Auteur |
Bericht |
bjornschuddings
|
Geplaatst: di okt 30, 2012 4:43 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm Berichten: 1754
|
Is inderdaad een groot blok. Ik heb de man al op veldhoven ziet rijden. Geweldig geluid maar 1 probleem. De motor weegt te veel
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9CFacebook.
|
|
Omhoog |
|
|
The-Stig
|
Geplaatst: di okt 30, 2012 4:51 pm |
|
Geregistreerd: do okt 20, 2011 7:47 pm Berichten: 611 Woonplaats: Belgie
|
|
Omhoog |
|
|
bjornschuddings
|
Geplaatst: di okt 30, 2012 5:08 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm Berichten: 1754
|
@The stig. Hij heeft inderdaad genoeg power. Maar als je zelf dan nog een brede man/jongen bent. Het komt uiteindelijkt toch nog wat trager uit dan de meeste 2 takt schakels.
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9CFacebook.
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: di okt 30, 2012 5:42 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
En wordt hij overal toegelaten?????
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
bjornschuddings
|
Geplaatst: di okt 30, 2012 6:18 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm Berichten: 1754
|
Allesinds in veldhoven word hij NET toegelaten. Daar is het bij 4 takt tot 450cc. Zal ook wel voor berghem dan gelden
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9CFacebook.
|
|
Omhoog |
|
|
mmrizio
|
Geplaatst: wo okt 31, 2012 9:10 am |
|
Geregistreerd: vr maart 07, 2008 10:30 pm Berichten: 69
|
He, d'r wordt gepraat over mijn kart Ik had 'm hier ook al op de markt / aangeboden gezet. Het is inderdaad ontzettend leuk rijden. Met zoveel koppel en vermogen (45pk) kom je elke bocht dwars uit als je het gaspedaal als aan/uit schakelaar gebruikt. Maar het vermogen is ook goed te doseren, niet zo piekerig als een race tweetakt. Je hoeft ook veel minder te schakelen dan bij een tweetakt. Over het gewicht: Ik denk dat het blok ca. 10 kg zwaarder is dan een 125 crossblok. Zelf weeg ik 90 kg, dus over die 10 kg extra van het blok mag ik niet echt klagen En ik kon m'n vrienden met 125cc crossblokken goed bijhouden/voorblijven. Ik denk niet dat dat aan mijn rijtalent lag Op de cilinder staat 399cc, dus ook op banen die tot 400cc zijn toegelaten zullen ze niet moeilijk doen. Ik heb iig nooit discussie hierover gehad, ook niet in Berghem of Eindhoven. Wel heb je altijd aanspraak van liefhebbers die zich afvragen wat dat toch voor een kart is... Ik doe 'm overigens weg omdat er een vergelijkbare kart aankomt met een KTM blok. Er rijden er nog wel meer in NL, maar je ziet ze idd niet zo vaak langskomen. Voel je vrij om te vragen/discussieren; ik praat er graag over.
|
|
Omhoog |
|
|
Samuel
|
Geplaatst: wo okt 31, 2012 1:36 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 05, 2007 3:07 pm Berichten: 447 Woonplaats: Nijmegen
|
He mmrizio, leuk dat je ook op het forum zit! Ik ben wel benieuwd hoeveel onderhoud zo'n blok nodig heeft. Om de hoeveel uur heeft hij een revisie nodig? En wordt je rechter arm niet heel erg heet als je zo dicht tegen het blok aan zit?
_________________ Frame: Tony kart Motor: TM Cross
|
|
Omhoog |
|
|
mmrizio
|
Geplaatst: do nov 01, 2012 9:15 am |
|
Geregistreerd: vr maart 07, 2008 10:30 pm Berichten: 69
|
Yamaha geeft voor het blok op - bij de originele crosser - om bij 1000km de olie te verversen. Dus elke 25 uur. De meeste crossers doen dat vaker. Verder geeft de manual op dat je bij die 1000km zo'n beetje het hele blok controleert: kleppen, zuiger, enz. Dat doet eigenlijk niemand. Kleppen controleren meestal tussen 50 en 100 uur, zuiger(veren) tussen 100 en 200 uur. Als de 'top end' dan open is (iets meer werk dan bij een tweetakt) dan wordt nog wel eens de zuiger preventief vervangen. Voor veel-rijders is dat dus best interessant. Voor weinig rijders is het vooral lekker dat een viertakt eigenlijk altijd probleemloos loopt. Hij rijdt gewoon het hele jaar door met dezelfde carburateur afstelling, Euro loodvrij van de pomp (of uit de lease auto ). Starten, lopen. Hiervoor reed ik met een tweetakt 125 crossblok, en daar had ik best veel problemen mee. Over het warm worden van m'n rechter arm: Die komt idd soms tegen een koelwaterslang aan. Relatief zacht, maar wel warm totdat ik er isolatiefolie omheen wikkelde. Nu merk ik er onder het rijden niets van, ook niet van dat het blok in de weg zou zitten.
