Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di okt 30, 2012 4:43 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm
Berichten: 1754
Is inderdaad een groot blok. Ik heb de man al op veldhoven ziet rijden. Geweldig geluid maar 1 probleem. De motor weegt te veel :(

_________________
"if you have everything under control you're not moving fast enough"

CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR
CRG ROADREBEL 2012 - TM K9C


Afbeelding
Facebook.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 30, 2012 4:51 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 20, 2011 7:47 pm
Berichten: 611
Woonplaats: Belgie
Waarom is dat een probleem? Met genoeg power?

_________________
http://kartinfo.webs.com/
Birel 2008 - Gx390


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 30, 2012 5:08 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm
Berichten: 1754
@The stig. Hij heeft inderdaad genoeg power. Maar als je zelf dan nog een brede man/jongen bent. Het komt uiteindelijkt toch nog wat trager uit dan de meeste 2 takt schakels.

_________________
"if you have everything under control you're not moving fast enough"

CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR
CRG ROADREBEL 2012 - TM K9C


Afbeelding
Facebook.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 30, 2012 5:42 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm
Berichten: 3566
Woonplaats: klaaswaal
En wordt hij overal toegelaten?????

_________________
Afbeelding
===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN===
MS KART '11-----VM ICC '11


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 30, 2012 6:18 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm
Berichten: 1754
Allesinds in veldhoven word hij NET toegelaten. Daar is het bij 4 takt tot 450cc. Zal ook wel voor berghem dan gelden

_________________
"if you have everything under control you're not moving fast enough"

CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR
CRG ROADREBEL 2012 - TM K9C


Afbeelding
Facebook.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 31, 2012 9:10 am 

Geregistreerd: vr maart 07, 2008 10:30 pm
Berichten: 69
He, d'r wordt gepraat over mijn kart 8)
Ik had 'm hier ook al op de markt / aangeboden gezet.

Het is inderdaad ontzettend leuk rijden. Met zoveel koppel en vermogen (45pk) kom je elke bocht dwars uit als je het gaspedaal als aan/uit schakelaar gebruikt. Maar het vermogen is ook goed te doseren, niet zo piekerig als een race tweetakt. Je hoeft ook veel minder te schakelen dan bij een tweetakt.
Over het gewicht: Ik denk dat het blok ca. 10 kg zwaarder is dan een 125 crossblok. Zelf weeg ik 90 kg, dus over die 10 kg extra van het blok mag ik niet echt klagen :oops: En ik kon m'n vrienden met 125cc crossblokken goed bijhouden/voorblijven. Ik denk niet dat dat aan mijn rijtalent lag :mrgreen:
Op de cilinder staat 399cc, dus ook op banen die tot 400cc zijn toegelaten zullen ze niet moeilijk doen. Ik heb iig nooit discussie hierover gehad, ook niet in Berghem of Eindhoven. Wel heb je altijd aanspraak van liefhebbers die zich afvragen wat dat toch voor een kart is...

Ik doe 'm overigens weg omdat er een vergelijkbare kart aankomt met een KTM blok. Er rijden er nog wel meer in NL, maar je ziet ze idd niet zo vaak langskomen.

Voel je vrij om te vragen/discussieren; ik praat er graag over.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 31, 2012 1:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 05, 2007 3:07 pm
Berichten: 447
Woonplaats: Nijmegen
He mmrizio, leuk dat je ook op het forum zit!
Ik ben wel benieuwd hoeveel onderhoud zo'n blok nodig heeft. Om de hoeveel uur heeft hij een revisie nodig?
En wordt je rechter arm niet heel erg heet als je zo dicht tegen het blok aan zit?

_________________
Frame: Tony kart
Motor: TM Cross


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 01, 2012 9:15 am 

Geregistreerd: vr maart 07, 2008 10:30 pm
Berichten: 69
Yamaha geeft voor het blok op - bij de originele crosser - om bij 1000km de olie te verversen. Dus elke 25 uur. De meeste crossers doen dat vaker. Verder geeft de manual op dat je bij die 1000km zo'n beetje het hele blok controleert: kleppen, zuiger, enz. Dat doet eigenlijk niemand. Kleppen controleren meestal tussen 50 en 100 uur, zuiger(veren) tussen 100 en 200 uur. Als de 'top end' dan open is (iets meer werk dan bij een tweetakt) dan wordt nog wel eens de zuiger preventief vervangen.

