Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: gereedschap set
BerichtGeplaatst: do feb 14, 2013 12:29 pm 

Geregistreerd: wo nov 10, 2010 11:11 pm
Berichten: 275
Hallo mensen,

Ik ben op zoek naar een gereedschap set om mee te nemen naar het circuit. Verder leef ik tot nu toe op het gereedschap van mijn vader en wil mijn eigen set dus aan gaan schaffen met het idee hier een groot deel van me leven mee te doen. Toch deed het wel pijn vandaag toen ik de prijs zag van de topbox van sonic die ik eigenlijk op het oog had.

Namelijk deze
http://www.sonic-equipment.com/nl/produ ... 28514.html

Hierbij heb ik al het standaard gereedschap, maar ook nog een lege la. Hier kan ik me uitlijn spullen, speciale tangen etc in leggen. Toch vind ik de prijs van 1099 euro exc btw (Btw is voor mij ook niet van toepassing) veel te veel. Ik zat meer aan een budget te denken van 500 euro.

Het is me eigenlijk wel duidelijk geworden dat het dan een stapje mindere kwaliteit word, maar welke merken zitten in deze prijs klasse?

Facom is te duur
Stahwille kan ik geen topbox vinden en ben zelf ook geen fan van deze karren (laden gaan slecht open)

Ben benieuwd of iemand een leuk alternatief heeft, want ik zou toch graag die 600 die ik boven me budget zit in me zak houden!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: gereedschap set
BerichtGeplaatst: do feb 14, 2013 12:32 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
teng tools maakt aardige setjes voor weinig maar verwacht geen top kwaliteit


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: gereedschap set
BerichtGeplaatst: do feb 14, 2013 12:35 pm 

Geregistreerd: wo nov 10, 2010 11:11 pm
Berichten: 275
Ja aangezien ik eigenlijk de set toch nog wel lange tijd wil gaan gebruiken (ik ben 24, dus nog zat sleutel jaren voor de boeg) wil ik eigenlijk wel een goede set aanschaffen. Had alleen de prijs van de topbox lager ingeschat. Had verwacht voor 600 euro wel klaar te zijn bij Sonic, maar daar zat ik dus mooi mis mee


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: gereedschap set
BerichtGeplaatst: do feb 14, 2013 12:37 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm
Berichten: 1754
Ik heb zo een maar dan met een andere indeling. Heb het toen 500 euro betaald. En voor af en toe wat te sleutelen vind ik het goed :D
http://www.2dehands.be/auto-onderdelen- ... 33790.html

_________________
"if you have everything under control you're not moving fast enough"

CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR
CRG ROADREBEL 2012 - TM K9C


Afbeelding
Facebook.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: gereedschap set
BerichtGeplaatst: do feb 14, 2013 12:38 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
je kunt ook een losse kist kopen en dan zelf gaan vullen . dan weet je in iedergeval weer wat te vragen voor je verjaar dag he


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: gereedschap set
BerichtGeplaatst: do feb 14, 2013 12:47 pm 

Geregistreerd: wo nov 10, 2010 11:11 pm
Berichten: 275
Ja probleem is dat deze gevulde set een hoop korting geeft (van 1700 euro naar 1099). Met zelf vullen ben ik dus (bijna) altijd duurder uit.

@ Bjorn
Bij kraftwelle heb je een complete kist voor 500 euro dan zal alleen een topbox 200 euro zijn ofzo? Ik zoek dus iets wat qua kwaliteit wat meer is, zodat ik er bijvoorbeeld 20 jaar mee vooruit kan. Kraftwelle is daar denk ik niet het beste voor. Er zal vast iets zijn wat tussen de a & b kwaliteit in zit.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: gereedschap set
BerichtGeplaatst: do feb 14, 2013 2:17 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 08, 2009 7:28 pm
Berichten: 60
Woonplaats: Lelystad
viewtopic.php?f=10&t=10376&hilit=Sonic

_________________
http://www.KartServicesLelystad.nl en http://www.nab.nu/nfk


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: gereedschap set
BerichtGeplaatst: do feb 14, 2013 2:38 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm
Berichten: 1624
Woonplaats: cuijk
wij hebben een complete set staan voor 650 euro met alles er op en er aan.

_________________
www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: gereedschap set
BerichtGeplaatst: do feb 14, 2013 2:58 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm
Berichten: 1071
Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
Aan goed gereedschap hangt een prijskaartje.
Ik spaar een beetje gereedschap maar het is jammer dat het allemaal verschillende merken zijn.
Wil binnenkort ook een kleine kist aanschaffen maar wel zelf vullen.

