Auteur |
Bericht |
Paulo27
|
Geplaatst: zo dec 12, 2004 8:50 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Gecko,
Het is een goed ding die CRG.....
Maar voor dat bedrag kom je ook wel een Rotax Max tegen en dat is
in jou geval (kleiner budget) een veel betere keus.
Doe je best...
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: zo dec 12, 2004 8:52 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
De promo die je nu hebt is afhankelijk van het bouwjaar niet zoveel langzamer dan een Leopard.
Misschien handig om te bedenken dat je met een Rotax Max zowel mee kan doen met de NAB 03 Klasse, als de ARMC/Chrono.
|
|
Omhoog |
|
|
Unknown User
|
Geplaatst: zo dec 12, 2004 9:04 pm |
|
|
die promo is misschien niet zoveel langzamer, het probleem is alleen dat je niet meer met die motoren mag rijden in de 03 klasse heb ik gehoord. En over de Rotax max... ik heb zojuist een Rotax-max Vankart gezien voor 2500 euro uit 2003 met Drack system dat is wel het overwegen waard. Oja, nog een meevaller. Ik zie dat ik nog maar 2000 euro nodig heb voor een seizoen wedstrijden karten!
|
|
Omhoog |
|
|
Unknown User
|
Geplaatst: di dec 14, 2004 7:59 pm |
|
|
Ik heb zojuist iemand gevonden die zijn Van-kart te koop heeft staan. 2500 euro, voor 2003 spul. Er zit ook nog een AIM DRACK systeem op.
advertentie:
Merk Vankart, type Andrea uit 2003, motor door JVC tuning onder handen genomen. Motor is legaal > verzegeld, dus je kunt zo deelnemen aan de Rotax Max Challenge of de NK's NAB of KNAF... heb er zelf een aantal van gereden, maar door tijd en geld gebrek nooit het resultaat behaald dat ik wilde , maar goed rijdersveld is zo sterk... Weet niet of je zelf bekend bent in de karting?
Verder is hij voorzien van een AIM DRACK datalogsysteem, meet verschillende dinge zoals tijd, toeren, temperatuur, maar ook snelheid (km/u) en zelfs gas- en rempedaal kunnen van sensor worden voorzien. Zo kun je elke ronde tot op de kleinste details uitlezen en kun je zien wat de theoretische snelste tijd is, je eigen snelste tijd eroverheen leggen en zien waar je tijd laat liggen. Verder maakt hij door de G-krachtsensor zelf een tekening van het circuit!!! Echt een heel vet systeem...
verder krijg je er een kartbok voor in de pits bij...
Dit alles maakt het wel, dat ik mijn kart niet voor minder dan 2500,- euro verkoop. (En met pijn in mijn hart!
Groeten,
Marthy
kan iemand er wat meer over vertellen? en dan bedoel ik over Van-kart en het Drack Systeem enzo.
foto:
*offtopic*: ik zie dat we over de 4000 berichten zijn... Gefeliciteerd iedereen! *offtopic*
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: di dec 14, 2004 11:46 pm |
|
|
Klinkt interessant. Een dergelijk uitgebreid datalogsysteem is meestal vrij prijzig. Ook is de boel nog niet oud, lijkt me zeker de moeite waard om eens te gaan bekijken.
|
|
Omhoog |
|
|
rotaxmax11
|
Geplaatst: wo dec 15, 2004 5:10 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 11, 2004 8:40 am Berichten: 897 Woonplaats: Wijchen
|
Ziet er idd goed uit!
Je moet als je eventueel gaat kijken, wel kijken of het framie niet krom is of gescheurd ofzo.. want 2500 euro is natuurlijk niet veel!
|
|
Unknown User
|
Geplaatst: wo dec 15, 2004 7:04 pm |
|
|
das waar.
en ik heb een begroting gemaakt voor het NK van de NAB... kan iemand mij vertellen wat ik vergeten ben?
begroting:
spullen
kart (kombikart die ik op internet gezien heb) 2100 2100 extra set velgen 135 - extra spullen aan te schaffen 500 300 licentie + lidmaatschap club 150 150 inschrijfgeld voor NK 400 400 tandwiel, kettingen en andere onderdelen 450 300 baanhuur 700 500 benzine 300 200 motorrevisie 250 250 totaal 4985 4200
voor de kombikart: http://www.marktplaats.nl/markt/sport/karten/9629.htm
/edit: kut, hij zet um niet netjes in tabelvorm (alles netjes onder elkaar). Het eerste rijtje is wat het met groot budget is, 2e rijtje is minder budget
|
|
Omhoog |
|
|
Unknown User
|
Geplaatst: wo dec 15, 2004 8:21 pm |
|
|
Ja, ik ben druk aan het onderhandelen met van iedereen en alles. En ik heb hetvolgende gevonden:
kart: Kombikart
jaar: 2002
motor: Rotax Max Senior (verzegeld)
extra's: Alfano Laptimer in stuur gebouwd, pitkar, bougies, sproeiers
prijs: 2100 (hij schreef in zijn mail hetvolgende:.... en aan de prijs valt nog wel wat te doen)
foto's:
commentz?
