ik stond 2jaar geleden voor dezelfde vraag... ben uiteindelijk toen voor de rotax senior gegaan omdat vriend van me ook zo een had en konden we wat meeer onderdelen in reserve nemen voor geval van panne of iets dergelijk. Ondertussen ben ik dikke maand geleden overgestapt naar dd2.
grootste voordeel is geen ketting meer smeren/spannen. met de rotax max moest ik toch wel 4/5keer per dag ketting smeren, en om het uur a 2uur de ketting bijspannen.
ik sleutel op een kartdag altijd aan 2karts, dus de overstap naar mijn dd2 zorgt ervoor dat ik veel meer rijd dan sleutel op de dag.
tandwielen vervangen op mijn dd2 kan ik sneller dan op de rotax max. daar moet motor los en terug geregeld worden om kettingspanning goed te krijgen.
Van rijplezier... wel in het begin vond ik max snel. in het begin vond ik dd2 snel. na 3/4keer rijden wordt je alles wel gewoon denk ik.
op gebied van prijs geloof ik dat rotax max iets goedkoper is. max en dd2 gaan zogezegd even lang met pistons, maar vandaag toch ontdekt dat dd2 sneller zen pistonetjes opeet. je zit meer in hoge toeren/meer pk/...
Het is wikke en wegen. ik vond mijn rotax max heel leuk, nooit beu geraakt. dd2 zelfde verhaal.
zelf zou ik zeggen, doe zoals mij, eerst max dan dd2.
hoofdzakelijk omdat je nadat je ergens instapt toch vaak zoveel leert dat je pas na enige tijd beseft/weet wat je echt wilt.
Als ik direct naar DD2 zou zijn gegaan had ik nu waarschijnlijk schakel gewild. Nu vind ik dat niet meer nodig, maar wie weet over enige tijd?
De voor en nadelen ken je ongetwijfeld van beide. Ik zou zeggen ken jezelf een beetje.
Persoonlijk vind ik wel dat het grote voordeel van DD2 is dat je "direct" op de baan mee kan met de gemiddelde man. als de dd2 wat gewoon wordt ben je zo snel als de snelle competitie rotax max'en. nog sneller hangt dan nog van jezelf af.
Ik heb er lang over gedaan(2/3dage) om met mijn rotax senior een snelle recreant te zijn. nu met de dd2 kon ik na een dag al mee met de "tragere" schakels.
Alles hangt ook wel af waar je gaat rijden. op een trager circuit zowiso rotax max! als ik naar mariembourg ga rijden op de kleine piste, ben ik met zowel dd2 als max exact even snel. maar rotax max is fijner op bochtig circuit. Op genk rijd ik liever met de dd2.
Ik hoop dat je een beetje hebt aan men info, je mag altijd mailen ofzo voor wat specifiekere dingen. heb zo breed mogelijk probere te antwoorden.
Succes allesinds

kleine aanvuling: mijn dd2 verbruikt meer banden dan men rotax max. en bovendien moet ik op dd2 iets zachtere banden zetten om me te amuseren dan de rotax max. de rotax max rijdt goed(aanvaardbaar, vega groen ongetwijfeld beter) op D2's en dd2 rijd ik vega blauw die toch wel zachter zijn dan D2/D3.
ik denk dat ik met dezelfde banden met de rotax 1uur langer rijd dan de dd2 ipv 3uur, 4uur. banden is de grootste kostenpost in de karting (als je niet over de baan heen en weer wil glijden)