Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 22  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 329 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jun 06, 2005 3:40 pm 

Geregistreerd: ma jun 06, 2005 9:21 am
Berichten: 252
Woonplaats: Uden
Vermeld hier uw tips / opmerkingen voor de beginnende karter,

Zowel technisch alswel rij-tips


:D


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 06, 2005 4:33 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Lammie,

Kijk eens hier even : http://www.skeurijzer.tk/

Wereldsite qua informatie... is van een van onze Kartforumleden (SkeurijzeR)

Suc6

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 07, 2005 8:03 am 

Geregistreerd: ma jun 06, 2005 9:21 am
Berichten: 252
Woonplaats: Uden
Thanks paulo!!

Ik ga het eens rustig bekijken!!

Grtz Lammie :P


BTW: GOEIE SITE!!!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 07, 2005 8:52 am 

Geregistreerd: za mei 21, 2005 6:20 pm
Berichten: 479
Woonplaats: Leeuwarden
luister naar iedereen, maar na al die verhalen doen wat je zelf het beste lijkt iedereen heeft toch zijn eigen kijk er op.

_________________
een ongelijk zit in een klein hoekje jammer dat de aarde rond is.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 07, 2005 10:17 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 04, 2005 2:50 pm
Berichten: 236
Woonplaats: sint maria lierde
ja, en al wat je niet weet kan je hier vragen.
er zitten hier een paar oud strijders die er alles van weten :-).
kheb hier ook al veel bijgeleerd maar toch leer je het meest door ondervinding en testen

_________________
Karten is een besmettelijke ziekte in de positieve zin


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 07, 2005 12:10 pm 

Geregistreerd: ma jun 06, 2005 9:21 am
Berichten: 252
Woonplaats: Uden
:D Ok dan!!

Komt er 1..


Circuit Berghem.


Kan iemand mij vertellen welke versnelling bij welke bocht hoort. Je weet wel.. Je ziet dat ook altijd bij de formule 1 en ik weet dat men bij inschrijving in Angerville (ek) ook een blaadje kreeg met het circuit en de daarbij behorende versnellingen..

Roept u maar..

(zit namelijk telkens bij 2 bochten te laag in de toeren..)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 07, 2005 1:21 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm
Berichten: 864
stephan schreef:
luister naar iedereen, maar na al die verhalen doen wat je zelf het beste lijkt iedereen heeft toch zijn eigen kijk er op.

Inderdaad! laat je niet alleen leiden door mijn verhaal, maar vraag ook handelaren en andere internetsites, zo krijg je een nog duidelijker beeld.

En alles met een korreltje zout nemen! (een handelaar van X, zal jou geen Y adviseren, en zal dus Y een beetje wegdrukken en afkraken)

_________________
Afbeelding
To finish first, you first have to finish!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 07, 2005 1:30 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Heren,

Schakelaars....... kunnen jullie een antwoord genereren op Lammie z'n vraag ???

Lammie... je moet nog wel zelf rijden he... dat weet je toch wel...??

ik rij geen schakel, maar volgens mij is dat afhankelijk van je rijstijl...
als je de bocht hard kan nemen dan hoef je niet terug te schakelen,
maar als je moet remmen voor de bocht dan zit het er dik in.
Maar ja... wacht even op het antwoord, wellicht heb je er wat aan ??

Daarna niet gaan vragen waar je moet aanremmen..... dat is dus geheim
en maakt direct het verschil voor een ieder qua tijd.

Suc6

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 07, 2005 1:37 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm
Berichten: 864
@ paulo; lammie kan wel vragen waar we remmen, maar daar kan geen normaal antwoord op gegeven worden. Met de kart van JvD rem ik op heel andere punten als met jouw kart. Dus dat is een vraag, die niet te beantwoorden is.

