Auteur |
Bericht |
jjoohhnn
|
Geplaatst: ma dec 14, 2009 7:58 pm |
|
Geregistreerd: zo dec 13, 2009 10:35 am Berichten: 9 Woonplaats: apeldoorn
|
Hoi Ik heb een gx390 met 25mm as waar een noram kopeling op zit met een tandwiel met 17 tandjes er zit een barst in het ashuis van de koppeling en nu wil ik deze vervangen.
is het verstandig en goed om deze te vervangen voor een suco koppeling? bij de suco kun je wel het tandwiel los vervangen en hij is iets goedkoper.
ik kan de noram kopeling ook nog niet vinden met 17 tanden.
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: ma dec 14, 2009 9:20 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Ik heb geen ervaring met de Noram koppelingen, met de Suco wel. Die is erg stevig, heeft weinig slijtage, maar is ook loodzwaar
|
|
Omhoog |
|
|
bobdebouwer
|
Geplaatst: ma dec 21, 2009 9:12 pm |
|
|
vervangen door TKS light koppeling ook noram maar dan lichter en werk super zonder onderhoud rijden we in oldenzaal alemaal mee verkrijgbaar bij TKS Losser en OW karting
|
|
Omhoog |
|
|
Scarto
|
Geplaatst: di dec 22, 2009 8:58 am |
|
|
Ik rijd ook met een zware Suco en ik vind het in principe wel een voordeel. Hij pakt zo gruwelijk hard op onderin toeren, ik kan namelijk bij de start zo 2 plekken dicht trekken terwijl ik met dezelfde tandwielverhouding en gewicht en een ONgetuned blok rijd. Ook bij het uitkomen van de bochten kan ik merken dat ie gewoon beresterk is.. Ook een voordeel dat hij niks geen onderhoud vergt, want dat scheelt mij als arm scholiertje toch weer in de kosten!
|
|
Omhoog |
|
|
jjoohhnn
|
Geplaatst: di dec 22, 2009 4:39 pm |
|
|
Ik heb er èen besteld dus we zullen het meemaken. we hebben de kart nu uit elkaar liggen om hem helemaal na te zien. hoop alleen dat de koppeling er straks makkelijk op gaat.
|
|
Omhoog |
|
|
Scarto
|
Geplaatst: di dec 22, 2009 5:17 pm |
|
|