Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo nov 13, 2011 10:22 pm 

Geregistreerd: zo nov 13, 2011 10:19 pm
Berichten: 216
Ik ben nieuw op dit forum.
Ik heb een kartonderstel zonder motor.

daarom zoek ik een 4takt motor..
ik hoop dat iemand me hieraan kan helpen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo nov 13, 2011 10:55 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am
Berichten: 2381
Woonplaats: Vught
Hopelijk wel voorremmen op je frame lijkt me fijn!!
Marktplaats is nog optie,

_________________
Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten
Volkswagen Sjoemel Golf ... .


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo nov 13, 2011 11:22 pm 

Geregistreerd: zo nov 13, 2011 10:19 pm
Berichten: 216
euhm, ik neem aan dat dat sarcastisch bedoeld is :D
hij is een compleet,dus met remmerij enz.... , er zit een motor op , een 350 cc 2takt, maar cilinder is kapot. dus weinig cc's meer over.
dus zoek compleet andere motor.

marktplaats heb ik nog niets kunnen vinden helaas.
ik weet ook niet precies wat voor soorten/merken/types voldoen aan mijn criteria ( ongeveer )


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 14, 2011 8:32 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
Antwoord van Bama is allerminst sarcastisch, als je een 250cc 4takt zoekt kom je al snel bij een VT terecht, en dat zijn toch meer dan 30 pk-tjes, dan is het toch heel fijn, ( en bij wedstrijden zelfs verplicht !!!) om voorwielremmen te hebben.

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 14, 2011 7:46 pm 

Geregistreerd: zo nov 13, 2011 10:19 pm
Berichten: 216
oh, nou kijk, zoveel verstand heb ik er dus van haha.
maargoed, ja, op beide voorwielen zitten remschijfen, hydraulisch uiteraard.

even zoeken wat zown VT is.

//edit// swissauto dus, daar had ik idd al meer over gelezen.
ook duur dus, dat is dus niet wat voor mij.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di nov 15, 2011 9:27 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
De VT klasse is niet per definitie een Swissauto. Er zijn diverse motoren in deze klasse, zoals Vampire, Tech F1, GM, Oral en Swissauto.
Dit zijn allemaal 4takt motoren met circa 35pk en automaat. Een 250cc 4takt schakel is er (bijna) niet voor de kartsport, tenzij je het motorblok van een motorfiets zou nemen en deze op een kart schroeft.
Maar dan kun je beter voor een 2takt schakel gaan, veel lichter en past veel beter.

En wat is duur ? Misschien kun je je budget doorgeven, dan is het mogelijk aan te geven wat je zou kunnen aanschaffen. Hou er wel rekening mee dat je meer nodig hebt dan de kart alleen; denk aan vervoer, kartbok, gereedschap, reserve onderdelen, kleding+helm en smeermiddelen om de belangrijkste te noemen.

Afhankelijk van het tyoe, kan een nieuwe kart zomaar op 8.000 - 10.000 euro komen. Maar 2e hands kun je al voor 1.000 euro een leuke kart hebben; over het algemeen is een 4takt iets duurder in aanschaf. Dus als we je budget weten kunnen we je wellicht wat tips geven voor het aanschaffen en waar je op moet letten.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di nov 15, 2011 7:17 pm 

Geregistreerd: zo nov 13, 2011 10:19 pm
Berichten: 216
ah ok, dat VT verhaal met de merken is duidelijk.
maar allemaal automaten dus ok. schakelen vind ik zelf gaaf dus hoop toch dat voor elkaar te krijgen.
ja een motorblok van yamaha YZ250F, wordt ook allemaal te duur.
ik ben ook niet van plan heel erg actief te gaan karten, want heb al te veel hobbies.

op de kart zat een 350 cc 2takt, schakel. van cagiva geloof ik, maar die cilinder is kapot. Ging wel beroerd hard haha.

dus denk dat het dan idd een 2takt word, wel goedkoper in de aanschaf en makkelijker te vinden.

mn budget is max 650 euro ongeveer. dus niet echt veel.
vervoer, ik heb wel een kar waar die op kan.
Kartbok, kan ik zelf wel maken. ben rvs lasser.
de rest zal ook wel goed komen.

heb ook een gx390 gevonden op marktplaats, ziet er wel een beetje oud uit, en zonder luchtfilter http://link.marktplaats.nl/490449278
maarjah, een automaat, ben daar toch niet zo van.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di nov 15, 2011 8:50 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 18, 2009 12:14 pm
Berichten: 661
Ik verkoop nog een 125cc schakel, is wel 2takt ;)

_________________
Gillard Daytona (2010) - Iame X30 (2010)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 16, 2011 9:07 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Ik denk dat je niet voor de GX390 moet gaan; deze is veel langzamer ! Ik denk dat een 2e hands 2takt schakel voor jou het beste is (bijv. die van Kleinstain); hou er wel rekening mee dat je veel vaker een nieuwe zuiger moet monteren en moet reviseren dan bij een 4takt !

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 16, 2011 7:57 pm 

Geregistreerd: za mei 20, 2006 7:52 pm
Berichten: 578
Woonplaats: THORN
Dat denk ik ook, we hebben momenteel eent VT lopen met 60 uur op de teller en hij gaat nog steeds als een speer. En nog niets aan hoeven doen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 16, 2011 8:13 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
@Peter,

60 uur voor een Swiss zonder revisie.. ?? Ben je aan het testen na hoeveel uur hij kapot loopt, want fabrieksopgave is revisie na 40 uur toch ?

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 17, 2011 10:01 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
@Wilfred,
Begin van het jaar zijn alleen de kleppen gesteld van de Vampire van Simone, verder het het hele jaar buiten olie verversen en schoonmaken niks aan gedaan.
Laat alleen maar zien dat ook een racemotor heel betrouwbaar kan zijn.

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 17, 2011 11:10 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Oh ja, zeker kan een racemotor betrouwbaar zijn (en een 4takt kan langer mee zonder revisie dan een 2takt).

Maar ik ben gewoon benieuwd waarom een fabrikant aangeeft dat een motor na 40 uur een revisie moet hebben, terwijl in de praktijk de motor nog langer goed blijft functioneren.... Wellicht speelt er enige vorm van ingebouwde zekerheid mee, maar misschien ook wel een vorm van zeker stellen van inkomsten.....

Hoeveel uur heeft de Vamp van Simone nu gedraaid na revisie eigenlijk - ben nieuwsgierig ?

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 17, 2011 5:12 pm 

Geregistreerd: za mei 20, 2006 7:52 pm
Berichten: 578
Woonplaats: THORN
@wilfred, Yep, we demonteren hem wel regelmatig om alles na te kijken. We willen inderdaad zien hoe lang hij als wedstrijdmotor mee kan.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr nov 18, 2011 9:40 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
@Peter,

Interessant ! Heb je dan wel al onderdelen (slijtage delen in de motor) moeten vervangen om tot die 60 uur te komen, of was dat nog niet nodig ?
Zeker voor de recreatieve rijder is het goed te weten of de gestelde revisie interval erg nauw komt of niet....

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David