Over onderhouds intervallen kun je net als over olie en banden eeuwig discussiëren. Maar zijn genoeg gevallen bekend van Yamaha YZF's die met alleen 2x kleppen stellen ruim boven de 200 uur beter liepen dan ooit. En vervolgens voor het eerst open gemaakt werden en nog ruim binnen specificatie vielen.
Waarmee ik niet wil zeggen dat het een slecht idee is om 'm na 50 uur te inspecteren als je continue tegen de toerenbegrenzer rijdt. Maar dat is op een Nederlandse kartbaan erg lastig met een 426. Misschien als je veel op Zandvoort rijdt....
Yamaha geeft dus geen standtijd op voor de zuiger, alleen inspectie tijden. KTM specificeert 100 uur voor haar motoren, vaak worden dan alleen de ringen vervangen. Honda heeft volgens mij een kortere interval, maar die club wordt geleid door juristen

Suzuki weet jij misschien beter. Ik ben ook wel benieuwd hoe jouw zuiger eruit ziet na die tijd.
Zolang hij geen olie verbruikt en compressie en carterdruk goed zijn, kan er weinig mis zijn met de zuiger. Pas als dat minder wordt, heb je ruimte tussen de zuiger/ringen en de cilinder, gaat de zuiger kantelen en loop je risico. Tenminste: Zo is het mij uitgelegd.