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: wo dec 15, 2004 8:31 pm |
|
|
Op het eerste gezicht lijkt het best een goede prijs, al was die VanKart aanbieding ook niet verkeerd.
Zoals gezegd, het beste is om het ding IRL te gaan bekijken, fotootjes zeggen niet zoveel helaas.
|
|
Omhoog |
|
|
Unknown User
|
Geplaatst: wo dec 15, 2004 8:36 pm |
|
|
Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Natuurlijk zegt het veel meer als je het zelf ziet dan een foto. Maar als ik een advertentie zie en ze hebben geen foto's, houdt het voor mij snel op. Klinkt misschien raar, maar ik vind het gewoon slim als je er een foto van maakt. Desnoods leen je even de digicam van je buurman, maar zorg ervoor dat je er een foto van hebt. Je geeft dan namelijk de eventuele koper een eerste indruk.
Verder heb je wel gelijk, ik ga zeker eens overleggen. Want het ziet er zeer strak uit. (Als ik trouwens een kart koop en het is vanzichzelf al zwart dan heb ik een ''leuke'' verrassing). Maar dat zien jullie wel op de eerste forum meeting
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: wo dec 15, 2004 10:05 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Gecko,
Fraai kartje... BUT... zoals vele me voor waren, je moet er echt naartoe
om met je eigen ogen dingen te zien.
Het mooie van een Rotax is dat je hem op de Bok kan starten, je hoort
de motor dan lopen en als er echt iets kapot is (binnen in) dan hoor je
dat gauw genoeg.
Vervolgens moet je kijken naar de staat van:
- banden profiel
- tandwiel + Ketting (al kost dat niet de hoofdprijs)
- uiterlijk van de motor (lees: is ie schoon ?) hieruit kan je vaak opmaken hoe hij onderhouden wordt.
- remblokken/schijf slijtage
- dopje van de radiator eraf, zoeken naar evt. oliesporen in het water
- rondom de bodywork (scheuren / deuken)
- frame check op schuren (vaak rondom de stoel of motor)
- vergeet niet te vragen naar de ID-Card van de Rotax, daarin kan je zien waneer de laatste revisie is geweest.
(en IF lang geleden, THEN 250 euro minder voor de revisie)
Kart op de grond zetten:
- speling van de stuurstang (moet gering zijn)
- fusee's, schade / speling
In de Kart gaan zitten:
- check met het voluit draaien van de stuur (L+R) of het achterwiel gelift wordt.
- en wel aan beide kanten evenveel
- ook checken als je niet in de kart zit
De bedoeling is dat je bij het kopen alleen naar de negatieve dingen kijkt,
mocht dit meer zijn dan je verwacht, dan is dat een mooie uitgangspunt tijdens de onderhandeling van de definitieve prijs.
Hij vraagt 2100 euro....... ik zou als ik jou was beginnen met 1750 euro,
en dan noem je alle slechte dingen die je geconstateerd hebt.
Als je het goed doet (ga ik vanuit) dan zal je een deal hebben om en
nabij de 1950 euro. (dat is een mooi bedrag, mits hij in orde is)
Nou, ik hoop dat je er wat aan hebt, mocht ik je nog moeten helpen
hoor ik dat graag.
Suc6
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: wo dec 15, 2004 10:13 pm |
|
|
Meteen Markeren dat topic
Mooie uitgebreide uitleg van Paulo
Mocht meneer verkoper niet willen dan je de kart zo grondig onderzoek dan wil ie je geld gewoon niet graag genoeg, of hij heeft wat te verbergen
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: wo dec 15, 2004 10:20 pm |
|
|
David,
Helemaal mee eens.... het Motto moet zijn ::::!
Hij wil hem verkopen..... maar jij kan uit vele andere kiezen !
Laat hem maar uitleggen / onderbouwen waarom zijn Kart in perfecte staat is (dat zegt nm. 80% van de verkopers), en dat jij hem zou moeten kopen !
L8ter.
|
|
Omhoog |
|
|
rotaxmax11
|
Geplaatst: ma dec 20, 2004 5:42 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 11, 2004 8:40 am Berichten: 897 Woonplaats: Wijchen
|
oke. ik heb mijn GP ook nog.. dit keer zonder motor
|
|
Unknown User
|
Geplaatst: ma dec 20, 2004 6:03 pm |
|
|
rotaxmax11 schreef: oke. ik heb mijn GP ook nog.. dit keer zonder motor
kijk dat klinkt interessant! Wat is uw prijs?
|
|
Omhoog |
|
|