Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Honda GX200
BerichtGeplaatst: ma maart 12, 2007 11:36 am 

Geregistreerd: zo maart 11, 2007 9:01 pm
Berichten: 12
Wie kan mij helpen aan een exploded view van een honda gx200 blok?
Ik kan ze nergens vinden...:( heb hier namelijk blok liggen wat ik in elkaar wil zetten.

Valt er tevens nog een beetje te tunen aan z'n blokje? gewoon wat makkelijke dingen met carb/uitlaat kleppen enz waar je makkelijk net wat meer vermogen vandaan haald?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 12, 2007 12:14 pm 

Geregistreerd: wo mei 10, 2006 8:28 pm
Berichten: 60
Woonplaats: Weert
Ik heb wel een PDF met daarin de opbouw van het blok en alle onderdelen. Dit is geen duidelijke 'bouw-tekening' maar geeft
je wel het idee hoe je hem weer moet opbouwen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 12, 2007 4:54 pm 

Geregistreerd: zo maart 11, 2007 9:01 pm
Berichten: 12
Dat zou ik heel fijn vinden! want ik houd een paar boutjes enz over en heb hem grootendeels al wel in elkaar, maar wil er 100% zeker van zijn dat alles goed is en zit... want in het blokje heb ik alleen maar de krukas zitten en zon andere as die voor de kleppen zorgt.

Is er hier op deze site of ergens anders ook nog een document over het afstellen/regelen van de kleppen/4-takt motor?

pdf zou je die kunnen mailen? markjansuh@hotmail.com b.v.d.

Schieten me nog een paar vragen binnen is hoop dat jullie ze kunnen en willen beantwoorden!?

-pijl op de zuiger naar boven of beneden?
-vul/stof ring onder de uitlaatklepveer of inlaatklepveer? (of beide dat ik er 1 mis)
-veermechanisme achter het tandwiel op de nokken as wat extra nokje veroorzaakt waar diend deze voor?

En een vulring draaien voor onder de klepveren (zodat de veren stugger worden) is dit verstandig?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 12, 2007 6:59 pm 

Geregistreerd: wo mei 10, 2006 8:28 pm
Berichten: 60
Woonplaats: Weert
Ik heb je een mail gestuurdt met daarin de kleppen-afstelling, motor-tekeningen en carborateur datasheet.

Vulring zit inderdaad op uitgaande klep
Veertje staat in de documenten als gewicht retour veer...werking onbekend.

Veel succes ermee


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 12, 2007 7:03 pm 

Geregistreerd: zo maart 11, 2007 9:01 pm
Berichten: 12
Ik zag/zie het bedankt! Echt alle informatie die ik nodig heb!

Ik houd jullie op de hoogte van mijn vorderingen!!

nogmaals bedankt 8)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 12, 2007 9:16 pm 

Geregistreerd: zo maart 11, 2007 9:01 pm
Berichten: 12
Alle vragen zijn nu zo ongeveer wel beantwoord behalve 1...
pijltje op de zuiger... in de tekeningen die ik gekregen heb staat dat ding naar beneden. Maar als ik zo me zuiger bekijk, met die uitsparing erin voor de klep dan zou het pijltje toch omhoog moeten wijzen?

Tevens nog een vraagje bij alle 2 takt motoren die ik gehad heb(brommers) zat er nouwelijks speling tussen de zuiger en cilinder.
Mag er bij een 4 takt meer speling zijn tussen de cilinder en de zuiger?
Ik heb het alleen ma vertikaal horizontaal bijna niets (gezien tov de krukas)
+ maakt het uit waar de uiteinde van de zuigerveren bij elkaar komen, of kunnen deze willekeurig gekozen worden?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David