,- weg. Stuur maar een pm.
|
|
Omhoog |
|
|
timskart
|
Geplaatst: di feb 07, 2012 8:03 am |
|
|
k ben ook aan het testen geweest met communicatie, rijder/pits heb vroeger veel aan zenden en radio gedaan , de voix methode is het gemakkelijk voor rijder, de wind houd hm constant open helaas. n knopje is dan handiger zodat de pits altijd toegang heeft tot de rijder. wel je motor ontstoren anders hoor je bijna de lagers draaien en geen stem. nadeel is in NL worden veelal alleen de 500mw porto's verkocht, die zijn te zwak voor rijdend materiaal en grotere afstanden, op een motor met passagier is dat voldoende, in t buitenland zijn sterkere porto's te koop hoe sterker het zendvermogen des te beter de comunicatie. let wel op pakken ze je bij n wedstrijd heb je een vette DQ. suc6
_________________ who take a change. dirt racing is handle the power on the dirt.
|
|
Omhoog |
|
|
timskart
|
Geplaatst: do feb 09, 2012 7:57 am |
|
|
|
Omhoog |
|
|
Xlned
|
Geplaatst: di feb 28, 2012 11:53 pm |
|
Geregistreerd: wo feb 16, 2011 9:55 pm Berichten: 63 Woonplaats: Eindhoven
|
Ik heb een cobra set laten komen uit Engeland dus met meer wattage dan in Nederland. Bereik is 5km zeggen ze. Met 2 karts en een motor Headset werkt het niet. 1 kart en 1 x pits werkt het goed (met de knop op het stuur)
We aan nu in ear systeem nemen zodat je elkaar wel verstaat. Beste is nog om kneedbare oorpluggen bij te nemen om je oor echt goed dicht te maken (je kunt ook oortjes zoals zangers laten maken).
|
|
Omhoog |
|
|
DJ Denny
|
Geplaatst: wo feb 29, 2012 9:01 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 25, 2011 4:51 pm Berichten: 417 Woonplaats: TT circuit Assen
|
destijds had ik hele platte speakers die je in de voering van je helm kon plaatsen werkte vrij aardig moet ik zeggen en geen geprut in je oor
_________________ Karten is zo laag bij de grond!
Birel RY 31 2009 /Rotax Max sr 2012
|
|
Omhoog |
|
|