Auteur |
Bericht |
jjoohhnn
|
Geplaatst: ma dec 14, 2009 7:58 pm |
|
Geregistreerd: zo dec 13, 2009 10:35 am Berichten: 9 Woonplaats: apeldoorn
|
Hoi Ik heb een gx390 met 25mm as waar een noram kopeling op zit met een tandwiel met 17 tandjes er zit een barst in het ashuis van de koppeling en nu wil ik deze vervangen.
is het verstandig en goed om deze te vervangen voor een suco koppeling? bij de suco kun je wel het tandwiel los vervangen en hij is iets goedkoper.
ik kan de noram kopeling ook nog niet vinden met 17 tanden.
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: ma dec 14, 2009 9:20 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Ik heb geen ervaring met de Noram koppelingen, met de Suco wel. Die is erg stevig, heeft weinig slijtage, maar is ook loodzwaar
|
|
Omhoog |
|
|
bobdebouwer
|
Geplaatst: ma dec 21, 2009 9:12 pm |
|
Geregistreerd: do jun 21, 2007 3:58 pm Berichten: 69
|
vervangen door TKS light koppeling ook noram maar dan lichter en werk super zonder onderhoud rijden we in oldenzaal alemaal mee verkrijgbaar bij TKS Losser en OW karting
|
|
Omhoog |
|
|
Scarto
|
Geplaatst: di dec 22, 2009 8:58 am |
|
Geregistreerd: di jul 15, 2008 7:37 pm Berichten: 614
|
Ik rijd ook met een zware Suco en ik vind het in principe wel een voordeel. Hij pakt zo gruwelijk hard op onderin toeren, ik kan namelijk bij de start zo 2 plekken dicht trekken terwijl ik met dezelfde tandwielverhouding en gewicht en een ONgetuned blok rijd. Ook bij het uitkomen van de bochten kan ik merken dat ie gewoon beresterk is.. Ook een voordeel dat hij niks geen onderhoud vergt, want dat scheelt mij als arm scholiertje toch weer in de kosten!
|
|
Omhoog |
|
|
jjoohhnn
|
Geplaatst: di dec 22, 2009 4:39 pm |
|
Geregistreerd: zo dec 13, 2009 10:35 am Berichten: 9 Woonplaats: apeldoorn
|
Ik heb er èen besteld dus we zullen het meemaken. we hebben de kart nu uit elkaar liggen om hem helemaal na te zien. hoop alleen dat de koppeling er straks makkelijk op gaat.
|
|
Omhoog |
|
|
Scarto
|
Geplaatst: di dec 22, 2009 5:17 pm |
|
Geregistreerd: di jul 15, 2008 7:37 pm Berichten: 614
|
1 kleine tip: De reden dat mijn blok nu bij de revisie staat is een gebroken krukas, dit kwam doordat de koppeling niet helemaal over de krukas schoof. Hierdoor zat er een loze 'ruimte' in de koppeling en daar is de spie ingetrild. Doordat de koppeling toen niet meer helemaal vastzat is hij gaan lopen klapperen op de krukas, dit heeft er voor gezorgt dat deze is gebroken IN het blok, bij de aangrenzing met het Big-end.
Let er dus op dat je koppeling volledig over je krukas gaat.
Succes!
|
|
Omhoog |
|
|
jjoohhnn
|
Geplaatst: wo dec 23, 2009 11:38 pm |
|
Geregistreerd: zo dec 13, 2009 10:35 am Berichten: 9 Woonplaats: apeldoorn
|
hoi ik heb de kopeling er vandaag op gezet en heb hem zo kort mogelijk tegen de motor geplaatst ivm de ruimte voor het stoeltje ik heb hier voor wel een stukje van de kruk as af gezaagt wat door de kopeling heen stak. anders past de eind plaat er niet op. het is een mooi compact geheel geworden. met welke tandwiel verhouding rij je want je rijd denk ik op eefde of niet groetjes John en vincent
|
|
Omhoog |
|
|
Scarto
|
Geplaatst: do dec 24, 2009 1:24 pm |
|
Geregistreerd: di jul 15, 2008 7:37 pm Berichten: 614
|
Als je het tegen mij hebt: Ik rijd inderdaad op Eefde, en rijd op dit moment met 20-70. Ik rijd zelf met een van de grootste achtertandwielen, de rest van het veld rijd tot ongeveer 68 achter, maar dit werkt voor mij het best..
|
|
Omhoog |
|
|