Je moet remmen wanneer je moet remmen. Niet eerder niet later.
En waneer dat is, dat is afhankelijk van je snelheid, grip, lef etc etc etc etc

En paulo heeft ook gelijk wat betreft schakelen / welke versnelling in welke bocht. Ook dat is afhankelijk van de motor, de grip enz enz

Maar ook ik ben geen schakelrijder, dus kan zijn dat de schakelrijders wel iets erover kunnen vertellen

_________________
Afbeelding
To finish first, you first have to finish!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 07, 2005 2:46 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 14, 2005 12:50 pm
Berichten: 108
Woonplaats: asten
het rempunt bepalen is de balans van lef en gezond verstand... om te beginnen zegt je gezond verstand NU GA IK REMMEN. dan wacht je twee tellen en dan ga je remmen. is even wennen, zul je zien hoe laat het mogelijk is om te remmen en toch nog de bocht te halen!!

versnellingen in de bocht is heel erg afhankelijk van je blok. ICC of cross,
tandwielverhouding, en hoe hard je door de bocht kan met jouw kart en rijstijl.

rondje landsard ziet er bij mij als volgt uit:
ik heb een icc op hg3 banden

eind lange rechte stuk van 6 naar 3.
na bocht korte rechte stuk net in 6 en dan terug naar 3 rechtsaf
na bocht op naar 4 en snel 2 terug voor linksaf
na bocht opschakelen tot net in 5 voor de bocht linksaf in bocht 1 versnelling terug naar 4 na de bocht op naar 5 tot chicane 1 versnelling terug doortrekken op korte rechte stuk dan 1 versnelling terug voor bocht rechtsaf
nog 1 versnelling terug en in zijn drie door de bochten combinatie rechts links door naar 5 langs pitstraat laat remmen en in zijn 4 rechtsaf door naar rechte stuk

krijg al weer zin om te rijden tijdens het typen
misschien heb je er iets aan, en anders heb ik net weer een heerlijk rondje landsard in mijn hoofd afgelegd. een hoge 40.x volgens mij.. :)

l


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 07, 2005 5:02 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm
Berichten: 910
Woonplaats: Deventer
Tja remmen is een kwestie van ervaring en opbouwen. Je kiest op ervaring een rempunt (bv een bandenstapel) en iedere ronde rem je een fractie later. Op het moment dat je echt niet meer later kunt remmen (vaak weet je dat pas nadat je je een keer (bijna) verremt hebt) kies je een punt wat daarmee overeen komt. Zodoende kun je iedere ronde op de zelfde plek remmen en bij uitremmen weet je dat je net iets later dan dat punt moet remmen.

At Least thats how i do it :-) en stiekum blijkt dat wel te werken.

_________________
Afbeelding
http://www.rikvanbeek.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 07, 2005 6:13 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 07, 2005 5:02 pm
Berichten: 917
Woonplaats: Alkmaar
lammie schreef:
Vermeld hier uw tips / opmerkingen voor de beginnende karter,