Voor veel-rijders is dat dus best interessant. Voor weinig rijders is het vooral lekker dat een viertakt eigenlijk altijd probleemloos loopt. Hij rijdt gewoon het hele jaar door met dezelfde carburateur afstelling, Euro loodvrij van de pomp (of uit de lease auto :twisted: ). Starten, lopen.
Hiervoor reed ik met een tweetakt 125 crossblok, en daar had ik best veel problemen mee.

Over het warm worden van m'n rechter arm: Die komt idd soms tegen een koelwaterslang aan. Relatief zacht, maar wel warm totdat ik er isolatiefolie omheen wikkelde. Nu merk ik er onder het rijden niets van, ook niet van dat het blok in de weg zou zitten.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 01, 2012 10:08 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am
Berichten: 1160
Woonplaats: Son en Breugel
Heb ook een yamaha yzf426 gehad, leuke crosser hoor! Zeer veel koppel zo'n ding. Al moet ik wel zeggen dat het onderhoud erg duur is. Een zuiger van zo'n ding kost ongeveer 250 euro! En olie deed ik altijd vervangen na zo'n 7/8 uur rijden. Al weet ik dat andere enduro-rijders dit eerder doen.

Wat je vaker ziet op karts is een yzf250 blok erop omdat het gewicht toch wel veel uitmaakt hoor.

_________________
DR J97 2013 + Rotax max 2013
Birel S5 2013 + Tm K9C special
Exprit 2012 + Rotax Max 2010


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 01, 2012 10:50 am 

Geregistreerd: vr maart 07, 2008 10:30 pm
Berichten: 69
Zo'n YZF250 blok zal een paar (4/5?) kilo lichter zijn dan de YZF426 - compleet schelen de crossmotoren 7 kg. Tussen de 426 en de tweetakt in.

Dan heb ik liever de 426, omdat die wat minder zwaar belast wordt en zo nog minder onderhoud nodig heeft. En inderdaad meer koppel heeft.
Al zal de 250 op korte banen misschien sneller zijn.

De prijzen van onderdelen zijn inderdaad hoger dan van een tweetakt, maar je hebt ze ook minder vaak nodig.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 01, 2012 11:36 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 05, 2007 3:07 pm
Berichten: 447
Woonplaats: Nijmegen
Dat vind ik qua kosten wel heel interessant klinken. :)

Eens in de 100 uur een zuiger vervangen van 250 euro en af en toe wat olie verversen, lijkt me een stuk goedkoper dan het onderhoud van bijvoorbeeld een 2 takt cross. (elke 15 uur een kleine revisie (100 euro) en elke 30 uur een grote revisie (250 euro?).

_________________
Frame: Tony kart
Motor: TM Cross


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 01, 2012 1:44 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm
Berichten: 3566
Woonplaats: klaaswaal
Ik weet niet hoe je aan die info van een cross komt maar je kunt makkelijk 25 uur met een zuiger doen hoor!!

_________________
Afbeelding
===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN===
MS KART '11-----VM ICC '11


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 01, 2012 3:07 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 05, 2007 3:07 pm
Berichten: 447
Woonplaats: Nijmegen
Oh dat las ik hier ergens op het forum. Wat zijn dan de juiste revisie intervallen en bijbehorende kosten voor een cross?

_________________
Frame: Tony kart
Motor: TM Cross


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 01, 2012 3:18 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm
Berichten: 3566
Woonplaats: klaaswaal
Ik hield aan 25 uur met een zuiger en na 2 zuigers grote revisie. Kleine revisie +- 125 euro grote revisie 600 euro.

_________________
Afbeelding
===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN===
MS KART '11-----VM ICC '11


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr nov 02, 2012 12:07 am 

Geregistreerd: ma okt 24, 2011 8:34 pm
Berichten: 284
Woonplaats: boechout
als je uw zuiger met die viertakt zo laat ga vervangen(en veren en dergelijke)dan vliegen ze om uw oren,schrijven met een rmz-450 tussen de 40-50 uren voor,en ik durf dat rizico niet nemen zene,als je weet dat je hem in de prak rijd,dat het je min 2000 euro kost,wil maar zeggen dat de uren die ze hier op het forum aan halen van die yam 429 volledig niet kloppen!!!!!

_________________
Haase edox dd2


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David