Auteur |
Bericht |
trickey
|
Geplaatst: zo nov 13, 2011 10:22 pm |
|
Geregistreerd: zo nov 13, 2011 10:19 pm Berichten: 216
|
Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb een kartonderstel zonder motor.
daarom zoek ik een 4takt motor.. ik hoop dat iemand me hieraan kan helpen.
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: zo nov 13, 2011 10:55 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
Hopelijk wel voorremmen op je frame lijkt me fijn!! Marktplaats is nog optie,
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|
trickey
|
Geplaatst: zo nov 13, 2011 11:22 pm |
|
Geregistreerd: zo nov 13, 2011 10:19 pm Berichten: 216
|
euhm, ik neem aan dat dat sarcastisch bedoeld is hij is een compleet,dus met remmerij enz.... , er zit een motor op , een 350 cc 2takt, maar cilinder is kapot. dus weinig cc's meer over. dus zoek compleet andere motor. marktplaats heb ik nog niets kunnen vinden helaas. ik weet ook niet precies wat voor soorten/merken/types voldoen aan mijn criteria ( ongeveer )
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: ma nov 14, 2011 8:32 am |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Antwoord van Bama is allerminst sarcastisch, als je een 250cc 4takt zoekt kom je al snel bij een VT terecht, en dat zijn toch meer dan 30 pk-tjes, dan is het toch heel fijn, ( en bij wedstrijden zelfs verplicht !!!) om voorwielremmen te hebben.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
trickey
|
Geplaatst: ma nov 14, 2011 7:46 pm |
|
Geregistreerd: zo nov 13, 2011 10:19 pm Berichten: 216
|
oh, nou kijk, zoveel verstand heb ik er dus van haha. maargoed, ja, op beide voorwielen zitten remschijfen, hydraulisch uiteraard.
even zoeken wat zown VT is.
//edit// swissauto dus, daar had ik idd al meer over gelezen. ook duur dus, dat is dus niet wat voor mij.
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: di nov 15, 2011 9:27 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
De VT klasse is niet per definitie een Swissauto. Er zijn diverse motoren in deze klasse, zoals Vampire, Tech F1, GM, Oral en Swissauto. Dit zijn allemaal 4takt motoren met circa 35pk en automaat. Een 250cc 4takt schakel is er (bijna) niet voor de kartsport, tenzij je het motorblok van een motorfiets zou nemen en deze op een kart schroeft. Maar dan kun je beter voor een 2takt schakel gaan, veel lichter en past veel beter.
En wat is duur ? Misschien kun je je budget doorgeven, dan is het mogelijk aan te geven wat je zou kunnen aanschaffen. Hou er wel rekening mee dat je meer nodig hebt dan de kart alleen; denk aan vervoer, kartbok, gereedschap, reserve onderdelen, kleding+helm en smeermiddelen om de belangrijkste te noemen.
Afhankelijk van het tyoe, kan een nieuwe kart zomaar op 8.000 - 10.000 euro komen. Maar 2e hands kun je al voor 1.000 euro een leuke kart hebben; over het algemeen is een 4takt iets duurder in aanschaf. Dus als we je budget weten kunnen we je wellicht wat tips geven voor het aanschaffen en waar je op moet letten.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
trickey
|
Geplaatst: di nov 15, 2011 7:17 pm |
|
Geregistreerd: zo nov 13, 2011 10:19 pm Berichten: 216
|
ah ok, dat VT verhaal met de merken is duidelijk. maar allemaal automaten dus ok. schakelen vind ik zelf gaaf dus hoop toch dat voor elkaar te krijgen. ja een motorblok van yamaha YZ250F, wordt ook allemaal te duur. ik ben ook niet van plan heel erg actief te gaan karten, want heb al te veel hobbies. op de kart zat een 350 cc 2takt, schakel. van cagiva geloof ik, maar die cilinder is kapot. Ging wel beroerd hard haha. dus denk dat het dan idd een 2takt word, wel goedkoper in de aanschaf en makkelijker te vinden. mn budget is max 650 euro ongeveer. dus niet echt veel. vervoer, ik heb wel een kar waar die op kan. Kartbok, kan ik zelf wel maken. ben rvs lasser. de rest zal ook wel goed komen. heb ook een gx390 gevonden op marktplaats, ziet er wel een beetje oud uit, en zonder luchtfilter http://link.marktplaats.nl/490449278maarjah, een automaat, ben daar toch niet zo van.
|
|
Omhoog |
|
|
Klainstain
|
Geplaatst: di nov 15, 2011 8:50 pm |
|
Geregistreerd: za jul 18, 2009 12:14 pm Berichten: 661
|
Ik verkoop nog een 125cc schakel, is wel 2takt
_________________ Gillard Daytona (2010) - Iame X30 (2010)
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: wo nov 16, 2011 9:07 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Ik denk dat je niet voor de GX390 moet gaan; deze is veel langzamer ! Ik denk dat een 2e hands 2takt schakel voor jou het beste is (bijv. die van Kleinstain); hou er wel rekening mee dat je veel vaker een nieuwe zuiger moet monteren en moet reviseren dan bij een 4takt !
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
the duke
|
Geplaatst: wo nov 16, 2011 7:57 pm |
|
Geregistreerd: za mei 20, 2006 7:52 pm Berichten: 578 Woonplaats: THORN
|
Dat denk ik ook, we hebben momenteel eent VT lopen met 60 uur op de teller en hij gaat nog steeds als een speer. En nog niets aan hoeven doen.
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: wo nov 16, 2011 8:13 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
@Peter,
60 uur voor een Swiss zonder revisie.. ?? Ben je aan het testen na hoeveel uur hij kapot loopt, want fabrieksopgave is revisie na 40 uur toch ?
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: do nov 17, 2011 10:01 am |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
@Wilfred, Begin van het jaar zijn alleen de kleppen gesteld van de Vampire van Simone, verder het het hele jaar buiten olie verversen en schoonmaken niks aan gedaan. Laat alleen maar zien dat ook een racemotor heel betrouwbaar kan zijn.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: do nov 17, 2011 11:10 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Oh ja, zeker kan een racemotor betrouwbaar zijn (en een 4takt kan langer mee zonder revisie dan een 2takt).
Maar ik ben gewoon benieuwd waarom een fabrikant aangeeft dat een motor na 40 uur een revisie moet hebben, terwijl in de praktijk de motor nog langer goed blijft functioneren.... Wellicht speelt er enige vorm van ingebouwde zekerheid mee, maar misschien ook wel een vorm van zeker stellen van inkomsten.....
Hoeveel uur heeft de Vamp van Simone nu gedraaid na revisie eigenlijk - ben nieuwsgierig ?
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
the duke
|
Geplaatst: do nov 17, 2011 5:12 pm |
|
Geregistreerd: za mei 20, 2006 7:52 pm Berichten: 578 Woonplaats: THORN
|
@wilfred, Yep, we demonteren hem wel regelmatig om alles na te kijken. We willen inderdaad zien hoe lang hij als wedstrijdmotor mee kan.
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: vr nov 18, 2011 9:40 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
@Peter,
Interessant ! Heb je dan wel al onderdelen (slijtage delen in de motor) moeten vervangen om tot die 60 uur te komen, of was dat nog niet nodig ? Zeker voor de recreatieve rijder is het goed te weten of de gestelde revisie interval erg nauw komt of niet....
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|