Zowel technisch alswel rij-tips


:D


Voor de race
Bestudeer het circuit en de bochten. Voor je begint is het verstandig eerst het hele circuit te vekennen, zodat je weet waar je welke bocht en bijzonderheden kan verwachten.
Bestudeer de rijstijl van snelle piloten. Kijk eens hoe de snelste piloten van de heat voor jou de baan nemen. Zij zullen waarschijnlijk de ideale lijn volgen
Als je geen eigen helm hebt. Zoek een goede helm uit, die niet te los, maar ook niet te vast zit. Gebruik indien mogelijk een haarnetje.
Uitleg gele vlag (gevaar verboden in te halen, inhaalactie afbreken), blauwe vlag (ruimte geven voor snellere rijder), zwarte vlag met nummer (diskwalificatie), meatball (mankement aan kart of uitrusting), rode vlag (onderbreking wedstrijd).
Tijdens de race
Rijd je bandjes warm. Als je start met een koude kart, moet je eerst je banden warm rijden. Het is zonde als je de eerste de beste bocht meteen achterste voren staat! De banden hebben pas echte een goede grip als ze goed warm zijn. Het duurt ongeveer 2 ronden tot de banden op de juiste temperatuur zijn en je op volle snelheid kan gaan rijden. Let wel, het hangt natuurlijk van de temperatuur en het vuil op het circuit af hoe snel je bandjes warm zijn.
Plaats je handen goed. Je handen heb je op 'tien voor twee' op het stuur.
Stuur zo min mogelijk. Door een bocht te nemen met zo min en zo kort mogelijke stuurbeweging ga je sneller door de bocht. Stuur schoksgewijs tijdens onder of overstuur. Als je statisch stuurt wordt de hoek tijdens de drift te hoog en verlies je snelheid. Zet je gewicht tegen de bocht in. Zorg dat je gewicht tegen de bocht in zet, op deze manier zorg je ervoor dat de bandjes buiten in de bocht meer druk hebben. Hierdoor kan je harder door de bocht omdat je meer grip hebt.
Volg de ideale lijn. De meeste bochten op een kartbaan neem je van buiten naar binnen en dan weer naar buiten. Snelheid bocht in is onbelangrijk, het gaat erom hoe snel je de bocht uit komt.
Slip zo weinig mogelijk. Slippen zorgt voor snelheidsvermindering; snelheidsvermindering betekent slechtere rondetijden Neem de bocht met de juiste snelheid. Met een te hoge snelheid door de bocht zorgt voor driften en hierdoor raak je je snelheid kwijt. De kart moet tegen de driftgrens aan zitten. Dit houdt in het begin in dat hoe meer je remt voor een bocht hoe sneller de rondetijden zijn.
Laat snellere rijders inhalen. Vaak is het beter snelle rijders te laten passeren en achter ze aan te gaan. Deze verklappen je de goede lijn. Een duel met een andere karter kost je tijd omdat je snel van de ideale lijn afwijkt.
Wees alert. Schat iedere situatie snel maar zorgvuldig in. Let op de aanwijzingen. Volg de aanwijzingen van het baanpersoneel of de officials op, deze staan er namenlijk voor de veiligheid van iedereen.
Oefening baart kunst, door heel veel te oefenen en aan de bovenstaande rijtips te denken, worden je rondetijden vanzelf beter.


heel verhaal, er horen nummertjes voor, maar ging denk wat fout met kopieren :D

staat op chrono.nl

_________________
[url=http://www.energycorse.com]
Energy Corse
[/url]


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 07, 2005 9:14 pm 

Geregistreerd: ma jun 06, 2005 9:21 am
Berichten: 252
Woonplaats: Uden
Thanks guys voor alvast wat tips!! TOP!!! :D

Dat ik zelf moet rijden en remmen, dat snap ik. Ben net begonnen en moet zeggen dat ik dat nog wel het lastigste vind.. het remmen.. waar en hoe hard etc.

Vaak laat ik de andere, lees snellere, voor me gaan en kijk dan precies wat ze doen, welke lijnen ze volgen etc. Niet dat me dat meteen lukt, maar doe mn best (fietsen kan je ook niet in 1 keer he..;))


Verder bedoelde ik met mijn 2e vraag, hetgeen MarkG antwoord. Bedankt daarvoor Mark, alleen helaas verkeerde circuit hahah :wink:

Maarja.. blijven oefenen!! Jullie heb al wat, zoniet heel wat ervaring, dus ik heb geduld.. Nog een paar jaar en dan kan ik het ook.. :wink:

hahah

Nogmaals bedankt voor jullie tijd & moeite!!