_________________
Crg badboy 2009 - Rotax max senior


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: gereedschap set
BerichtGeplaatst: do feb 14, 2013 3:10 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
ik wil juist allemaal verschillende merken 8)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: gereedschap set
BerichtGeplaatst: do feb 14, 2013 3:49 pm 

Geregistreerd: wo nov 10, 2010 11:11 pm
Berichten: 275
Citaat:
viewtopic.php?f=10&t=10376&hilit=Sonic


Hier heb ik al contact mee! Ben alleen bang dat de prijs van 1099 blijft aangezien hij 46% korting bied op de brutoprijs en die ligt voor deze set over de 1800 euro. Nadeel is ook dat ik dan niet op bedrijf in kan kopen.

@bas heb je wat meer info? Wat voor set is het? Gaat het om een topbox of complete kar? Want complete kar kan ik niet iedere keer in en uit de aanhanger tillen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: gereedschap set
BerichtGeplaatst: do feb 14, 2013 7:05 pm 

Geregistreerd: zo jul 08, 2012 8:59 am
Berichten: 8
Moet je Tieme vragen die heeft volgens mij die kist van je foto en is er tevreden over


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: gereedschap set
BerichtGeplaatst: do feb 14, 2013 7:16 pm 

Geregistreerd: za feb 02, 2013 8:38 am
Berichten: 253
je moet eens kijken op deze site hier staan nieuwe gereedschapskarren op www. io auctions .com [een veilingssite]

mvg goovaerts racing


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: gereedschap set
BerichtGeplaatst: do feb 14, 2013 8:17 pm 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Idd is alle waar naar z'n geld. Voor 350 euro een gevulde box kan eigenlijk niet, niet voor kwalitatief goed gereedschap dan.
Slecht gereedschap kopen krijg je spijt van, het gereedschap slijt eerder of gaat sneller stuk, het te sleutelen materiaal versleutel je eerder en je loopt ook nog eens een risico op verwonding door uitschieten als het materiaal het laat afweten en/of niet door kunnen met de sleutelklus, kortom ergernis.
Goed gereedschap daarentegen kost het nodige maar goed gereedschap gaat dan normaal gesproken een mensenleven mee.
Ik heb jarenlang professioneel en zwaar gesleuteld met Stahlwille en da's echt top gereedschap, ik heb ook een gedeelte voor hobby.
Daarnaast heb ik Rahsol (optisch minder afgewerkt Gedore maar dezelfde kwaliteit voor een fractie van de prijs) en verbazingwekkend goed hobbygereedschap van het merk Mannesmann. Natuurlijk heb je verslijtdelen als ratels en bits maar een goede steek/ring/kniesleutel en doppen/verlengstukken/ed zijn van goede kwaliteit bij juis gebruik onverwoestbaar.
Het merk Sonic sleutel ik nu deels professioneel mee op aanraden van een naburige dealer ervan, ik heb er slechte ervaringen mee en ik koop het ook absoluut niet meer, als ik de kans heb dus Stahlwille. Zaken die je minder gebruikt kan je evt wat meer budget inkopen (Midlock oid) maar zonder de kwaliteit uit het oog te verliezen.
Idd kan je een box zelf samenstellen.
Tengtools heeft hele mooie modules die je deel voor deel aan je kar kan toevoegen. M'n vriendin heeft het nodige van Tengtools en dar is ook al heel wat jaren fanatiek mee gesleuteld. Ik ken meerdere zzp-ers die professioneel met Tengtools sleutelen en daar goede ervaringen mee hebben. Ook in tv programma's zoals bijv Wheeler dealers zie je het geregeld in beeld komen zonder dat er specifiek in beeld gebracht wordt.
Itt wat gezegd wordt is de kwaliteit prima, zeker gezien de prijs. Tengtools is gezien wat je wilt mi zeker een aanrader, naast het gereedschap zien ook de kasten er goed en degelijk uit.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: gereedschap set
BerichtGeplaatst: do feb 14, 2013 11:52 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm
Berichten: 1071
Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
Die kar die bjorn liet zien sleutel ik ook mee op het werk.
Prima te doen voor het hobbyen maar echt zwaar werk pak ik tocht de ratels en doppen van gedore.

Thuis doe ik het met wat losse setjes wat ook nog niet eens zo slecht is tov de prijs maar zoek toch ook een topbox waar je makkelijk alles bij de hand hebt voor het karten en niet te groot.

_________________
Crg badboy 2009 - Rotax max senior


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David