|
|
Omhoog |
|
|
tonnymontana
|
Geplaatst: do nov 01, 2012 10:08 am |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
Heb ook een yamaha yzf426 gehad, leuke crosser hoor! Zeer veel koppel zo'n ding. Al moet ik wel zeggen dat het onderhoud erg duur is. Een zuiger van zo'n ding kost ongeveer 250 euro! En olie deed ik altijd vervangen na zo'n 7/8 uur rijden. Al weet ik dat andere enduro-rijders dit eerder doen.
Wat je vaker ziet op karts is een yzf250 blok erop omdat het gewicht toch wel veel uitmaakt hoor.
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
|
mmrizio
|
Geplaatst: do nov 01, 2012 10:50 am |
|
Geregistreerd: vr maart 07, 2008 10:30 pm Berichten: 69
|
Zo'n YZF250 blok zal een paar (4/5?) kilo lichter zijn dan de YZF426 - compleet schelen de crossmotoren 7 kg. Tussen de 426 en de tweetakt in.
Dan heb ik liever de 426, omdat die wat minder zwaar belast wordt en zo nog minder onderhoud nodig heeft. En inderdaad meer koppel heeft. Al zal de 250 op korte banen misschien sneller zijn.
De prijzen van onderdelen zijn inderdaad hoger dan van een tweetakt, maar je hebt ze ook minder vaak nodig.
|
|
Omhoog |
|
|
Samuel
|
Geplaatst: do nov 01, 2012 11:36 am |
|
Geregistreerd: wo sep 05, 2007 3:07 pm Berichten: 447 Woonplaats: Nijmegen
|
Dat vind ik qua kosten wel heel interessant klinken. Eens in de 100 uur een zuiger vervangen van 250 euro en af en toe wat olie verversen, lijkt me een stuk goedkoper dan het onderhoud van bijvoorbeeld een 2 takt cross. (elke 15 uur een kleine revisie (100 euro) en elke 30 uur een grote revisie (250 euro?).
_________________ Frame: Tony kart Motor: TM Cross
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: do nov 01, 2012 1:44 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Ik weet niet hoe je aan die info van een cross komt maar je kunt makkelijk 25 uur met een zuiger doen hoor!!
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
Samuel
|
Geplaatst: do nov 01, 2012 3:07 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 05, 2007 3:07 pm Berichten: 447 Woonplaats: Nijmegen
|
Oh dat las ik hier ergens op het forum. Wat zijn dan de juiste revisie intervallen en bijbehorende kosten voor een cross?
_________________ Frame: Tony kart Motor: TM Cross
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: do nov 01, 2012 3:18 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Ik hield aan 25 uur met een zuiger en na 2 zuigers grote revisie. Kleine revisie +- 125 euro grote revisie 600 euro.
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
xracer
|
Geplaatst: vr nov 02, 2012 12:07 am |
|
Geregistreerd: ma okt 24, 2011 8:34 pm Berichten: 284 Woonplaats: boechout
|
als je uw zuiger met die viertakt zo laat ga vervangen(en veren en dergelijke)dan vliegen ze om uw oren,schrijven met een rmz-450 tussen de 40-50 uren voor,en ik durf dat rizico niet nemen zene,als je weet dat je hem in de prak rijd,dat het je min 2000 euro kost,wil maar zeggen dat de uren die ze hier op het forum aan halen van die yam 429 volledig niet kloppen!!!!!
_________________ Haase edox dd2
|
|
Omhoog |
|
|