Grtz,Lammie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 08, 2005 3:47 pm 
mats schreef:
lammie schreef:
Vermeld hier uw tips / opmerkingen voor de beginnende karter,

Zowel technisch alswel rij-tips


:D


Voor de race
Bestudeer het circuit en de bochten. Voor je begint is het verstandig eerst het hele circuit te vekennen, zodat je weet waar je welke bocht en bijzonderheden kan verwachten.
Bestudeer de rijstijl van snelle piloten. Kijk eens hoe de snelste piloten van de heat voor jou de baan nemen. Zij zullen waarschijnlijk de ideale lijn volgen
Als je geen eigen helm hebt. Zoek een goede helm uit, die niet te los, maar ook niet te vast zit. Gebruik indien mogelijk een haarnetje.
Uitleg gele vlag (gevaar verboden in te halen, inhaalactie afbreken), blauwe vlag (ruimte geven voor snellere rijder), zwarte vlag met nummer (diskwalificatie), meatball (mankement aan kart of uitrusting), rode vlag (onderbreking wedstrijd).
Tijdens de race
Rijd je bandjes warm. Als je start met een koude kart, moet je eerst je banden warm rijden. Het is zonde als je de eerste de beste bocht meteen achterste voren staat! De banden hebben pas echte een goede grip als ze goed warm zijn. Het duurt ongeveer 2 ronden tot de banden op de juiste temperatuur zijn en je op volle snelheid kan gaan rijden. Let wel, het hangt natuurlijk van de temperatuur en het vuil op het circuit af hoe snel je bandjes warm zijn.
Plaats je handen goed. Je handen heb je op 'tien voor twee' op het stuur.
Stuur zo min mogelijk. Door een bocht te nemen met zo min en zo kort mogelijke stuurbeweging ga je sneller door de bocht. Stuur schoksgewijs tijdens onder of overstuur. Als je statisch stuurt wordt de hoek tijdens de drift te hoog en verlies je snelheid. Zet je gewicht tegen de bocht in. Zorg dat je gewicht tegen de bocht in zet, op deze manier zorg je ervoor dat de bandjes buiten in de bocht meer druk hebben. Hierdoor kan je harder door de bocht omdat je meer grip hebt.
Volg de ideale lijn. De meeste bochten op een kartbaan neem je van buiten naar binnen en dan weer naar buiten. Snelheid bocht in is onbelangrijk, het gaat erom hoe snel je de bocht uit komt.
Slip zo weinig mogelijk. Slippen zorgt voor snelheidsvermindering; snelheidsvermindering betekent slechtere rondetijden Neem de bocht met de juiste snelheid. Met een te hoge snelheid door de bocht zorgt voor driften en hierdoor raak je je snelheid kwijt. De kart moet tegen de driftgrens aan zitten. Dit houdt in het begin in dat hoe meer je remt voor een bocht hoe sneller de rondetijden zijn.
Laat snellere rijders inhalen. Vaak is het beter snelle rijders te laten passeren en achter ze aan te gaan. Deze verklappen je de goede lijn. Een duel met een andere karter kost je tijd omdat je snel van de ideale lijn afwijkt.
Wees alert. Schat iedere situatie snel maar zorgvuldig in. Let op de aanwijzingen. Volg de aanwijzingen van het baanpersoneel of de officials op, deze staan er namenlijk voor de veiligheid van iedereen.
Oefening baart kunst, door heel veel te oefenen en aan de bovenstaande rijtips te denken, worden je rondetijden vanzelf beter.


heel verhaal, er horen nummertjes voor, maar ging denk wat fout met kopieren :D

staat op chrono.nl

"tien voor twee"? Je rijdt toch niet in een auto?! :P
Ik rijd toch echt wel meestal op kwart voor drie, heb je veel meer controle over je stuuruitslag imho...

En je gewicht tegen de bocht inhouden vind ik ook zoiets raars. Dat zie je eigenlijk alleen van die huurders op huurkarts nog wel eens doen, zo naar binnen leunen in bochten maar dat doen ze meestal niet eens bewust. Beste wat je kan doen is gewoon compleet stil en rechtop zitten, heb je de beste gewichtsverdeling. Wil je toch gaan leunen, leun dan juist naar buiten. Dan krijg je meer druk op de buitenste wielen en dus meer grip, vooral op een nat circuit wil dat nog wel eens helpen :)


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 08, 2005 4:22 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
tien voor twee is toch beter omdat dan de druk berter op je voor wielen komt tijdens het aan remmen en als je het goed doet dan stuur je niet veel


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 329 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 22  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David