Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr nov 02, 2012 9:36 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am
Berichten: 1160
Woonplaats: Son en Breugel
Met de yzf 426 kun je makkelijk 50-60 uur rijden met een zuiger hoor. Ik rij nu met mijn Husqvarna wr250 al zo'n 25 uur en de zuiger ziet er nog perfect uit. Blok gaat weleens waar in de revisie nu maar dat is preventief en 2-takt. En het is ook hoe je met je blok omgaat. Rustig warm rijden/lopen is ontzettend belangrijk.

_________________
DR J97 2013 + Rotax max 2013
Birel S5 2013 + Tm K9C special
Exprit 2012 + Rotax Max 2010


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr nov 02, 2012 6:51 pm 

Geregistreerd: vr maart 07, 2008 10:30 pm
Berichten: 69
Over onderhouds intervallen kun je net als over olie en banden eeuwig discussiëren. Maar zijn genoeg gevallen bekend van Yamaha YZF's die met alleen 2x kleppen stellen ruim boven de 200 uur beter liepen dan ooit. En vervolgens voor het eerst open gemaakt werden en nog ruim binnen specificatie vielen.
Waarmee ik niet wil zeggen dat het een slecht idee is om 'm na 50 uur te inspecteren als je continue tegen de toerenbegrenzer rijdt. Maar dat is op een Nederlandse kartbaan erg lastig met een 426. Misschien als je veel op Zandvoort rijdt....

Yamaha geeft dus geen standtijd op voor de zuiger, alleen inspectie tijden. KTM specificeert 100 uur voor haar motoren, vaak worden dan alleen de ringen vervangen. Honda heeft volgens mij een kortere interval, maar die club wordt geleid door juristen :wink: Suzuki weet jij misschien beter. Ik ben ook wel benieuwd hoe jouw zuiger eruit ziet na die tijd.

Zolang hij geen olie verbruikt en compressie en carterdruk goed zijn, kan er weinig mis zijn met de zuiger. Pas als dat minder wordt, heb je ruimte tussen de zuiger/ringen en de cilinder, gaat de zuiger kantelen en loop je risico. Tenminste: Zo is het mij uitgelegd.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr nov 02, 2012 8:47 pm 

Geregistreerd: ma okt 24, 2011 8:34 pm
Berichten: 284
Woonplaats: boechout
bij de suzuki rmz-450 hebben ze het geluk dat ze meestal in 2 scheuren op de kop(weg compreccie en gedaan,maar als je de tegen slag hebd dat hij in stukken vliegt en die stukken naar beneden vallen dan zul je wel een rekening krijgen,dat is het nadeel van die 4takt motoren

_________________
Haase edox dd2


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za nov 03, 2012 9:32 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm
Berichten: 1071
Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
@mmrizio
Heeft jou blok ook een senqiteel bak?

_________________
Crg badboy 2009 - Rotax max senior


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za nov 03, 2012 11:02 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Er zijn maar weinig crossmotoren met een H-bak denk ik ;p

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo nov 04, 2012 12:29 am 

Geregistreerd: vr maart 07, 2008 10:30 pm
Berichten: 69
Ja, hij heeft een sequentiele vijfbak.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David