Auteur |
Bericht |
Eddy
|
Geplaatst: zo nov 09, 2014 7:30 am |
|
Geregistreerd: zo nov 08, 2009 8:32 pm Berichten: 91 Woonplaats: regio Nijmegen
|
Ik ben op zoek naar een 2e hands motor TM KZ 10 ES met elektrische startmotor.
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: zo nov 09, 2014 8:21 am |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Ik heb begrepen dat daar een soort begrenzer op zit. Iemand die er mee reed heeft hem om die reden weer weggedaan.
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
Eddy
|
Geplaatst: zo nov 09, 2014 9:45 am |
|
Geregistreerd: zo nov 08, 2009 8:32 pm Berichten: 91 Woonplaats: regio Nijmegen
|
Hoi Kartje, Ik begreep ook dat er een begrenzer op zit, wat hiervan het effect is weet ik niet. Is dit te achterhalen bij betreffende persoon ?
|
|
Omhoog |
|
 |
Jean
|
Geplaatst: zo nov 09, 2014 9:49 am |
|
Geregistreerd: zo apr 14, 2013 5:03 pm Berichten: 270 Woonplaats: Belgiƫ
|
Anders moet je uitkijken naar een X30 shifter? Die zijn sowieso altijd elektrisch gestart..
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: zo nov 09, 2014 2:28 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Hij was er niet over te spreken hij heeft nu een gewone kz 10 en die gaat toch harder.
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: zo nov 09, 2014 9:17 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
en een kz is over het algemeen makkelijk aan te duwen
|
|
Omhoog |
|
 |
Max
|
Geplaatst: zo nov 09, 2014 9:30 pm |
|
Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm Berichten: 2385
|
Citaat: Hoi Kartje, Ik begreep ook dat er een begrenzer op zit, wat hiervan het effect is weet ik niet. Is dit te achterhalen bij betreffende persoon ?
Effect is waarschijnlijk minder vermogen?  En waarom zo graag ES? Het aanduwen met een echte KZ heeft z'n charme vind ik. 
_________________ 
Laatst bijgewerkt door Max op ma nov 10, 2014 7:17 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
 |
quik dave
|
Geplaatst: ma nov 10, 2014 4:46 pm |
|
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 3:49 pm Berichten: 165
|
volgens mij is een gewone kz 10 ook makkelijk om te bouwen naar een elektrisch gestarte... zou me verbazen moesten ze daar de gehele motor voor "herontwerpen" .
_________________ http://www.swissauto250.eu for quik dave news
|
|
Omhoog |
|
 |
Max
|
Geplaatst: ma nov 10, 2014 7:16 pm |
|
Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm Berichten: 2385
|
Zit wel degelijk ontwerp verschil in. Kijk maar even.   Bij het onderste plaatje zie je aan de linkerkant van het blok een module voor het starten van de motor. Dit zou naar mijn mening ook niet op een andere manier kunnen dan hier.
_________________ 
|
|
Omhoog |
|
 |
quik dave
|
Geplaatst: ma nov 10, 2014 8:47 pm |
|
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 3:49 pm Berichten: 165
|
volgens mij lijken gewoon de koelvinnen vooraan weggefreesd in het carter, en een elektronische ontsteking, weet je ook meteen waar de begrenzing inzit.
zal wel wat werk zijn om aan te passen, daar niet van...
koop een gewone kz motor, dingen zijn niet moeilijk om te starten, moeilijkste is ermee vertrekken voor de meesten, dat blijft even lastig met een elektrisch gestarte.
_________________ http://www.swissauto250.eu for quik dave news
|
|
Omhoog |
|
 |