Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: zelf kart bouwen???
BerichtGeplaatst: vr jan 27, 2006 6:26 pm 
hey mensen,

door mijn rsi, kan ik niet meer computeren en heb ik nogal wat tijd over, en ik verveel me veel.. (computer is mijn grote hobby)

en ik ben ook bezig met r/c auto's (en nee.. dat is geen speelgoed) en door mijn extra tijd verzin ik de gekste dingen


jullie zullen me wel voor gek verklaren maar nu heb ik dus bedacht een goedkope scooter te kopen, die op te voeren, en dan een licht en heel eenvoudig chassis in elkaar lassen en zo dus een soort kart te maken (met het motorblok van die scooter dus he)
op deze manier wil ik dus een heel lichte 'kart' bouwen, het liefst nog lichter dan de scooter zelf en dan te gaan rijden. verder geen luxe behalve een stoel met stuur, gaspedaal en rempedaal.. gewoon een soort skelter dus ;)

is dit mogelijk? en is zoiets dergelijks wel eens vaker gedaan? (site?) of is dit gewoon dom en moet ik iets anders verzinnen om de tijd te doden

alvast bedankt.
laters,
Roman


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 27, 2006 6:31 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Hoi Roman, welkom op het forum.

Ja het is mogelijk, ja het is al vaker gedaan, en ja er zijn her en der wel sites met zelfbouwprojektjes te vinden.
Je zult er niet mee op een kartbaan mogen (tenzij je em heeel professioneel bouwt).
Wat je je af kunt vragen is wat duurder is, een scooterblok opvoeren, of een tweedehands kartblokje ergens op de kop tikken.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 27, 2006 6:44 pm 
hoi,

scooter opvoeren kost niks, tot bijna niks (tenminste het begin) je vijlt dan iets bepaalds uit, en zo gaat je scooter al meteen rond de een stuk sneller.. het is alleen erg veel werk (ik ben hier niet echt in thuis, ik praat anderen ook maar na :P )

ik wil het echt heel goedkoop houden. zo wil ik bijv. een oude puch ofzo kopen of wat dan ook, die beginnen al vanaf heel goedkoop en dit is ook nog makkelijker omdat ik alleen het blokje nodig heb (veel scooters staan tekoop vanwege andere defecte dingen) en een motorblokje echt voor een kart wordt wel iets duurder lijkt mij toch? hoe duur zijn die dan ong?

ik wil niet persee op kartbanen rijden, ook omdat dit ook weer geld kost. maar waar zou ik wel kunnen rijden :( (omg amsterdam)

en als ik het dan zo profesioneel doe, wordt het dan veel moeilijker? kartbanen zijn wel veel leuker enzo. en wordt het dan ook veel duurder?


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 27, 2006 9:30 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 25, 2006 9:09 pm
Berichten: 24
Woonplaats: Aerdenhout,5km van CPZ
neem een peugeot blok.. ik rijd nu anderhalf jaar een
peugeot vivacity vsx. en blijf me verbazen over
de power van me scoot ( ik rijd opgefokte scooters er vaak uit.. als hun eenmaal op hun top zitten zijn zij natuurlijk sneller.. maar de eerste 20/30 meter pak ik al gauw een voorsprong!!!! :P :)
\:D/
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David