Auteur |
Bericht |
gerjan
|
Geplaatst: ma okt 15, 2007 12:37 pm |
|
Geregistreerd: vr maart 30, 2007 6:16 pm Berichten: 17 Woonplaats: harskamp
|
hallo
ik kart al een poosje nu net een nieuwe crg 07 gekocht met een pavesi zou wel eens wedstrijden willen rijden maar waar en wat heb je er voor nodig en hoe kom je erbij zou iemand mij dat kunnen vertellen en wat voor dagen zijn die wedstrijden alvast bedankt mvgr gerjan
|
|
Omhoog |
|
|
SkeurijzeR
|
Geplaatst: ma okt 15, 2007 3:18 pm |
|
|
11 nov recreantenkoers in Genk, belgie
www.kartinggenk.be / www.kartworld.be
is mooie gelegenheid voor je eerste kennismaking met de wedstrijdsport
_________________ To finish first, you first have to finish!
|
|
Omhoog |
|
|
tony kart racer
|
Geplaatst: ma okt 15, 2007 4:22 pm |
|
|
ik zou eerst eens naar wat wedstrijden gaan kijken en her en der vragen stellen aan mensen die al wat langer wedstrijden rijden.
ivm kosten en zo.
alvorens je met je nieuwe kart in het diepe te storten met
de kans je kart aan gort te rijden.
ik heb ook een paar wedstrijden gereden en ik ben er mee gestopt om dat dit financieel niet te doen was en kwa rijden al helemaal niet.
en schade heb je al vrij snel als je met zo vle maar 1 ding wilt en dat is winnen natuurlijk.
nee geef mij maar lekker recrant rijden.
relax en gezelligheid is daar troef.
en met paulo en david is het altijd gezellig.
|
|
David
|
Geplaatst: ma okt 15, 2007 5:07 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Wat ik ervan begrijp is dat Gerjan al een tijdje ervaring heeft verzamelt met het karten (en vermoedelijk ook wel de een of andere race heeft bekeken), en nu dus de stap van recreatief naar competatief karten wil maken.
Ik ben het met SkeurijzeR eens dat de recreantenrace in Genk een mooie gelegenheid kan zijn om eens zelf mee te maken hoe het er aan toe gaat tijdens zo'n race, en te bepalen of je ermee verder wilt of niet.
Een andere optie is om wellicht ergens een race los van een kampioenschap te rijden (bijvoorbeeld bij een van de wintercups die ongetwijfeld binnenkort weer plaats gaan vinden) met een daglicentie.
Wat je ervoor nodig hebt kan de verantwoordelijke organisatie (bv. Chrono, NAB) je wel vertellen (en misschien een van de wedstrijdrijders hier op het forum ook wel).
|
|
Omhoog |
|
|
SkeurijzeR
|
Geplaatst: ma okt 15, 2007 6:18 pm |
|
|
De NAB is alleen in de zomer, en daarvoor moet je een licentie hebben. Een daglicentie voor het NK is niet mogelijk, maar voor de HB cups wel als ik het goed heb.
Bij de chrono moet je ook lid zijn, en daar kennen ze volgens mij ook geen daglicentie in het zomerseizoen.
De wintercup, die start in december weer, kun je wel met een daglicentie meedoen.
Echter bij de chrono wintercup zit je wel met strenge reglementen kwa gewichten, banden etc etc en bij de recreantenkoers is dat allemaal vrij, daarom is het voor een eerste keer mischien handiger om nog even vrij te zijn van strenge reglementen.
_________________ To finish first, you first have to finish!
|
|
Omhoog |
|
|
fast-eddy
|
Geplaatst: ma okt 15, 2007 6:54 pm |
|
|
bij de chrono kun je zowel bij de wintercup als de ''normale'' wedstrijden in de zomerperiode een daglicentie krijgen/kopen
|
|
Omhoog |
|
|
Manders Racing
|
Geplaatst: ma okt 15, 2007 6:58 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 20, 2006 11:00 pm Berichten: 512 Woonplaats: Heb tijdelijk geen kart
|
Houdt er wel rekening mee dat het niveau bij de Chrono wintercup in de schakelklassen erg hoog ligt (afgelopen jaar deden alle NK toppers mee en enkele EK rijders). Niet echt iets om mee te beginnen als eerste wedstrijd.
_________________ "If everything seems under control, you're just not going fast enough."
|
|
Omhoog |
|
|
gerjan
|
Geplaatst: di okt 16, 2007 5:02 pm |
|
Geregistreerd: vr maart 30, 2007 6:16 pm Berichten: 17 Woonplaats: harskamp
|
oke bedankt zal binnenkort wel een keer met cgr holland mee gaan naar een wedstrijd en in genk is leuk om te beginnen
|
|
Omhoog |
|
|
Bo
|
Geplaatst: di okt 16, 2007 5:16 pm |
|
Geregistreerd: zo feb 04, 2007 9:41 pm Berichten: 260 Woonplaats: Vught
|
Neej ik zou niet bij de Chrono beginnen maar idd is Genk een goed idee.
Je moet ieg 2 sets nieuwe banden hebben. Ook moet je eigenlijk op zijn minst een party tent hebben om onder te staan. Inschrijfgeld is ong. 100 p wedstrijd transponder huur 15 euro Ja en dan natuurlijk nog de gebruikelijke dingen als revisie onderhoud en schades.
_________________ LenzoKart
|
|
Omhoog |
|
|